• MirandaMay

    dags för syskon!

    Hej!
    Jag har tre barn och nu planerar vi vårt fjärde!
    En av de mysigaste sakerna under treans graviditet var den tråd jag var med i här. Vi var ett gäng som följdes åt från start tills efter att bebisarna kom.
    Jag skulle gärna vilja ha ett sånt gäng igen! Vilket barn i ordningen tycker jag är mindre viktigt.
    Nån som vill haka på och dela tankar under den fantastiskt roliga och ibland svåra vägen till en bebis?


  • Svar på tråden dags för syskon!
  • MirandaMay
    JhjärtaK skrev 2014-06-17 18:59:21 följande:
    Kunde såklart inte hålla mig ifrån testen nu på kvällen så tog ett och nu kunde jag ana ett streck utan att behöva anstränga mig så hiskeligt mycket iaf, men att fånga det på kort är fortfarande stört omöjligt såklart



    Ååh vad spännande att se hur det ser ut de kommande dagarna!! ett litet förskottsgrattis från mig!

    Här har ni en till testoman!! Testar minst en ggn om dagen nu. Bim är inte förrän om en vecka men kan inte låta bli. Haha

    Lite som å skrapa triss ju, plötsligt händer det. ;-P
  • Apelsin
    MirandaMay skrev 2014-06-17 19:50:58 följande:



    Ååh vad spännande att se hur det ser ut de kommande dagarna!! smile1.gif ett litet förskottsgrattis från mig! smile1.gif

    Här har ni en till testoman!! Testar minst en ggn om dagen nu. Bim är inte förrän om en vecka men kan inte låta bli. Haha
    Lite som å skrapa triss ju, plötsligt händer det. ;-P

    Har du fått några symptom än?


    Hoppas du får ett plus nästa gång du testar!

  • MirandaMay
    Apelsin skrev 2014-06-17 19:53:24 följande:
    Har du fått några symptom än?Hoppas du får ett plus nästa gång du testar!



    Tack!! Och detsamma! Vi har ju Bim nästan samtidigt va? Spännande att följas åt.

    Jag har inga symptom... Hur har det gått för dig? Några mer känningar i brösten?
  • JhjärtaK

    Än känns det för tidigt att ropa hej men håller tummar och tår att det blir tydligare och tydligare så att jag kan bli mer säker på att det inte bara finns i min hjärna utan också i verkligheten

  • Nallebjörnis
    Jamilia skrev 2014-06-17 01:23:13 följande:


    Hej på dig! smile1.gif kul att ni tittar in!
    Tack =)
    Jamilia skrev 2014-06-17 01:29:05 följande:

    Haha, tänkte oxå så nyss, att det var så här man levde förra gången man försökte bli gravid! smile1.gif nån glömmer liksom bort det med tiden, hehe! smile1.gif

    ja eller hur hahha
    *Michaela Victoria 091216*
  • Apelsin
    MirandaMay skrev 2014-06-17 20:19:16 följande:



    Tack!! Och detsamma! Vi har ju Bim nästan samtidigt va? Spännande att följas åt. smile1.gif
    Jag har inga symptom... Hur har det gått för dig? Några mer känningar i brösten?

    Ja, på söndag ska jag testa mig om inte tant röd kommit redan. 
    Har du också bim då?

    Igår var ena bröstet väldigt spänt men i dag är bröstvårtorna mer ömma. Men det kan ju hända att det är så innan mens också. Man märker så mycket mer när man letar symptom.  
    Sen har jag en djävulsk huvudvärk i dag. Det hade jag förra graviditeten tills jag började ta järn (i v.20) men det borde väl vara på tok för tidigt att lida av järnbrist redan? Minns inte när jag fick den värken senast.

    Fler med jobbig huvudvärk här inne?

  • Ereeka

    Det var ett tag sen jag var in här nu, men nu känner jag för att hoppa in Glad
    Kul med fler plus, och tråkigt med minus och ännu värre med missfall Rynkar på näsan 

    För ca 2 år sen (två månader efter att dottern föddes) satte jag in hormonspiral. Jag har haft mens varje månad, men det har blivit mindre och mindre. Ägglossningarna har gjort ganska ont. Och menscykeln har varit jämn. 
    I mitten på maj tog jag ut spiralen (tror det var en fredag), och dagen efter skulle jag ha äl. På fredagen blödde jag en skvätt, men nästan ingen på lördagen. På söndagen kom det tillbaka. På måndagen åkte jag utomlands, och blödde hela veckan. När jag varit borta en vecka kom vanliga mensen. 
    Ägglossningen jag hade nu i dagarna kändes inte. Så jag vet inte riktigt när den var. Men visst kan det bli så att cykeln kan bli annorlunda när man tar ut spiralen? 

    Självklart "letar" jag också symptom, men brösten har känts väldigt ömma igår och idag. Det har det inte krävts mycket för att känna Flört 

  • JhjärtaK
    Ereeka skrev 2014-06-17 23:10:31 följande:

    Det var ett tag sen jag var in här nu, men nu känner jag för att hoppa in Glad
    Kul med fler plus, och tråkigt med minus och ännu värre med missfall Rynkar på näsan 

    För ca 2 år sen (två månader efter att dottern föddes) satte jag in hormonspiral. Jag har haft mens varje månad, men det har blivit mindre och mindre. Ägglossningarna har gjort ganska ont. Och menscykeln har varit jämn. 
    I mitten på maj tog jag ut spiralen (tror det var en fredag), och dagen efter skulle jag ha äl. På fredagen blödde jag en skvätt, men nästan ingen på lördagen. På söndagen kom det tillbaka. På måndagen åkte jag utomlands, och blödde hela veckan. När jag varit borta en vecka kom vanliga mensen. 
    Ägglossningen jag hade nu i dagarna kändes inte. Så jag vet inte riktigt när den var. Men visst kan det bli så att cykeln kan bli annorlunda när man tar ut spiralen? 

    Självklart "letar" jag också symptom, men brösten har känts väldigt ömma igår och idag. Det har det inte krävts mycket för att känna Flört 


    Ja hormonpreparat kan ju rubba ens cykel rätt rejält i början men just spiral har jag hört skall iaf vara bättre än P-piller ex då hormonhalterna är såpass mycket lägre i spiralen. Hoppas att din cykel kickar igång som vanligt igen eller att du får plus!
  • Ereeka
    JhjärtaK skrev 2014-06-18 06:34:39 följande:
    Ja hormonpreparat kan ju rubba ens cykel rätt rejält i början men just spiral har jag hört skall iaf vara bättre än P-piller ex då hormonhalterna är såpass mycket lägre i spiralen. Hoppas att din cykel kickar igång som vanligt igen eller att du får plus!



    Ja, hoppas :)
  • Trolla

    BIM-lista:

    8/6 - Lantligadrömmar - Son-09, son-13

    8/6 - lindgrenmaria91

    16/6 - Jamilia - dotter född februari -12

    20/6 - JhjärtaK - dotter mars -12

    24/6 - MirandaMay, första försöket. Har tre barn 08, 09, 13.

    25/6 - Isis Bianco - Son född dec -12. Pågående IVF-behandling.

    26/6 - angeni - första försök efter MF. Två barn april-09 och juli-10.

    26/6 - Ereeka - dotter född maj -12

    26/6 Trolla

    20/7 - magd0704 - son född oktober -11

    -

    BF-lista:

    20/1 - Limpa - Dotter född juni -12

    23/1 - Mandis - Har en son född 2012.

    ?/1 - Karinkanin - Son född -13.

    5/2 - 3oyo

    15/2 - Erli - son född september- 13

Svar på tråden dags för syskon!