• Anonym (Nystart! Fler?)

    Hjälpa varandra under resan tillbaka efter otrohet?

    Hej! Jag har skrivit en del i tråden "Separera eller försöka hitta tillbaka??" (www.familjeliv.se/Forum-4-51/m72307136.html) under signaturen "Vill inte ge upp!" och känner att jag skulle vilja starta en ny tråd med fortsättning efter otrohet som fokus. Jag vet att det finns en gammal välbesökt tråd om detta, men jag saknar en lite mer renodlad "hur gör vi för att få en nystart?"-tråd!

    Min man har varit otrogen med en gemensam kompis till oss (egentligen en kompis/ytligt bekant till mig från början) i nio månader. De har under den här tiden träffats kanske 10-12 gånger, varav hälften varit nattliga äventyr. Som tur är bor vi inte i samma stad som den här tjejen vilket har gjort att det inte setts varje vecka, men de har haft massor med kontakt på telefon, sms, Facebook mail etc. En försvårande faktor i det här för vår del är att han inte erkände detta själv utan att jag kom på dem genom att tjuvkolla i hans telefon. Vi hade haft problem länge och till slut fick jag chansen och kunde inte låta bli att kolla och hela historien nystades upp. Han avslutade direkt med henne eftersom han på senare tid (enligt honom själv) haft mer och mer ångest över det han höll på mig och känt att han fortfarande älskar mig.

    Nu jobbar vi hårt för att få saker att bli bättre. Han har brutit all kontakt med henne och vi ser till att göra saker tillsammans i familjen. Vi går i parterapi. (Gör alla grejer som vi borde ha gjort tidigare, innan han träffade henne...)

    Fler som är i samma situation och vill följa med och stödja på resan mot en förhoppningsvis räddad relation? Jag vill helst inte att det här ska bli en "Lämmna!", "Han är inte värd det, skilj dig!"-tråd, utan snarare en pepptråd där tårar förstås också är tillåtna, men där vi fokuserar på hur man gör för att återfå tillit och gå vidare i en relation efter något sånt här.  

    Någon mer som är i liknande läge och vill ha några att ventilera med? Det är svårt att prata med familj och kompisar tycker jag eftersom de också har någon form av relation till min man.

  • Svar på tråden Hjälpa varandra under resan tillbaka efter otrohet?
  • Anonym (Nystart! Fler?)

    Min man har verkligen tagit sig i kragen vad gäller flera saker. Han har gått till läkare på grund av att jag och andra äntligen har fått honom att ta alkoholkonsumtionen på allvar. Han dricker inte varje dag eller så, men de gånger han väl dricker har han svårt att dricka lagom och blir för full och gör dumma grejer (obs, inget han skyller otroheten på, men han kommer ofta hem utan jacka, med en för dyr taxinota osv, och slösar bort många söndagsförmiddagar i soffan som han i stället borde lagt på familjen). Han är hemma i princip varje kväll nu och har till och med förlagt jobbmöten hemma för att han vill vara med familjen. Han har även fått remiss till psykolog.

    Själv har jag varit ganska deprimerad i perioder och jag tycker att det inte råder någon tvekan om att hans livsstil visar att han har minst lika stora problem som jag. Jag hoppas att denna wake up call får honom att verkligen ta tag i saker. Förhoppningsvis hjälper det oss att klara oss igenom, om inte så är han själv behov av hjälpen i alla fall.

  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Nystart! Fler?) skrev 2014-05-12 10:28:45 följande:
    Hej! Jag har skrivit en del i tråden "Separera eller försöka hitta tillbaka??" (www.familjeliv.se/Forum-4-51/m72307136.html) under signaturen "Vill inte ge upp!" och känner att jag skulle vilja starta en ny tråd med fortsättning efter otrohet som fokus. Jag vet att det finns en gammal välbesökt tråd om detta, men jag saknar en lite mer renodlad "hur gör vi för att få en nystart?"-tråd!

    Min man har varit otrogen med en gemensam kompis till oss (egentligen en kompis/ytligt bekant till mig från början) i nio månader. De har under den här tiden träffats kanske 10-12 gånger, varav hälften varit nattliga äventyr. Som tur är bor vi inte i samma stad som den här tjejen vilket har gjort att det inte setts varje vecka, men de har haft massor med kontakt på telefon, sms, Facebook mail etc. En försvårande faktor i det här för vår del är att han inte erkände detta själv utan att jag kom på dem genom att tjuvkolla i hans telefon. Vi hade haft problem länge och till slut fick jag chansen och kunde inte låta bli att kolla och hela historien nystades upp. Han avslutade direkt med henne eftersom han på senare tid (enligt honom själv) haft mer och mer ångest över det han höll på mig och känt att han fortfarande älskar mig.

    Nu jobbar vi hårt för att få saker att bli bättre. Han har brutit all kontakt med henne och vi ser till att göra saker tillsammans i familjen. Vi går i parterapi. (Gör alla grejer som vi borde ha gjort tidigare, innan han träffade henne...)

    Fler som är i samma situation och vill följa med och stödja på resan mot en förhoppningsvis räddad relation? Jag vill helst inte att det här ska bli en "Lämmna!", "Han är inte värd det, skilj dig!"-tråd, utan snarare en pepptråd där tårar förstås också är tillåtna, men där vi fokuserar på hur man gör för att återfå tillit och gå vidare i en relation efter något sånt här.  

    Någon mer som är i liknande läge och vill ha några att ventilera med? Det är svårt att prata med familj och kompisar tycker jag eftersom de också har någon form av relation till min man.
    Anonym (Nystart! Fler?) skrev 2014-05-12 10:28:45 följande:
    Hej! Jag har skrivit en del i tråden "Separera eller försöka hitta tillbaka??" (www.familjeliv.se/Forum-4-51/m72307136.html) under signaturen "Vill inte ge upp!" och känner att jag skulle vilja starta en ny tråd med fortsättning efter otrohet som fokus. Jag vet att det finns en gammal välbesökt tråd om detta, men jag saknar en lite mer renodlad "hur gör vi för att få en nystart?"-tråd!

    Min man har varit otrogen med en gemensam kompis till oss (egentligen en kompis/ytligt bekant till mig från början) i nio månader. De har under den här tiden träffats kanske 10-12 gånger, varav hälften varit nattliga äventyr. Som tur är bor vi inte i samma stad som den här tjejen vilket har gjort att det inte setts varje vecka, men de har haft massor med kontakt på telefon, sms, Facebook mail etc. En försvårande faktor i det här för vår del är att han inte erkände detta själv utan att jag kom på dem genom att tjuvkolla i hans telefon. Vi hade haft problem länge och till slut fick jag chansen och kunde inte låta bli att kolla och hela historien nystades upp. Han avslutade direkt med henne eftersom han på senare tid (enligt honom själv) haft mer och mer ångest över det han höll på mig och känt att han fortfarande älskar mig.

    Nu jobbar vi hårt för att få saker att bli bättre. Han har brutit all kontakt med henne och vi ser till att göra saker tillsammans i familjen. Vi går i parterapi. (Gör alla grejer som vi borde ha gjort tidigare, innan han träffade henne...)

    Fler som är i samma situation och vill följa med och stödja på resan mot en förhoppningsvis räddad relation? Jag vill helst inte att det här ska bli en "Lämmna!", "Han är inte värd det, skilj dig!"-tråd, utan snarare en pepptråd där tårar förstås också är tillåtna, men där vi fokuserar på hur man gör för att återfå tillit och gå vidare i en relation efter något sånt här.  

    Någon mer som är i liknande läge och vill ha några att ventilera med? Det är svårt att prata med familj och kompisar tycker jag eftersom de också har någon form av relation till min man.
    Hej! Jag är mitt i helvetet nu..efter 25 års förhållande.. Kom på att min man har messat, mailat mm stora kärleksord med sin kollega. De har inte haft sex men har kyssts vid 3 tillfällen och han har köpt ett smycke till henne. Jag kom på det för 2 veckor sedan då jag tyckte att han höll på lite väl med sin mobil. Jag läste "jag är såå kär idig", "älskar dig min prinsessa" "vill kyssa dig" osv.. detta satt han och skrev till henne i soffan medan jag satt bredvid.. Blev helt chockad!! Gapade, skrek, slängde ut honom, grät. Han satt och stirrade i väggen. Detta hade pågått i 4 månader. Han har varit helt förtvivlad sedan dess. Visat stor ånger, gråtit, bönat och bett, förklarat att han bara älskar mig, inte vill skiljas, hon var bara en "bubbla utan betydelse" som han fastnat i osv. Nu är han hemma och visar kärlek varje sekund, messar, ringer mm. Han ska byta jobb om ett par veckor, går till kurator och vill göra allt för att det ska vara VI. 

    MEN, jag jag jag....vet inte om jag gör rätt för mig själv.. Jag vill egentligen inte skiljas, utsätta barnen för det och lämna en kvarts liv, jag tror att jag älskar honom men funderar på om det är av gammal vana? De senaste åren har vi mer eller mindre levt parallellt med mycket tjaft, bråk, anklagelser men även bra stunder och bra sex. Socialt liv mm har funkat som vanligt. 

    Jag vill egentligen ha kvar vårt äktenskap, kanske kan det bli bättre men hur gör jag?! Hur ska jag komma över detta? Hur ska jag kunna glömma att han har sårat mig så? Många kommer säkert tro nu "ja men de hade ju inte sex".. Nej, visst det hade de inte men hans känslor har varit hos någon annan under flera månader medan han nonchalerade mig. Jag försökte och försökte förklara att jag saknade honom och ville att vi skulle gå på parterapi redan innan detta men han bara tyckte jag var jobbig och tjatig. Sedan uppdagas detta av att jag kom på det! Det är också jobbigt att tänka på. Vad hade hänt om jag inte hade sett det? Hur kunde han gå bakom ryggen eller t.om sitta och förklara kärlek och längtan framför mig... 

    Det är så svårt! Han är så ångerfull och verkligen visar allt och vill ha mig men HUR ska jag gå vidare och acceptera att detta har hänt? 
    HJÄLP!! / Så sårad o ledsen

  • Anonym (Lång väg)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-05-15 07:42:11 följande:
    Hej! Jag är mitt i helvetet nu..efter 25 års förhållande.. Kom på att min man har messat, mailat mm stora kärleksord med sin kollega. De har inte haft sex men har kyssts vid 3 tillfällen och han har köpt ett smycke till henne. Jag kom på det för 2 veckor sedan då jag tyckte att han höll på lite väl med sin mobil. Jag läste "jag är såå kär idig", "älskar dig min prinsessa" "vill kyssa dig" osv.. detta satt han och skrev till henne i soffan medan jag satt bredvid.. Blev helt chockad!! Gapade, skrek, slängde ut honom, grät. Han satt och stirrade i väggen. Detta hade pågått i 4 månader. Han har varit helt förtvivlad sedan dess. Visat stor ånger, gråtit, bönat och bett, förklarat att han bara älskar mig, inte vill skiljas, hon var bara en "bubbla utan betydelse" som han fastnat i osv. Nu är han hemma och visar kärlek varje sekund, messar, ringer mm. Han ska byta jobb om ett par veckor, går till kurator och vill göra allt för att det ska vara VI. 

    MEN, jag jag jag....vet inte om jag gör rätt för mig själv.. Jag vill egentligen inte skiljas, utsätta barnen för det och lämna en kvarts liv, jag tror att jag älskar honom men funderar på om det är av gammal vana? De senaste åren har vi mer eller mindre levt parallellt med mycket tjaft, bråk, anklagelser men även bra stunder och bra sex. Socialt liv mm har funkat som vanligt. 

    Jag vill egentligen ha kvar vårt äktenskap, kanske kan det bli bättre men hur gör jag?! Hur ska jag komma över detta? Hur ska jag kunna glömma att han har sårat mig så? Många kommer säkert tro nu "ja men de hade ju inte sex".. Nej, visst det hade de inte men hans känslor har varit hos någon annan under flera månader medan han nonchalerade mig. Jag försökte och försökte förklara att jag saknade honom och ville att vi skulle gå på parterapi redan innan detta men han bara tyckte jag var jobbig och tjatig. Sedan uppdagas detta av att jag kom på det! Det är också jobbigt att tänka på. Vad hade hänt om jag inte hade sett det? Hur kunde han gå bakom ryggen eller t.om sitta och förklara kärlek och längtan framför mig... 

    Det är så svårt! Han är så ångerfull och verkligen visar allt och vill ha mig men HUR ska jag gå vidare och acceptera att detta har hänt? 
    HJÄLP!! / Så sårad o ledsen

    Jag lider med dig.

    Jag upplevde otroheten nära när jag precis hade fött mitt barn. Hans känsloband till en annan kvinna gjorde ondare än de få gångerna de hade sex. SMS-en med de ord jag behövde höra som skickades till någon annan, ojoj mitt hjärta brast. Det är tre år sen nu och även om vi bestämde oss för att satsa på "oss" och han lagt det bakom sig, det bara jag som drar upp det ibland när det blir bråk, så har jag fortfarande en väldigt lång väg tillbaka.

    I natt t.ex. drömde jag om hur han lämnade mig för henne. Det var så verkligt. Jag vaknade med en klump i magen och känner äkta oro, även om det bara var en dröm. 

    Vi planerar syskon och han har inte gjort något som får mig att misstro honom idag, men tilliten, det är verkligen något som tar en evighet att reparera. Och självkänslan hos mig som fick sig en rejäl törn, när återfår jag den?

    Ni har så många år bakom er. Det måste vara fruktansvärt.

    Eftersom du funderar på hur du egentligen känner så tycker jag du ska spinna vidare på det. Vem är du med en trogen man, en uppenbarligen otrogen och vem skulle du vara utan honom? Älskar du honom eller allt ni skapat tillsammans? 

    Jag tror på att man ska kämpa om man känner att det är rätt i hjärtat, men man ska inte kämpa så hårt att man går sönder på kuppen.

    Jag valde att kämpa och det är en kamp varje dag...än så länge.
    Förhoppningsvis blir jag tryggare i mig själv, i oss, så småningom.

    Något gott i det hela är att krisen hos oss öppnade våra ögon. Jag är sårad innerligt på ett sätt jag inte kan beskriva för någon som inte upplevt det, men ändå idag måste jag säga att vi har det bättre än innan otroheten. Kriser kan föra folk samman...det var bara synd att krisen skulle vara något så känsligt som otrohet.
  • Anonym (Nystart! Fler?)

    Åh, både Lång väg och Ledsen: Jag känner sååå väl igen mig i de känslor ni beskriver. Det stora sorgen i att han lagt ner massor av dig på att ge henne de ord som jag behövde höra, de känslor jag behövde medan jag själv sjönk djupare och djupare ner i ett hål.

    Precis sådana där ord läste jag också i min mans mobil. "Jag är kär i dig!" "Jag vill ha dig!" och jag kan inte tvätta bort det från näthinnan. Att jag upptäckte allt genom att tjuvkolla komplicerar ju en del. Han påstår att han hade förstått att det inte kunde fortsätta och atr han började inse att han ville vara kvar med mig, men självklart kommer jag aldrig att kunna lita på det eftersom det var först efter mitt avslöjande som han lämnade henne.

  • Anonym (Lång väg)
    Anonym (Nystart! Fler?) skrev 2014-05-16 07:29:36 följande:
    Åh, både Lång väg och Ledsen: Jag känner sååå väl igen mig i de känslor ni beskriver. Det stora sorgen i att han lagt ner massor av dig på att ge henne de ord som jag behövde höra, de känslor jag behövde medan jag själv sjönk djupare och djupare ner i ett hål.

    Precis sådana där ord läste jag också i min mans mobil. "Jag är kär i dig!" "Jag vill ha dig!" och jag kan inte tvätta bort det från näthinnan. Att jag upptäckte allt genom att tjuvkolla komplicerar ju en del. Han påstår att han hade förstått att det inte kunde fortsätta och atr han började inse att han ville vara kvar med mig, men självklart kommer jag aldrig att kunna lita på det eftersom det var först efter mitt avslöjande som han lämnade henne.
    Jag har också kvar SMSen på näthinnan trots att åren gått. Jag minns hur många "hjärtan" som stod med, jag minns varje ord. Nu när jag vill gå vidare önskar jag att jag kunde sudda ut det men på något sätt plågar jag mig själv med att minnas. (Hon har en blogg, och ibland, för ofta om jag ska vara ärlig, går jag in och kikar ..jag måste veta vart jag har henne. Det ska vara långt ifrån vår adress. Men självklart vet jag att varje gång jag läser den så skapar jag ett band till människan, jag lär mig vem hon är...Jag kan gå tillbaka till början av den, precis när hon träffade min .. Hon beskrev saknad och annat - och jag hatar henne för det)

    En gång mailade hon mig och berättade vad de gjort, när de haft sex och vad de planerade tillsammans (en blandning av brutal ärlighet och ren elakhet). Där hade jag chansen att trycka ned henne med allt han var för mig och jag varit för honom (jag var ju förd bakom ljuset) men jag valde en annan väg som jag idag är stolt över, jag valde att bara svara i stil med "Jag hade kunnat skriva en hel roman om mig och XX, men det gör jag inte". Gentemot henne var jag storsint för jag VET att han inte berättade hur det egentligen låg till på hemmaplan, vilket gjorde henne till en boll i vårt trasiga spel. Jag klappar mig själv på axeln för att jag t.o.m avslutade med "tack" när jag ringde henne och bad henne berätta hur det stod till, och hon var ärlig och svarade.

    Jag vet att nu handlar det om att JAG måste gå vidare, men herre gud, hur gör man det när minnet bollar allt fram och tillbaka. Förlåt, glöm och gå vidare...ja jag försöker ju!

    När ni kommer på hur man gör för att verkligen lägga minnet helt åt sidan, berätta det för mig, jag är den första att haka på.

    Till er som inte förstår hur man kan stanna?
    Jag har alltid kunnat välja och vraka bland killar. Det var inte det att jag saknade andra friare. Problemet var att jag var kär i den här, just den här. Det gjorde hela skillnaden. Och nånstans i allt kaos visste jag att vi hade något, trots att han testat om gräset var grönare på andra sidan. 

    Det  är inte okej, otrohet, inte under några omständigheter, att göra så. Men man kan aldrig veta innan man drabbats, hur man faktiskt skulle reagera. Det svåra är att man vid otrohet blir ledsen och inte arg på det enkla sättet. Ilska är lättare att hantera. Hat är så enkelt. Men oförståelse, besvikelse, svek..det är tunga grejor

    Styrka till er alla
  • Kantstött

    Hej,

    jag valde att fortsätta mitt äktenskap efter en otrohet av min man, som han erkände. Den var kortvarig men han var förälskad, vilket smärtar otroligt. Vi valde båda två om varandra och det är drygt två år sedan. (viktigt detalj!! min man valde mig, han valde inte bara att stanna kvar. Han valde inte henne!!!).
    Under första halvåret hade de lite kontakt och min man hade problem med att balansera sin nyförälskelse (eufori) och sin kärlek till mig (gammal och beprövad). det var skitjobbigt!!

    Det har vart svårt men det var aldrig ett svårt val att fortsätta, han är min man och mitt livs kärlek.
    jag tror inte att att vi har det bättre nu, som en del säger. Visst vi har en bättre och öppnare kommunikation om känslor och så,  men.... jag hade det betydligt bättre då han inte hade bedagit mig... Jag var lyckligare (förståligt lr?). jag är glad i min relation men inte har det kommit något gott ur det....

    Det svåra är tillit. man ser inga tecken på att något nytt är på gång, han visar sin kärlek extra mycket för att vara tydlig. men han har skadat något genom otroheten.
    Men jag läker sakta. Läker genom att plocka fram alla hemska ord som sades etc. Jag tänker tankarna och sen stoppar tillbaka  dom långt bak i huvudet. Jag gjorde det om och om igen för att till slut så bleknar ångestkänslan omkring dom och när man har stirrat på minnet såpass många gånger så finns det inte längre anledning att plocka fram dom.

    hoppas mitt inlägg kan hjälpa. jag vet att jag letade som en galning efter berättelser om att man kommer vidare efter en otrohet, när jag var "ny".

  • Anonym (fattar inte)
    Anonym (Lång väg) skrev 2014-05-16 07:53:52 följande:
    Jag har också kvar SMSen på näthinnan trots att åren gått. Jag minns hur många "hjärtan" som stod med, jag minns varje ord. Nu när jag vill gå vidare önskar jag att jag kunde sudda ut det men på något sätt plågar jag mig själv med att minnas. (Hon har en blogg, och ibland, för ofta om jag ska vara ärlig, går jag in och kikar ..jag måste veta vart jag har henne. Det ska vara långt ifrån vår adress. Men självklart vet jag att varje gång jag läser den så skapar jag ett band till människan, jag lär mig vem hon är...Jag kan gå tillbaka till början av den, precis när hon träffade min .. Hon beskrev saknad och annat - och jag hatar henne för det)

    En gång mailade hon mig och berättade vad de gjort, när de haft sex och vad de planerade tillsammans (en blandning av brutal ärlighet och ren elakhet). Där hade jag chansen att trycka ned henne med allt han var för mig och jag varit för honom (jag var ju förd bakom ljuset) men jag valde en annan väg som jag idag är stolt över, jag valde att bara svara i stil med "Jag hade kunnat skriva en hel roman om mig och XX, men det gör jag inte". Gentemot henne var jag storsint för jag VET att han inte berättade hur det egentligen låg till på hemmaplan, vilket gjorde henne till en boll i vårt trasiga spel. Jag klappar mig själv på axeln för att jag t.o.m avslutade med "tack" när jag ringde henne och bad henne berätta hur det stod till, och hon var ärlig och svarade.

    Jag vet att nu handlar det om att JAG måste gå vidare, men herre gud, hur gör man det när minnet bollar allt fram och tillbaka. Förlåt, glöm och gå vidare...ja jag försöker ju!

    När ni kommer på hur man gör för att verkligen lägga minnet helt åt sidan, berätta det för mig, jag är den första att haka på.

    Till er som inte förstår hur man kan stanna?
    Jag har alltid kunnat välja och vraka bland killar. Det var inte det att jag saknade andra friare. Problemet var att jag var kär i den här, just den här. Det gjorde hela skillnaden. Och nånstans i allt kaos visste jag att vi hade något, trots att han testat om gräset var grönare på andra sidan. 

    Det  är inte okej, otrohet, inte under några omständigheter, att göra så. Men man kan aldrig veta innan man drabbats, hur man faktiskt skulle reagera. Det svåra är att man vid otrohet blir ledsen och inte arg på det enkla sättet. Ilska är lättare att hantera. Hat är så enkelt. Men oförståelse, besvikelse, svek..det är tunga grejor

    Styrka till er alla

    Att stanna kvar med någon som behandlat dig på det sättet har inget med storsinthet att göra , det är bara ren svaghet , man låter sig förudmjukas och behandlas som skit utan att stå upp för sig själv. Det du skriver om ilska och hat jämfört med oförståelse och besvikelse att göra beror helt och hållet på vem man är som person. En stark och stolt människa reagerar med sorg , ilska och hat , omvandlar sorgen till ilska , en svag människa reagerar med att gräva ner sig i sorg och självömkan och låter sig bli förudmjukad gång på gång.

    Det du beskriver är inte ömsesidig kärlek , det är en starkare människa utan skrupler som utnytjar en svag människas känslor hänsynslöst
  • Anonym (förvirrad)

    Hej lider med er alla som åxå upplevt otrohet.

    I början på okt förra året berättade min make att han varit m en annan kvinna. De hade hamnat på toaletten på krogen o enligt honom avslutat de hela i princip direkt pga ångest gentemot mig. Va helt förkrossad oville veta mer så ligga in på hans facebook o sökte upp henne bad henne berätta va som hänt ef jag (han) inte mindes mkt pga fylla mer än att "vi avslutade de nästan direkt" varpå hon svarar "ööööhhh näää om du nu vill veta sa du att du aldrig vart otrogen innan men detta va värt d" sen blickade hon han. Återigen försvann marken under mig. Nu har 11 mån gått o tänker o plågas fortf av de.har gett honon en chans ef han visar ånger o sj berätta o han säger hela tiden att han åbgrar sig,de finns inge försvar o ja får ta den tid jag beh för att "gå vidare" o få tilluten tillbaka.har grämt mig över deras olika verisioner så för några veck sen kontakta jag henne o fråga om hon oberoende av hans version kunde berätta sin o att ja inte va arg på henne etc fick till svar "ångrar mig jättemkt för er skull vi va nara en kort stund på toan han avslutade d pga dig" sammanfattnibgsvis. Först vart ja superglad men sen kom ja att tänka på d hon skrev när hon trodde sig skriva m maken?då nämde ju jag åxå "vet vi avslutade nästan direkt" försökte hon göra mig glad bara el är d sannibgen? När de hände sa maken att han först bara sagt INGEN får veta detta.o dom har ingen kontakt inte före o inte efter d vet jag.denna otrohrt verkligen plågar mig.jag vill fortsätta men gör så ont. Hur ska han hålla sig trogen en livstid om han inte fixar två år i äktenskap (då ,& 4 som par)?? O va är sannibgen? Va tror ni som ser på situationen utifrån? Skönt att finna en sån här tråd där vi kan hjälpas åt att gå vidare i detta smärtsamma!

    Till saken hör även att när vi precis träffats skrev han långa mail m kärleksförklaringar till sitt ex o även till ett ligg de bestämde sig för å ses o ha sex men vart inte så (va han säger o ja verkl hoppas) detra snoka ja sj reda på o vi had vart ihåp två mån då. Har alltid ansett att ja aldrig skulle förlåta nån form av otrohet. Men han är min största kärlek. Kan åxå nämna att vi ha missbruk i våra liv till för åtta mån sen. Han har alltid behandlat mig m stor kärlek o respekt. Då han hade sex hade vi d ganska dålugt. Kommer han kunna hålla sig tror ni? O vad är sant?? Kram ni likasinnade

  • Blåöga
    Anonym (fattar inte) skrev 2014-05-16 11:50:36 följande:
    Att stanna kvar med någon som behandlat dig på det sättet har inget med storsinthet att göra , det är bara ren svaghet , man låter sig förudmjukas och behandlas som skit utan att stå upp för sig själv. Det du skriver om ilska och hat jämfört med oförståelse och besvikelse att göra beror helt och hållet på vem man är som person. En stark och stolt människa reagerar med sorg , ilska och hat , omvandlar sorgen till ilska , en svag människa reagerar med att gräva ner sig i sorg och självömkan och låter sig bli förudmjukad gång på gång. Det du beskriver är inte ömsesidig kärlek , det är en starkare människa utan skrupler som utnytjar en svag människas känslor hänsynslöst

    Anonym (fattar inte) skrev 2014-05-16 11:50:36 följande:
    Att stanna kvar med någon som behandlat dig på det sättet har inget med storsinthet att göra , det är bara ren svaghet , man låter sig förudmjukas och behandlas som skit utan att stå upp för sig själv. Det du skriver om ilska och hat jämfört med oförståelse och besvikelse att göra beror helt och hållet på vem man är som person. En stark och stolt människa reagerar med sorg , ilska och hat , omvandlar sorgen till ilska , en svag människa reagerar med att gräva ner sig i sorg och självömkan och låter sig bli förudmjukad gång på gång. Det du beskriver är inte ömsesidig kärlek , det är en starkare människa utan skrupler som utnytjar en svag människas känslor hänsynslöst

    Inte för att din raljerande ton förtjänar något svar, men hon sa faktiskt inte att hon var storsint nog att behålla sin man. Har du svårt med läsförståelsen? Hon förklarade hur hon kände sig när hon var i kontakt med den andra kvinnan och jag håller med, det var storsint agerat. Resten av det du tycker är dina åsikter, jag håller inte med.
  • Anonym (Lider)

    Åh jag lider med oss alla bedragna. Jag har iaf, efter ett år, bestämt mej för att separera efter n otrohet. Det känns fantastiskt skönt att ha kommit till den punkt. Inte behöva undra varför han inte svarar i mobilen. Inte behöva undra massa saker som hade med otroheten att göra. Nu kan han leva sitt liv som han vill utan mej. Men lycka till, till alla som försöker att hålla ihop efter en otrohet. Det är verkligen inte lätt.

Svar på tråden Hjälpa varandra under resan tillbaka efter otrohet?