• MirandaMay

    dags för syskon!

    Hej!
    Jag har tre barn och nu planerar vi vårt fjärde!
    En av de mysigaste sakerna under treans graviditet var den tråd jag var med i här. Vi var ett gäng som följdes åt från start tills efter att bebisarna kom.
    Jag skulle gärna vilja ha ett sånt gäng igen! Vilket barn i ordningen tycker jag är mindre viktigt.
    Nån som vill haka på och dela tankar under den fantastiskt roliga och ibland svåra vägen till en bebis?


  • Svar på tråden dags för syskon!
  • MirandaMay
    limpa skrev 2014-05-26 12:46:21 följande:
    Jag fick tid på måndag nästa vecka. Det var tydligen svårt med lediga tider. Dessutom sa sköterskan att det är bättre att avvakta några dagar, det kan vara ett missfall som är på gång men att embryot fortfarande lever... det är bättre att inte invaggas i någon falsk säkerhet. Men drygt att vänta på besked en hel vecka. Åååååh, jag vill inte vara med om det här igen!!!



    Nej men åh!! Tänker på dig och håller tummarna såå hårt för att allt går bra!
  • limpa

    Tack för ert stöd :)

    Blödningen har avstannat men jag är fortfarande orolig. Häng kvar lilla liv!!

  • Erli

    Äntligen kom den glada gubben, dag 19!

    Men testet från testlagret är ju egentligen inte positivt? Kan jag lita på cb-testet ändå?

  • Nika10
    limpa skrev 2014-05-26 09:35:03 följande:
    Jag fick precis en blödning. Satans helvetes jävla skit. Färskt blod och lite ont... det bådar inte gott. Ska försöka få en tid på gyn under dagen o kolla om det är missfall på gång. Håll tummarna för oss!!!
    ÅHHHH Limpan, jag håller tummarna stenhårt! Hoppas hoppas !
  • Trolla

    Limpa: det är ju inte alls ovanligt att man blöder tidigt i en graviditet utan att nåt är fel, finns massor med anledningar till det. Men självklart blir man orolig ;-( jag hoppas hoppas hoppas att allt är väl, vet hur ledsen man blir annars. Finns det ingen annan klinik du kan ta dig till som har en tidigare tid?

  • Trolla
    Erli skrev 2014-05-26 16:19:56 följande:
    Äntligen kom den glada gubben, dag 19! Men testet från testlagret är ju egentligen inte positivt? Kan jag lita på cb-testet ändå?

    Cb sägs ju vara känsligare än andra och identifiera fler dagar med stor chans till graviditet :)
  • Erli
    Trolla skrev 2014-05-26 18:10:21 följande:

    Cb sägs ju vara känsligare än andra och identifiera fler dagar med stor chans till graviditet :)
    Okej så det kan visa positivt fler dagar än stickorna då? Tack för ditt svar :) blir så nojig bara..
  • limpa
    Trolla skrev 2014-05-26 18:06:46 följande:
    Limpa: det är ju inte alls ovanligt att man blöder tidigt i en graviditet utan att nåt är fel, finns massor med anledningar till det. Men självklart blir man orolig ;-( jag hoppas hoppas hoppas att allt är väl, vet hur ledsen man blir annars. Finns det ingen annan klinik du kan ta dig till som har en tidigare tid?



    Jag hade kanske kunnat få en privat tid, men det är nog bättre att vänta en vecka. Om det är missfall på gång borde det väl hända kommande veckan.... Så man inte kollar o allt ser bra ut och sen skiter det sig ändå menar jag.
  • Trolla
    limpa skrev 2014-05-26 21:00:42 följande:
    Jag hade kanske kunnat få en privat tid, men det är nog bättre att vänta en vecka. Om det är missfall på gång borde det väl hända kommande veckan.... Så man inte kollar o allt ser bra ut och sen skiter det sig ändå menar jag.

    Nej det har du rätt i förstås. Man känner så mycket för alla här i tråden när det blir minus eller blödningar så man vill ju göra nåt.... Men klart det är bäst att vänta.jag hoppas verkligen att allt är ok med ditt lilla liv!
  • Evig kärlek

    Oj, flera plus i tråden. Fantastiskt. GRATTIS till er!

    Jag har varit lite inaktiv i tråden ett par veckor för vi har precis flyttat så datorn har inte direkt varit prio 1.
    Börjar bli lite smått frustrerad här. Fick mens sist i början av mars (När sonen var 2½ månad), sedan har den helt försvunnit. Misstänker att det beror på att han just vid 2 månader började amma ännu mer. Han är en riktig knubbis och vill gärna äta varannan timma om han bara får ;)

    Jag tycker det är mysigt med amning och det fungerar ju så bra, men det är ju självklart rätt frustrerande att inte ha mens när man samtidigt vill bli gravid igen. Nästa månad blir han 6 månader så jag hoppas att han ska vara redo att övergå mer och mer till fast föda då så att jag kan trappa ner lite på amningen och förhoppningsvis kommer mensen tillbaka igen då.

    Men man vet ju aldrig om man kanske måste sluta amma helt för att mensen ska komma tillbaka och det är varken jag eller sonen redo för på ett bra tag. Jag skulle aldrig välja bort amningen för sonen för att eventuellt lyckas bli gravid först men samtidigt vill jag ju inte vänta för länge heller. Jobbigt läge.

    HOPPAS bara på att bli gravid snart så jag slipper stressa hela tiden för att jag har detta lilla dilemma i tankarna.

Svar på tråden dags för syskon!