• Äldre 4 Jun 22:41
    34962 visningar
    873 svar
    873
    34962

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 15 Jun 09:43
    #81

    Välkommen Annemi!

    En fråga! Hur gör ni andra med träning? Jag hade ju precis kommit igång med lite träning nu efter lillan. Har gått upp 22 kg med första å 25 med andra å hade typ 10 kg kvar nu å gå ner. Vill verkligen inte gå upp så mkt denna gång. Vågar man jogga? Spinna? Kan ju inte påstå att konditionen är på topp, de senaste månaderna har jag typ legat på soffan å ammat å ätit chokladpraliner

  • Äldre 15 Jun 12:40
    #82

    Gweny: om du skulle se detta - fy, så ledsamt för er. Kram!

    Apropå bruna flytningar hade jag det med första barnet några gånger i början av graviditeten. Gick till och med på ett extra VUL. Läkaren sa att det är vanligt och ofta uppstår utan att det är något som är galet.

  • Äldre 15 Jun 12:43
    #83

    För övrigt känner jag redan av LITE ligamentssmärtor i ljumskarna. Inte trodde jag det skulle komma så här tidigt, i vecka 4+6. Äsch, det gör inte direkt ont, men jag känner igen det hela väl. Någon annan?

  • Äldre 15 Jun 12:46
    #84
    3oyo skrev 2014-06-14 17:05:32 följande:
    Shit... Skulle lyfta upp en hög byxor som rasat ut från lillans garderob. Kras sa det i ländryggen o nu är jag halverst inmobil. Tur jag har semester. Det spänner nå djävulskt i muskulaturen i ländryggen, som molvärk x 10. Jag har inte haft ont i ryggen på 9 år, hade ryggskott då. Nån som vet vad man kan göra åt det. Kan ju inte ta några antiinflammatoriska tabletter, kotknackaren kanske inte är så smart heller.



    Stackare!! Alvedon och mild massage från någon som vet vad hen gör?

    Hoppas det blir bättre snart!
  • Äldre 15 Jun 13:57
    #85

    Gweny jag beklagar verkligen mf :( önskar er all lycka till i framtiden kramar!

    Jag hade bruna flytningar för någon dagsen men inga symtomer har försvunnit så mår fortfarande skit.

    Åt lergigan fram till vecka 25 med dottern så mådde illa rätt länge med henne, hoppas på en mildare grav denna gången.

    Kul att det kommit några nya till tråden! :)

  • Äldre 15 Jun 16:14
    #86

    Jag är så trött så trött, nästan som lite groggy ;) och mår lite illa men jag känner mig mkt bättre än förra veckan vad gäller illamåendet iaf. Skönt för jag hatar illamående! Jag kände också ligamenthugg tidigt samt molvärk. Det var nog tidigaste symptomen som jag kände några dagar efter äl bara. Jag tror det är hormonellt, jag menar livmodern är ju inte så tyngd än så länge :) Angående träning så har jag fortsatt som innan. Jag tränar på gym, styrke + cyklar. Hittills känns det bra :)

  • Äldre 15 Jun 16:59
    #87

    Hejhej! Kan jag hoppa in här?!:)

    Jag väntar mitt 3:e barn( sambons första) i slutet på februari.

    Har 2 grabbar från Ett tidigare förhållande, dom är 5 år och 7 år gamla nu:, så känns ganska nytt ändå...var ju ett tag sedan, och sen att detta blir med en annan pappa!

  • Äldre 15 Jun 17:58
    #88

    Välkomna alla nya ð???

  • Äldre 15 Jun 20:12
    #89
    LiseMaria skrev 2014-06-15 12:43:44 följande:
    För övrigt känner jag redan av LITE ligamentssmärtor i ljumskarna. Inte trodde jag det skulle komma så här tidigt, i vecka 4+6. Äsch, det gör inte direkt ont, men jag känner igen det hela väl. Någon annan?



    Jag känner massor olika. Dels hugger det i magen ibland när jag rör mig på ett visst sätt gissar att det är ligament. Och så har jag börjat få känningar i fogarna. Det strålade i höfterna förra veckan och hugger i blygdbenet ibland. Jag också känner igen det hela mycket väl trots att det var 5 år sedan sist.
  • Äldre 15 Jun 20:14
    #90
    LiseMaria skrev 2014-06-15 12:46:47 följande:
    Stackare!! Alvedon och mild massage från någon som vet vad hen gör?

    Hoppas det blir bättre snart!



    Ja fy. Jag är då inte fräsch. Känner mig som 85år, minst.... Första sem dagen. Tjohoo!
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!