• Sillavi

    BF december 2014 - göteborg

    Hej,

    Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

    Kram och välkommen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

  • Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Sudden

    Fint att alla verkar må hyfsat ok :)
    Kul att fixa klädesplagg, mitt första barn vägde 3700 och hade 56 ett tag i början minns jag. 
    Ska köpa en present till en kompis bebis - nån som har koll på en mysig bebisklädesbutik nära Linné? Är Villevallas kläder mjuka och fina tro?

    Mitt lilla frö var 8 mm i "graviditetsvecka 7" som alltså då är v 8 (?) .... bf 12/1 står kvar. Ja, häftigt att se, Sillavi. Så litet! Hur "stor" var ert?

  • Propps
    MissZ13 skrev 2014-05-27 09:47:26 följande:
    Åh vilken mysig ide!
    För oss är det första barnet så allt är nytt och främmande.

    Har mått riktigt dåligt några veckor men är så glad för det verkar ha avtagit lite nu de senaste dagarna. Otroligt skönt!

    Är nu i vecka 10, ska på inskrivning den 3 på barnmorskegruppen till någon Lisbeth.
    Ska få göra ett ultraljud då också för att konstatera datum eftersom vi vill göra kub testet.

    Hur tänker ni kring kub?

    Jag är 28, min sambo 36.
    jag ska inte göra KUB. vi ska vara glada för barnet vad som än ploppar ut. Min svärmor sa att det finns så mycket annat som är "värre". Jga har jobbat med olika funktionshinder i flera år, min kusin har DS men det finns olika nivå på det och de flesta jag har träffat är så lyckliga hela tiden och jätteduktiga. jag kommer nog må sämre av valet om abort. 
  • Sillavi

    Go morron tjejer,

    Idag är det MVC som gäller. Då ska jag försöka få till ett UL...får se hur bra det går.

    MissZ13 - Vi kommer inte heller göra KUB. Vi har kämpat så för denna lilla varelse så jag är så extremt tacksam att få ha kommit så här långt. Vet inte vad jag/vi skulle göra med siffrorna/resultatet man får vid kub ändå. Tror jag bara skulle bli mer orolig. Man ser ju endel på RUL också. Jag är 31 och maken fyller 35 i vinter.

    Sudden - Våran Liten kollade vi i vecka 7+6 och var 10 mm stort. Kan tyvärr inget om butiker runt om linne. Men Villervalla eller polarn o pyret är väl uppskattat av mammor och pappor den första tiden. Sen tycker jag att Newbie från KappAhl är väldigt fina.

    Trevlig dag alla

  • Soluppgång

    Hej hej, :) Nu under långledighet (jag är ledig tors-sön) är jag hos släkt i Kållered.

    Angående träning, så har det inte blivit något av den varan dock. :P Har legat och vilat mesta tiden i två dagar nu. Följde framåt kvällen med en familjemedlem till en butik, då spydde jag innan vi ens kommit iväg, sedan fick jag lite ulkningar i affären också. :P Jag längtar tills illamåendet släpper :D så jag kan få bättre ordning på kosten (mer grönsaker och fisk och mindre choklad), och kan börja träna (funkar inte att träna när jag spyr av kroppsrörelser). :P Jag har släpat mig till jobbet alla jobbdagar dock, men är sjukskriven 25% för illamåendet och trötthet, som tur är. (Veckan innan jag sjukskrev mig gick jag back 10 timmar på jobbet så det var behövligt med lite kortare arbetsdagar.)

    Värmen har jag inga problem med dock, jag har alltid varit en värmeälskare. :D Har legat i solstolen (som kan fällas ner så den blir platt) ett par timmar både igår och idag. :D

  • Sillavi

    Glad måndag

    Var hos mvc i fredags istället (bokat in fel tid). Åh jaaaa jag fick ett extra vul, är så glad. Så på torsdag ska vi få se den lilla ärtan igen.

    Soluppgång - ush jobbigt för dig. Skönt att du blitt lite sjukskriven. Vad jobbar du med? Funkar inga tabletter för dig?
    Träning funkar inte heller här för mig, inte bra kosthållning heller. Blir trött på mig själv faktiskt, har nog redan gått upp x antal kg!  

  • Sudden

    Hej hej,

    Skönt med ett extra vul! Är det samma typ av undersökning som vul:ET på Carlanderska tro?

    Jag är hemma och ska plugga idag, sista tentan före en härlig sommar! (Pluggar ny utbildning). Svårt att motivera sig överlag när man mest tänker bebis så jag varvar plugg med promenader i solen och avsnitt av The Wire, hehe.

    Samma här angående mat och svullnad... Jag tycker jag rör på mig jättemkt dock. Var på PGA golfen i Malmö i helgen och gick nog flera mil totalt men min mage har ändå blivit jättefläskig. Inte alls som när jag var 30 förra gången, buhuu. Men jag tror helt enkelt jag äter för mkt. Jag är hungrig hela tiden.

    Ha en bra vecka! Jag ska tillbaka till MVC igen om två veckor för att ta blodprov inför kommande kub på Östra lite längre fram. Hoppas dom gör ett VUL då men det kanske de inte gör om man inte uttryckligen ber om det?

  • Sillavi
    Sudden skrev 2014-06-02 11:29:17 följande:
    Hej hej,

    Skönt med ett extra vul! Är det samma typ av undersökning som vul:ET på Carlanderska tro?

    Jag är hemma och ska plugga idag, sista tentan före en härlig sommar! (Pluggar ny utbildning). Svårt att motivera sig överlag när man mest tänker bebis så jag varvar plugg med promenader i solen och avsnitt av The Wire, hehe.

    Samma här angående mat och svullnad... Jag tycker jag rör på mig jättemkt dock. Var på PGA golfen i Malmö i helgen och gick nog flera mil totalt men min mage har ändå blivit jättefläskig. Inte alls som när jag var 30 förra gången, buhuu. Men jag tror helt enkelt jag äter för mkt. Jag är hungrig hela tiden.

    Ha en bra vecka! Jag ska tillbaka till MVC igen om två veckor för att ta blodprov inför kommande kub på Östra lite längre fram. Hoppas dom gör ett VUL då men det kanske de inte gör om man inte uttryckligen ber om det?
    Alltså nu går jag ju enbart på MVC och då får man ju egentligen inget tidigt UL om det är ens andra barn. Man får gladeligen vänta tills RUL i vecka 18-20. Men min BM tyckte att jag visst skulle få se Liten en extra gång och bokade in mig på ett läkarbesök på torsdag. Troligen för att vi genomgått ivf och för att jag uttryckligen vill göra ett och inte mått så bra.

    Vad pluggar du för ngt? Härlig dag att studera och utomhus är ju mysigt.
    Så ni ska göra KUB? Jag tror dom gör UL vid kub, är väl en kombination av ul och blodprover?

    Hur mår du nu?

    Idag första dagen på ngra v som jag inte tagit ngra illamående tabletter hoppas det håller i sig nu.
  • Sudden

    Halloj, är i Turkiet och har inte tittat in så mkt. Veckan går fort så snart är v 10 avklarat - skönt! Solar, badar och åker rutchkana med sonen. Tycker t o m jag får mer färg än vanligt vilket är härligt för en blekfis som mig :) Ja, vi gör kub. Det hade varit så skönt att få bekräftat via det om/att allt ser bra ut även om jag ju vet att siffrorna för mig dras ned pga ålder (39).

    Pluggar till journalist. Är ekonom sen tidigare men pga lite omorganiseringar fick jag tid och tillfälle att plugga igen. Skitkul! Vad gör ni andra här i tråden? Hoppas den lever än, ser att det inte varit så mkt aktivitet om nu wi-fi och uppdat fungerar som det ska här.

    Känner mig f ö väldigt ogravid här på semestern. Trött är jag ju inte för vi gör ju inget särskilt och jag mår inte illa. Fortfarande bara avsaknaden av mens som är enda tecknet.

  • hälsosam

    Hej! Tänkte skriva lite här, vi har 17 veckor, rul nästa vecka! Bf är 3 dec, men gissar på 15 dec första var 14 dgr sen. Inte många som vet ännu, det hela känns mkt spännande! Ska bli annorlunda med bebis igen. Första är 6 år.

  • hälsosam

    Hej! Tänkte skriva lite här, vi har 17 veckor, rul nästa vecka! Bf är 3 dec, men gissar på 15 dec första var 14 dgr sen. Inte många som vet ännu, det hela känns mkt spännande! Ska bli annorlunda med bebis igen. Första är 6 år.

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg