• Äldre 29 May 07:30
    11367 visningar
    81 svar
    81
    11367

    Gravid vid 42

    Hej!

    Jag har försökt bli gravid med ett andra barn (med heminsemination) i ca 9 månader, och nu har det till slut lyckats! Under de månaderna var jag ständigt inne på nätet och sökte efter hur lätt/svårt det är efter 40, hur det känns dagarna innan bim, om man kan pricka in ägglossning exakt, om det är lättare att bli gravid på sommaren, vad man ska äta/inte äta... ja ALLT! Jag har nästan blivit som besatt. Därför vet jag att många andra säkert känner likadant. Jag har läst så mycket av er alla andra och därför vill jag bidra med mina erfarenheter här. 

    I slutändan handlar allt om hur bra ägget är, och om en bra spermie träffar det i rättan tid, men så här gjorde jag:

    max 2 koppar kaffe/dag
    nyttig och allsidig kost
    något glas vin/öl varje vecka (jag menar att det har ju inte hindrat mig från att bli gravid)
    ägglossningtest
    insemination 12,5 timme före utslag på stickan

    Fler över 40 som är gravida nu sommaren  2014?

  • Svar på tråden Gravid vid 42
  • Äldre 31 May 11:56
    #1

    Hej :) Är 41 snart 42 (om en månad). Gravid med första barnet. Har aldrig tidigare provat att bli gravid :) Gick fort som fan jag är helt fötvånad och Överlycklig ;) var på ultraljud i veckan allt var normalt hihi. Mår jättebra förutom att jag är såååå anfådd börjat öka på järnet from idag.

  • Äldre 31 May 16:54
    #2

    Grattis!!!

    Ja, det där med järnet höll jag också på med under första graviditet. Antar att det blir samma nu. Efter förlossningen gick det verkligen i botet och jag fick dropp för att öka upp järnet. 

     Asaand, vad underbart att det gick så snabbt! varför hålla på och harva liksom??

    Lycka till!

  • Äldre 31 May 16:55
    #3

    inte botet, botten ska det vara

  • Äldre 3 Jun 14:31
    #4

    Hejsvejs!
    Jag fyller 43 i september och fick plus nu i torsdags. 
    Allt gått på naturlig väg och hoppas att det lilla livet får stanna kvar!

  • Äldre 8 Jun 18:20
    #5

    Gravid för tredje gången på 10 månader och hoppas verkligen på att denna får se världens ljus. Är bara i vecka 4+1 (plussade 2 dagar innan förväntad mens), är 42 år gammal, inga barn sedan tidigare och bor i Sthlm. :) 

  • Äldre 13 Jun 10:48
    #6

    hoppas vi alla får behålla våra småttingar..man e ju extra orolig för mf  i min ålder (blir 43 i aug) men ska bli intressant att följa er resa här...kram på er :) längtar till mitt VUL framöver se att allt är ok 
    är i v 10 nu,

  • Äldre 16 Jun 14:32
    #7

    Är 42 och gravid igenSkrattande Och lycklig. Dessutom rellativt nyförlovad med en jätte härlig man.

  • Äldre 16 Jun 20:03
    #8

    Roligt att höra er alla -71or (och däromkring) som är gravida! 7 veckor nu, och magen är som en boll! Rätt så uppblåst med andra ord. Jag har dessutom redan börjat bli trött och kvalmig. Inte illamående, men nästan.

    Mår ni bra?

  • Äldre 16 Jun 23:38
    #9

    jag mådde sämst vid v 4 till 8 sen nu e jag mkt stakare o piggare igen sover lite mer men annars super pigg...vaknar kl 7 varje morgon?? galet...jag e en sömntuta annars haha och jobbar sena kvällar..lite dum kombo.
    men jag mådde illa i ca 3 v o va pipig o trött o känslig som den.. nu går jag in i vecka 11 och känner mig piggare :) kan va en tröst ??? haha...magen e som sagt inte som förr...gör nr 2 va 3 dag nu...så magen e som en boll hela tiden :) har tappat aptiten ? är det nån av er som fåttt minskad aptit ( utan att va illamående) får tvinga i mig mat mm...konstigt..jag trodde man va en hungrig varulv som gravid...nu oroar jag mig att jag inte får i mig tillräckligt m rätt mat...jag föredrar ..yoghurt..vitt bröd m smör o salt mat...hmm..ingen bra kost cirkel haha

  • M39
    Äldre 17 Jun 09:49
    #10

    Inte 42, men 40. Känner dock att jag passar bättre här än 30+ :). Så jag joinar om d är ok?

Svar på tråden Gravid vid 42