• MirandaMay

    dags för syskon!

    Hej!
    Jag har tre barn och nu planerar vi vårt fjärde!
    En av de mysigaste sakerna under treans graviditet var den tråd jag var med i här. Vi var ett gäng som följdes åt från start tills efter att bebisarna kom.
    Jag skulle gärna vilja ha ett sånt gäng igen! Vilket barn i ordningen tycker jag är mindre viktigt.
    Nån som vill haka på och dela tankar under den fantastiskt roliga och ibland svåra vägen till en bebis?


  • Svar på tråden dags för syskon!
  • lantligadrömmar
    MirandaMay skrev 2014-05-13 07:01:11 följande:
    Lantligadrömmar, började gråta när jag läste din berättelse. På riktigt! Underbart att allt gick bra och att du har dina fina pojkar nu. Förstår verkligen att du vill ha lite ramar innan denna gång! Stå på dig om det! Många kramar

    Tack, ja jag hoppas inte att det blir några problem att få lovat igångsättning. Kan tänka mej att gå över en vecka, sen får det va bra!!
  • lantligadrömmar

    Alltså, blir inte klok på min mens denna månaden. I fredags började det så smått, precis i rätt tid. Men kom bara en liten blödning och så inget mer, lite på lördagen, och sen på söndagen kom det igång lite mer, inte alls som vanligt dock. men sen har det knappt varit något, tog ju ut spiralen igår och tänkte att nu borde det sätta fart eftersom bm varit där och rotat, men nej. Har kommit yttepytte i bindande, jättelustigt....

  • limpa

    Ikväll kunde vi inte hålla oss längre utan tog ett test.... Men efter 10 min hade det inte hänt ett piss, inget kontrollstreck eller nåt. Så jag for iväg till affären o köpte ett nytt. När jag kom hem igen hade det dykt upp ett kontrollstreck och ett svagt plus! Men frågan är om man kan lita på det eftersom det hade gått för lång tid?! Ååååh så spännande ska testa igen så fort jag blir pinkenödig :)

  • limpa

    Hej o välkommen förresten, lantligadrömmar. Du verkar vara en trevlig böna :) Det är säkert uttagandet av spiralen som spökar till det.

  • Trolla
    lantligadrömmar skrev 2014-05-13 16:51:34 följande:
    Jag började med folsyra idag, tack för tipset!!!

    varsågod! Vilket preparat köpte du?
  • Trolla
    limpa skrev 2014-05-13 18:34:28 följande:
    Ikväll kunde vi inte hålla oss längre utan tog ett test.... Men efter 10 min hade det inte hänt ett piss, inget kontrollstreck eller nåt. Så jag for iväg till affären o köpte ett nytt. När jag kom hem igen hade det dykt upp ett kontrollstreck och ett svagt plus! Men frågan är om man kan lita på det eftersom det hade gått för lång tid?! Ååååh så spännande ska testa igen så fort jag blir pinkenödig :)

    men Gud va spännande!! Det låter ju väldigt lovande tycker jag :) nu kommer jag kika in här hela kvällen för att följa dig!
  • Nika10
    limpa skrev 2014-05-13 18:34:28 följande:

    Ikväll kunde vi inte hålla oss längre utan tog ett test.... Men efter 10 min hade det inte hänt ett piss, inget kontrollstreck eller nåt. Så jag for iväg till affären o köpte ett nytt. När jag kom hem igen hade det dykt upp ett kontrollstreck och ett svagt plus! Men frågan är om man kan lita på det eftersom det hade gått för lång tid?! Ååååh så spännande ska testa igen så fort jag blir pinkenödig :)


    Hejja dej limpa!! Jag håller tummarna sterhårt!
  • Nika10
    lantligadrömmar skrev 2014-05-13 17:27:32 följande:

    Alltså, blir inte klok på min mens denna månaden. I fredags började det så smått, precis i rätt tid. Men kom bara en liten blödning och så inget mer, lite på lördagen, och sen på söndagen kom det igång lite mer, inte alls som vanligt dock. men sen har det knappt varit något, tog ju ut spiralen igår och tänkte att nu borde det sätta fart eftersom bm varit där och rotat, men nej. Har kommit yttepytte i bindande, jättelustigt....


    Välkommen lantligadrömmar! Tror oxå det är spiralens fel! :)
  • Nika10

    Jag har sista mensdagen här nu, så enl appen ska jag ha äl redan sön-mån nu som kommer, kan det stämma? Jag har iaf äl stickor nu, när tror ni jag ska börja testa?

  • MirandaMay
    limpa skrev 2014-05-13 18:34:28 följande:
    Ikväll kunde vi inte hålla oss längre utan tog ett test.... Men efter 10 min hade det inte hänt ett piss, inget kontrollstreck eller nåt. Så jag for iväg till affären o köpte ett nytt. När jag kom hem igen hade det dykt upp ett kontrollstreck och ett svagt plus! Men frågan är om man kan lita på det eftersom det hade gått för lång tid?! Ååååh så spännande ska testa igen så fort jag blir pinkenödig :)



    Men åh vad spännande!! Uppdatera oss så fort du tagit nästa, väntar med spänning!
    Nika10 skrev 2014-05-13 19:49:55 följande:
    Jag har sista mensdagen här nu, så enl appen ska jag ha äl redan sön-mån nu som kommer, kan det stämma? Jag har iaf äl stickor nu, när tror ni jag ska börja testa?



    Hur lång cykel brukar du ha?
Svar på tråden dags för syskon!