• Äldre 4 Jun 22:41
    34994 visningar
    873 svar
    873
    34994

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 17 Jun 17:22

    Gud va härligt att höra pingeming man kan inte förstå smärtan/sorgen av att förlora ett foster eller barn om man inte upplevt det själv ... Jag e så glad för din skull

    Själv sitter man här trött så ögona går i kors och bläig efter att ha lagat mat till kidsen...matos är ingen höjdare direkt. Börjar få det jobbigare med ätande samt tandborstning :-/ men så värt det

  • Äldre 17 Jun 18:07

    Är det nån som har nåt bra tips mot illamående? Nåt speciellt man kan äta osv. Det är sjukt drygt att ibland knappt kunna äta för man mår illa :(

  • Äldre 17 Jun 18:33

    Aldrig kommit blod med dom andra 2 och igår rann det igenom bindan så fort jag reste mig så var helt 100, vet ju att man kan blöda men trodde aldrig så mycket utan fara.

    Kul att få stanna i gruppen! :)

    Jag har har idag sluppit en massa illamående och trötthet så känns bra speciellt nu när jag vet att bebis mår bra sen har sambon skämt bort mig och lagat maten och tror han kommer fortsätta med det ett tag då gynekologen sa att jag måste ta det lugnt hemma :D

    Sasso78:

    Fick tipset om vaniljyoghurt här i tråden.

    Ju mer jag funderar på mat och va man ska äta desto värre blir illamåendet så brukar bara ta något snabbt som knäckebröd, äpple eller något annat enkelt för att stoppa lite illamående och så man kan fundera lite på vad man mer kan tänkas äta. Ju mindre man äter desto mer illa mår jag iaf så testa att äta lite hela tiden.

    När jag väntade dottern så var jag stammis på byns Kina restaurang för kunde inte tänka mat så var enklare att köpa färdig :p

  • Äldre 17 Jun 19:05

    Hej hej,
    Precis plussat med barn nummer 3:) har en pojke på 3år och en flicka på 2år :)

  • Äldre 17 Jun 19:24
    Loncelot skrev 2014-06-17 19:05:17 följande:
    Hej hej,
    Precis plussat med barn nummer 3:) har en pojke på 3år och en flicka på 2år :)
    Välkommen!! 
  • Äldre 17 Jun 19:27
    mullemeck skrev 2014-06-17 19:24:50 följande:
    Välkommen!! 
    Tackar:)
  • Äldre 17 Jun 20:16

    Jag har haft det rätt så lugnt på illamåendefronten hittills, men idag kom det som ett brev på posten och bara det gått en timme från att man ätit så kommer det sakta men säkert. Usch.

  • Äldre 17 Jun 20:20
    pingeming skrev 2014-06-17 14:31:57 följande:

    Fick se ett litet hjärta nu på vul och han såg inga konstigheter eller tecken på pågående missfall så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas allt går bra och att jag slutar blöda :)

    Fårstår det inte riktigt själv att det var en liten bebis kvar där! :)


    Åh vad härligt att läsa!! Så hade jag på min tvåa, störtblödde typ och var helt säker på att jag skulle förlora honom men idag är han 12 år :))) Blödde ett par dagar sen slutade det helt! Grattis till bebisen i magen :))
  • Äldre 17 Jun 20:22

    Jag känner fortfarande ingenting. Men det har jag inte gjort de andra grav heller. Bara illamåendet som kommit v 8-9 nångång men då har det varit både illamående och kräkningar dygnet runt

    Idag lyckades jag iallafall få både min 2 åring å min bebis å sova samtidigt mitt på dan. Vem passa på att slagga då? Jag sov så gött mellan de två små i nästan två timmar, nice

  • Äldre 18 Jun 10:26

    Tack så mycket alla och välkomna alla nya! :)

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!