• MirandaMay

    dags för syskon!

    Hej!
    Jag har tre barn och nu planerar vi vårt fjärde!
    En av de mysigaste sakerna under treans graviditet var den tråd jag var med i här. Vi var ett gäng som följdes åt från start tills efter att bebisarna kom.
    Jag skulle gärna vilja ha ett sånt gäng igen! Vilket barn i ordningen tycker jag är mindre viktigt.
    Nån som vill haka på och dela tankar under den fantastiskt roliga och ibland svåra vägen till en bebis?


  • Svar på tråden dags för syskon!
  • Trolla

    Ok nu förstår jag ingenting. Jag ska enligt min cykel ha äl om 1.5 vecka. Imorse tog jag ett äl-test och fick glad gubbe, vilket gjorde mig lite fundersam eftersom det var så tidigt. Nytt test ikväll (testoman som ni förstår!) och då var det plötsligt bara en tom ring. Jag brukar få glada gubbar tre dagar i rad innan jag känner av äl i kroppen. What to do? Kan det ha visat fel imorse? De ska ju ändå vara 99% säkra... Till råga på allt är karln sjuk med feber och inte direkt särskilt sugen, och jag har bara äl var 6e vecka!! FRUSTRERAD!!

  • Trolla
    lindgrenmaria91 skrev 2014-06-13 23:19:17 följande:
    Fortfarande ingen mens...testet visade negativt i tisdags men jag har kvar molvärken och ser svart flera gånger per dag, nästan så att jag tuppar av om jag inte tar tag i något fort. Vågar inte testa mig ännu igen, vill inte bli mer besviken. Om jag nu liksom inte är gravid så kan väl mensen komma?!

    Åh det där är så jobbigt, får man inget plus så vill man ju bara komma igång med nästa cykel så fort som möjligt. Jag tycker du ska testa, om inte annat för att kroppen kanske slappnar av eftersom du kanske spänner dig nu när du inte vet...? Men jag förstår känslan av att inte vilja bli besviken!
  • Evig kärlek

    Jag tror att jag kanske har plussat.
    Har ju ingen mens nu när jag ammar sonen (snart 6 månader) men fick bara en känsla att jag skulle ta ett test igår och först trodde jag det blev negativt men sedan när jag kollade på det långt senare (när det hade torkat) så tyckte jag att jag såg ett svaaaaagt streck. Men eftersom man inte ska kolla efter att testtiden gått ut tog jag ett nytt idag och då blev det sådär svaaaaaagt igen fast inom testtiden. Det är alltså nästan inte synbart så jag tror det är extreeemt tidigt om det inte är ett spökstreck. Jag borde nog vänta till på måndag eller något men att testa igen men nu ska man kunna hålla sig nu?

    Är så nyfiken på att få veta om jag faktiskt är gravid igen

  • 3oyo
    Evig kärlek skrev 2014-06-14 15:49:10 följande:
    Jag tror att jag kanske har plussat.

    Har ju ingen mens nu när jag ammar sonen (snart 6 månader) men fick bara en känsla att jag skulle ta ett test igår och först trodde jag det blev negativt men sedan när jag kollade på det långt senare (när det hade torkat) så tyckte jag att jag såg ett svaaaaagt streck. Men eftersom man inte ska kolla efter att testtiden gått ut tog jag ett nytt idag och då blev det sådär svaaaaaagt igen fast inom testtiden. Det är alltså nästan inte synbart så jag tror det är extreeemt tidigt om det inte är ett spökstreck. Jag borde nog vänta till på måndag eller något men att testa igen men nu ska man kunna hålla sig nu?

    Är så nyfiken på att få veta om jag faktiskt är gravid igen



    Spännande! Jag testade suuuuupersvagt på bim - 5 på - 3 var det ett svagt men klart + på bim-1 starkt +.

    Håller tummarna!
  • JhjärtaK
    Trolla skrev 2014-06-13 23:26:23 följande:

    Ok nu förstår jag ingenting. Jag ska enligt min cykel ha äl om 1.5 vecka. Imorse tog jag ett äl-test och fick glad gubbe, vilket gjorde mig lite fundersam eftersom det var så tidigt. Nytt test ikväll (testoman som ni förstår!) och då var det plötsligt bara en tom ring. Jag brukar få glada gubbar tre dagar i rad innan jag känner av äl i kroppen. What to do? Kan det ha visat fel imorse? De ska ju ändå vara 99% säkra... Till råga på allt är karln sjuk med feber och inte direkt särskilt sugen, och jag har bara äl var 6e vecka!! FRUSTRERAD!!


    Oj, så konstigt! Hur såg stickorna ut som du matade ut? Var det från ikväll mycket svagare än det från imorse?

    Såhär såg mina ut. Det näst översta var mitt på dagen och gav tom ring. Det översta var ca 5 timmar senare och gav glad gubbe.

  • Trolla
    JhjärtaK skrev 2014-06-14 18:12:26 följande:
    Oj, så konstigt! Hur såg stickorna ut som du matade ut? Var det från ikväll mycket svagare än det från imorse? Såhär såg mina ut. Det näst översta var mitt på dagen och gav tom ring. Det översta var ca 5 timmar senare och gav glad gubbe.

    Åh va bar med bilder! Tycker båda mina såg ut ungefär som ditt näst översta. Tog (såklart) ett till imorse som hade glad gubbe igen. Funderar på om den tomma ringen igår kväll berodde på att det inte var morgonurin? Jag är såååååå frustrerad och lite ledsen, sist jag hade är var jag bortrest med jobbet vilket jag är exakt en gång om året, och den här gången är karln sjuk med feber och jag kan inte riktigt hoppa på honom känner jag. Och eftersom äl nu verkar vara 1,5 v tidigare än beräknat så har vi inte sexat på en vecka, inte en chans att nån liten simmare överlever så länge ju. Jahopp, blir till att vänta ytterligare sex långa veckor på nästa äl då. SKIT.
  • Trolla
    limpa skrev 2014-06-14 21:25:17 följande:
    Trolla: Tryck i gubben lite alvedon och på med raff-setet. Alla medel är tillåtna :)

    Hahaha ja jag är ju av uppfattningen att jag kan få ett nyp när jag vill (9 år tillsammans och han har hittills aldrig nekat mig ) så ikväll blir en utmaning! En evil plan tar form nu, skyller på dig limpa!! Två Alvedon, dottern sover, på med en småsnuskig film och som av en händelse är det så varm i rummet att jag måste ligga på soffan i underkläderna.... Det KAN funka!!
  • MirandaMay

    Haha lycka till! Låter lovande! är han inte lika "på" era planer eller funkar det inte att säga att det är lite viktigt pg av ägglossningen annars?

  • Trolla
    MirandaMay skrev 2014-06-14 21:42:24 följande:
    Haha lycka till! Låter lovande! är han inte lika "på" era planer eller funkar det inte att säga att det är lite viktigt pg av ägglossningen annars?

    Jodå han längtar jättemycket efter en till, men han är en romantisk själ som inte tycker att det är särskilt attraherande när jag gapar "ägglossning!!!" i vild panik. Han är mer en "tända lite ljus, ta det som det kommer"-kille. Jag är mer "planera in i mista detalj eller iaf så lång som möjligt"- typ
Svar på tråden dags för syskon!