• Anonym (Orolig)

    Avbrutet samlag i 4 år utan graviditet. Är vi sterila?

    Hej alla.
    Jag kanske verkar jättekonstig nu, men jag har funderat på detta så himla länge, och jag oroar mig i princip varje dag för detta.


    Jag är en tjej på 22 år som haft avbrutet samlag med min sambo (i samma ålder) i ca. 4 år, och jag har aldrig blivit gravid. Alla säger att man är så himla fertil i denna åldern och att det är jäääättestor chans att bli gravid när man har avbrutet samlag.
    Anledningen till att vi har avbrutet är att jag testat många preventivmedel som jag inte trivts med, och vi har känt att ifall jag blir gravid så behåller vi barnet. Dock så vill vi inte ha helt oskyddat, då vi hoppas på att kunna vänta iallafall ett år till med ett barn.
    (Ni som har åsikter om detta får gärna hålla dessa för er själv).

    Jag har en komplikationsfri abort bakom mig, så jag vet att jag har kunnat bli gravid. Men jag kanske inte kan det efter aborten? Och min sambos spermier kanske inte "funkar"? För isåfall borde ju något ha hänt trots att vi haft avbrutet samlag? Dock så har vi inte sex jätteofta, och jag brukar ha koll på min ägglossning så att vi undviker att ha sex just då. 

    Vad tror ni om detta? Jag låter säkert helknäpp, men jag hoppas att någon där ute förstår hur jag menar med detta!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-18 22:02
    Tilläggas skall att jag var inte gravid med min sambo, utan det var med mitt ex.
  • Svar på tråden Avbrutet samlag i 4 år utan graviditet. Är vi sterila?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-05-19 14:34:40 följande:
    För övrigt så brukar vi ha sex som vanligt, och när han känner att han vill komma så brukar vi byta ställning så att jag rider honom. Sen säger han till när jag ska hoppa av, och då runkar jag av honom tills han kommer. Eller så kör vi någon annan ställning då han sprutar på mig, antingen på brösten, magen eller rumpan. 
    Så gör iallafall vi!

    Intressant att han ska säga till när du ska "avbryta". Skulle det inte vara enklare att han själv drar sig ur när det är dags? Men det verkar ha fungerat bra i alla fall. Eller är det enklare för dig att göra det skönt för honom om ni avbryter i ridställning?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Undrande) skrev 2014-05-19 14:40:06 följande:

    Intressant att han ska säga till när du ska "avbryta". Skulle det inte vara enklare att han själv drar sig ur när det är dags? Men det verkar ha fungerat bra i alla fall. Eller är det enklare för dig att göra det skönt för honom om ni avbryter i ridställning?
    Ja det är lättare så, om man gör det i missionären så känns det så knixigt samt att jag är rädd att det ska skvätta spermier nånstans så att jag råkar få det på/i mig, haha. Sen så vill han inte bara dra ut den när det passar honom, utan han vill gärna känna att jag är nöjd också.
    Så jag får liksom min orgasm först, och sen avslutar vi det med att han kommer låter kanske konstigt, men jag kan aldrig komma med penetrering så han smeker alltid mig innan och sen avslutar vi det med sex ^^
  • Anonym (Undrande)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-18 22:56:52 följande:
    Jag har inte använt preventivmedel sedan 1997 och då var jag 21 år. Under de 17 åren har jag varit gravid 4 gånger men bara en av dessa blev pga att min man tappade koncentrationen och råkade glömma att lägga det bredvid. De andra tre var planerade. Så du kan vara lika fertil som vem som helst.

    Imponerande att din man har varit så "koncentrerad" att han har missat bara en gång på 17 år. Men intressant att avbrutet har fungerat så lång tid. Tycker ni inte att ni förlorar i njutning av att alltid avbryta?
  • cosinus

    Jag har 4 barn på 5 försök. Kan alltså inte påstå att jag har direkt svårt att bli gravid. Yngsta fyller 4 i sommar och vi har kört avbrutet sen dess och även lite mellan barnen.

    Har bara blivit bebisar då vi haft det uppsåtet.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-05-19 14:42:54 följande:
    Ja det är lättare så, om man gör det i missionären så känns det så knixigt samt att jag är rädd att det ska skvätta spermier nånstans så att jag råkar få det på/i mig, haha. Sen så vill han inte bara dra ut den när det passar honom, utan han vill gärna känna att jag är nöjd också.
    Så jag får liksom min orgasm först, och sen avslutar vi det med att han kommer låter kanske konstigt, men jag kan aldrig komma med penetrering så han smeker alltid mig innan och sen avslutar vi det med sex ^^
    Menar du att du får din orgasm redan innan samlaget börjar eller smeker han dig till orgasm under samlaget och sen fortsätter ni tills det går för honom? Han vill inte dra ut bara när det passar honom, säger du, men om han ska vänta tills du är nöjd kan det ju hända att det går för honom innan ni hinner avbryta. Skulle jag vänta tills frun är nöjd kunde jag nästan aldrig avbryta. Eller är han en mästare på att hålla tillbaka utlösningen?
  • Anonym (.)
    Anonym (Undrande) skrev 2014-05-19 09:55:55 följande:

    Alla ni som kör med avbrutet. Tar det inte bort ganska mycket av njutningen om man alltid ska avstå från de sista sköna(ste) stunderna av samlaget?


    För mig (tjejen) gör det ingen skillnad. Han håller ju på tills jag kommer. Han har aldrig klagat, så det verkar inte vara jobbigt på något sätt för honom heller.
    Alternativet är kondom, och det tilltalar ingen av oss.
  • Anonym (Undrande)
    cosinus skrev 2014-05-19 14:46:30 följande:
    Jag har 4 barn på 5 försök. Kan alltså inte påstå att jag har direkt svårt att bli gravid. Yngsta fyller 4 i sommar och vi har kört avbrutet sen dess och även lite mellan barnen.

    Har bara blivit bebisar då vi haft det uppsåtet.

    4 av 5 försök? Vad menar du med försök?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (.) skrev 2014-05-19 14:48:19 följande:
    För mig (tjejen) gör det ingen skillnad. Han håller ju på tills jag kommer. Han har aldrig klagat, så det verkar inte vara jobbigt på något sätt för honom heller.
    Alternativet är kondom, och det tilltalar ingen av oss.

    Kan han hålla ut på samlaget tills du kommer, eller stimulerar han dig till orgasm på annat sätt?
  • cosinus
    Anonym (Undrande) skrev 2014-05-19 14:48:48 följande:

    4 av 5 försök? Vad menar du med försök?
    3 av bebisarna har tagit på första försöket, alltså första månaden, ägglossningen vad du vill kalla det :) en tog 2 månader så 4 bebisar på 5 månaders försök totalt :)
  • cosinus
    Anonym (Undrande) skrev 2014-05-19 14:49:53 följande:

    Kan han hålla ut på samlaget tills du kommer, eller stimulerar han dig till orgasm på annat sätt?
    Nu frågade du inte mig men i mitt fall definitivt ja, jag brukar ofta hinna iaf 2 orgasmer innan han kommer och här föredrar han att vara ovanpå när det närmar sig så han bara kan dra sig ur.
Svar på tråden Avbrutet samlag i 4 år utan graviditet. Är vi sterila?