• MirandaMay

    dags för syskon!

    Hej!
    Jag har tre barn och nu planerar vi vårt fjärde!
    En av de mysigaste sakerna under treans graviditet var den tråd jag var med i här. Vi var ett gäng som följdes åt från start tills efter att bebisarna kom.
    Jag skulle gärna vilja ha ett sånt gäng igen! Vilket barn i ordningen tycker jag är mindre viktigt.
    Nån som vill haka på och dela tankar under den fantastiskt roliga och ibland svåra vägen till en bebis?


  • Svar på tråden dags för syskon!
  • MirandaMay
    Apelsin skrev 2014-06-11 09:55:03 följande:
    Erli, skönt med ett vul. Hoppas det ser bra ut!

    MirandaMay - förra gången jag blev gravid hade jag inga ÄL-känningar alls just den gången men alla andra ggr jag inte blev gravid! Sett fler som haft det så. Kanske samma för dig?  JhjärtaK , jag är också på ÄL +3 tror jag. Har känt en del mensvärk vilket jag tycker är konstigt. För tidigt med mens men också förtidigt för att känna nån graviditet, väl?



    Det låter hoppfullt! tack!
  • Önskaretttredje
    Jamilia skrev 2014-06-10 01:14:44 följande:

    Mysigt med en sambo som längtar så efter en liten till! smile1.gif
    Ja det är mysigt. När jag fick de två stora så var inte pappan så intresserad o delaktig alls. Nog därför jag varit så nöjd med två- det är ibland jobbigare att vara ensam i ett förhållande än ensam o singel om ni förstår vad jag menar :)

    Hur håller man sej för o testa ihjäl sej, ni som också försöker??
  • Jamilia
    Önskaretttredje skrev 2014-06-12 19:12:52 följande:
    Ja det är mysigt. När jag fick de två stora så var inte pappan så intresserad o delaktig alls. Nog därför jag varit så nöjd med två- det är ibland jobbigare att vara ensam i ett förhållande än ensam o singel om ni förstår vad jag menar :)

    Hur håller man sej för o testa ihjäl sej, ni som också försöker??

    Förstår precis! Ibland kan man nog inte hålla sig... Därav testar man lite väl tidigt ibland oxå!
  • limpa
    Erli skrev 2014-06-12 08:14:23 följande:
    Min lilla kille kom 6 v för tidigt, vattnet gick i v 33+2 men de stoppade det 4 dagar..

    Hade rejäla sammandragningar från v 22 ca och gick på kontroller varannan vecka i början, från v30 varje vecka för förkortad tapp. Sängläget hjälpte inte, han skulle bara ut ;)

    Har blivit lovad täta kontroller även denna gången då både jag, min syster, min mamma och mammas bror är födda förtidigt, så de tror det är nått ärftligt.

    Men jag hoppas den lilla stannar till bf ändå :)



    Bäbisar kan vara envisa på olika sätt... Min dotter vägrade komma ut, så det blev igångsättning på BF+16
  • JhjärtaK
    Önskaretttredje skrev 2014-06-12 19:12:52 följande:
    Ja det är mysigt. När jag fick de två stora så var inte pappan så intresserad o delaktig alls. Nog därför jag varit så nöjd med två- det är ibland jobbigare att vara ensam i ett förhållande än ensam o singel om ni förstår vad jag menar :)

    Hur håller man sej för o testa ihjäl sej, ni som också försöker??
    Jag har insett att det bara är att ge efter och testa som en galning haha . Men jag SKALL hålla mig tills på måndag och bara testa OM jag känt av symptom i helgen, annars får jag snällt vänta (får se hur framgångsrik denna strategi är )
  • Trolla
    JhjärtaK skrev 2014-06-13 06:39:06 följande:
    Jag har insett att det bara är att ge efter och testa som en galning )

  • lindgrenmaria91

    Fortfarande ingen mens...testet visade negativt i tisdags men jag har kvar molvärken och ser svart flera gånger per dag, nästan så att jag tuppar av om jag inte tar tag i något fort. Vågar inte testa mig ännu igen, vill inte bli mer besviken. Om jag nu liksom inte är gravid så kan väl mensen komma?!

Svar på tråden dags för syskon!