• Anonym (Sladdis med Ny!)

    Fler som ska kasta P-pillren i Sommar? Vi ska skaffa sladdis!

    Hej!

    Nu äntligen har vårt beslut tagits! :)
    2 ska bli 3, 4 ska bli 5 och 6 ska bli 7 !

    Jag och min sambo vill ha en liten sladdis!
    Vi har två barn Var sedan tidigare som nu är 8, 8, 9 och 11 år!
    I sommar slänger vi P-pillren och kör för fullt i hopp om att bli gravida i Augusti! :)
    Fler som oss?

  • Svar på tråden Fler som ska kasta P-pillren i Sommar? Vi ska skaffa sladdis!
  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    OK de låter ju hoppfullt att det kan gå fort.. Men om jag vill bli gravid i juli, när bör jag sluta med pillren?
    Redan nu? Eller i slutet av Maj? Så kanske jag blir gravid i juli?


     

  • Anonym (thea)

    skulle det vara hela världen OM det skulle bli tidigare? jag skulle sluta nu eftersom det trots allt är hyfsat ovanligt att det tar på första försöket (även om mina bägge barn blev till direkt)

  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    Inte hela världen kanske.. Men i min lilla "planering" Skulle de bli lite tidigt..
    Jag resonerar väl fel, men med jobbet så skulle de va bättre att få en bebis senare mot våren. Samt att vi har så mkt inplanerat denna semester i sommar och då vill jag inte vara gravid, Ifall jag får en jobbig start med illamående osv. Då vill jag helst bli gravid i Juli/aug :) men de vore ju guld om man kunde styra de.

    Åh va bra allt känns nu när beslutet är taget. Ja har nu slutat med piller, och HOPPAS inte min hy kommer ta stryk... Vill inte få finnar osv...

  • Anonym (thea)

    Ingen sladdis den här omgången :-/ man ska väl inte förvänta sig underverk direkt förstås men det gör man ju ändå... aja bättre lycka nästa gång...

  • Anonym (thea)
    Anonym (Sladdis med Ny!) skrev 2014-04-30 09:51:06 följande:
    Inte hela världen kanske.. Men i min lilla "planering" Skulle de bli lite tidigt..
    Jag resonerar väl fel, men med jobbet så skulle de va bättre att få en bebis senare mot våren. Samt att vi har så mkt inplanerat denna semester i sommar och då vill jag inte vara gravid, Ifall jag får en jobbig start med illamående osv. Då vill jag helst bli gravid i Juli/aug :) men de vore ju guld om man kunde styra de.

    Åh va bra allt känns nu när beslutet är taget. Ja har nu slutat med piller, och HOPPAS inte min hy kommer ta stryk... Vill inte få finnar osv...
    jag fick inga problem alls när jag slutade med dom..märkte knappt av det förutom att jag blev gravid direkt och det var ju ett trevligt "problem" haha lycka till
  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    Jag hoppas det blir lika för mig! Håller tummar och tår..
    Vi kastade pillren i fredags - Då jag skulle ha börjat igen efter mens uppehåll!
    Så ÄL kan sätta igång direkt nu MAJ månad alltså?


    Spännande tid vi har framför oss iaf!

  • Anonym (thea)

    jag är två dagar över tiden men inte gravid..min kropp gör mig både förvirrad och deprimerad...blödde lite i början på veckan och tänkte jaha nu är det kört...men hoppet fanns ändå när inget mer hände tänkte det kanske var en nidblödning...ingen mens...men inget på stickan....

    så gjorde den sist också...kom en vecka sent :-/ jäkla svårt att räkna ut ÄL när mensen helt plötsligt börjar krångla *suck*

  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    Ja de lär ju kännas frustrerande att inte veta, när kroppen spökar runt!
    Jag hoppas att jag får plussa i sommar, och att de inte tar sig nu direkt i maj - Skulle passa så mkt bättre i tiden för mig, å även med en framtida mammaledighet också :)

    6.e dagen nu utan ppiller, - Inga finnar eller yrsel eller illamående. Hoppas ja får må så här! Lovely! :)

  • Anonym (thea)
    Anonym (Sladdis med Ny!) skrev 2014-05-07 10:53:26 följande:
    Ja de lär ju kännas frustrerande att inte veta, när kroppen spökar runt!
    Jag hoppas att jag får plussa i sommar, och att de inte tar sig nu direkt i maj - Skulle passa så mkt bättre i tiden för mig, å även med en framtida mammaledighet också :)

    6.e dagen nu utan ppiller, - Inga finnar eller yrsel eller illamående. Hoppas ja får må så här! Lovely! :)
    håller tummarna att det fortsätter så ..

    jag mår lite illa men kollade i måndags och då syndes inget så jag vet inte vad som händer med kroppen faktiskt...
  • Anonym (Sladdis med Ny!)

    Ja kroppen kan verkligen både luras o spöka med en ibland. - Själv ska jag ha ÄL i helgen om de nu redan sätter igång efter ppiller stopp. Eller så blir de nästa månad.
    Konstigt nog så känns det mera pirrigt nu med 3.e barnet - Kanske för att man är äldre!

Svar på tråden Fler som ska kasta P-pillren i Sommar? Vi ska skaffa sladdis!