• Äldre 4 Jun 22:41
    34959 visningar
    873 svar
    873
    34959

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 5 Jun 06:24
    #1

    Yes, en trea på g. Bf 5 feb. Således v 5. Syskonen blir 5,5 och nästan 8.

  • Äldre 5 Jun 07:11
    #2

    Åh vad skoj!! Tror du barnen kommer bli överraskade när ni berättar?

  • Äldre 5 Jun 09:21
    #3

    Jag plusade i fredags och väntar 3e med! Mina stora är 7 & 10 år i år, så kommer bli ett väldigt glapp mellan dem. Undrar såklart hur kroppen ska orka detta, eftersom det var så längesen nu.

    Har BF 26/1

  • Äldre 5 Jun 18:11
    #4

    Hej ja plussade 22maj BIM -4 gravid med 3e mina killar är 7 och 9år snart:) Har bf 1/2 :)

  • Äldre 5 Jun 19:06
    #5
    mullemeck skrev 2014-06-05 07:11:10 följande:
    Åh vad skoj!! Tror du barnen kommer bli överraskade när ni berättar?



    Jo, det tror jag nog. Äldsta barnets bästa kompis ska få syskon snart så jag tror att hon blir väldigt glad. Det tror jag båda blir. Tror vi ska berätta på lillasysters 5 års dag. Hon kan få en storasystertröja i present. Då är jag i v 14.
  • Äldre 8 Jun 19:57
    #6

    Ja! Vad glad jag är att jag hittade denna tråden. Plussade precis och är således något oplanerat gravid med tredje barnet. Är lite i chocktillstånd. Många tankar... Är det för stort glapp mellan bebisen och syskonen ( de kommer att vara 6,5 och drygt 9 år när den kommer), är jag och min man för gamla (37 och 43), orkar man börja om igen med allt vad det innebär osv. Bra att hitta er då så man kan få lite pepp kanske!! Är. V 5+2 så det är ju inte ens säkert att det blir något.

  • Äldre 8 Jun 20:55
    #7
    Ellen Dellen skrev 2014-06-08 19:57:56 följande:
    Ja! Vad glad jag är att jag hittade denna tråden. Plussade precis och är således något oplanerat gravid med tredje barnet. Är lite i chocktillstånd. Många tankar... Är det för stort glapp mellan bebisen och syskonen ( de kommer att vara 6,5 och drygt 9 år när den kommer), är jag och min man för gamla (37 och 43), orkar man börja om igen med allt vad det innebär osv. Bra att hitta er då så man kan få lite pepp kanske!! Är. V 5+2 så det är ju inte ens säkert att det blir något.



    Grattis! Gissar jag? Även om du är i chock! Spännande. Min granne fick nyss barn och deras två andra är 6 och 10. Hon är jätteglad för stora killen hjälper till jättemycket och det är så kul att se hur han tar hand om lillasyster. De har mycket hjälp av de stora barnen.

    Mina blir 5,5 och 8 så vi är rätt nära. Denna var planerad dock. Ville ha ett glapp för en trea tätt på d andra hade jag inte orkat. Idag har jag dock haft en down dag när jag undrar vad jag vet mig in på.
  • Äldre 8 Jun 21:11
    #8

    Idag har jag också haft en down-dag... Känner så vissa dagar. Är det hormonerna?? För vi planerade att ha rätt så tätt mellan barnen. De andra kommer vara 2.5 och 4.5 när bebisen kommer. Men nu undrar jag vissa stunder vad vi har tänkt???!! 
    Det var ju planerat och vi är jätteglada! Men vissa dagar är jag så känslig. Minns inte att jag var såhär känslig i de andra graviditeterna. Gick in i vecka 6 idag. Mår fortfarande rätt bra. Lite, lite trött ibland och molvärk och lite knasigt humör. Det är det enda jag känner. 

    Hur mår ni??

  • Äldre 8 Jun 22:00
    #9

    Hej får man vara med er grupp fast man väntar 4 barnet 27/1-15

  • Äldre 8 Jun 22:21
    #10
    Ellen Dellen skrev 2014-06-08 19:57:56 följande:
    Ja! Vad glad jag är att jag hittade denna tråden. Plussade precis och är således något oplanerat gravid med tredje barnet. Är lite i chocktillstånd. Många tankar... Är det för stort glapp mellan bebisen och syskonen ( de kommer att vara 6,5 och drygt 9 år när den kommer), är jag och min man för gamla (37 och 43), orkar man börja om igen med allt vad det innebär osv. Bra att hitta er då så man kan få lite pepp kanske!! Är. V 5+2 så det är ju inte ens säkert att det blir något.
    välkommen, vad skönt att det är någon mer med ett stort glapp. Mina kommer vara ca 7,5 och 10,5 år när denna kommer. Undrar såklart även hur  min kropp ska ta graviditet och förlossning, efter så lång tid... undrar hur barnen ska ta beskedet sen med.
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!