• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Ellen Dellen

    Härligt att höra, pingeming!

    Är det någon mer än jag som är andfådd? Får liksom inte ner andningen ordentligt, som när man är stressad. Svårt att ta djupa andetag. Blir bättre när jag ligger ner men då somnar jag!FlörtBlir andfådd när jag går i trappor också. Minns att det var likadant med tvåan. Är sjukt trött också. men inget illamående tack o lov.

  • Edvina

    Andfådd ja! Det har jag också blivit vid förra graviditeterna. Somnar ja, haha jag sitter och sover i soffan varje kväll

  • pingeming
    darkisen skrev 2014-06-18 12:07:52 följande:
    Har blödningen slutat nu pingeming?



    Nej blöder fortfarande men inte så mycket och är mer brunt nu och kommer som slem när jag torkar mig. *för mycket info kanske*

    Kommer förhoppningsvis försvinna snart :)

    Åh jag är också andfådd men förstår inte riktigt varför? Kan knappt andas ibland och blir nästan som panik ångest attacker, har inte känt av det så mycket än under denna grav men med sonen och dottern har det varit katastrof.

    Förresten hur hade ni gjort om ni hade blödit under graviditeten med jobb och så, fortsatt jobba eller sjuk skrivit er?

    Jag jobbar som elevassistent och är nu vikarie på en kille som kan vara väldigt osäker så man vet inte riktigt vad som kanske hända som idag tillexempelt fick jag ut och springa i skogen för han stack, kändes inte jätte roligt då gynekologen sa att jag skulle ta det lugnt :s
  • Edvina

    Pingeming: Jag har varit i din situation (blödning) då var jag hemma sjuk ett par dagar tills det lugnat sig. Det tycker jag du kan unna dig att vara!!

  • Edvina

    Jag var på sådant hälsosamtal föresten här om dagen. Lite frågor mm. och prat om kost/alkohol/nikotin/motion mm. Träffade min bm som verkar bra. Fick väga mig och har redan gått upp 3kg - i vecka 8!! Bra jobbat Det är allt småätande för att hålla illamåendet under kontroll.

  • novin10

    Hej alla. E ny här och här om vecka fick ja reda på att ja e gravid med tredje , och de e helt oplanerat e ledsen vill inte hur ska ja göra behålla elr inte. För ja har en på 5 år o en som e bara 1 år. Hur har ni som har haft tätt ålder mellan ert barn? Hur de funkar? Mvh

  • pingeming

    Novin10 välkommen!

    Jag var/är i samma situation som dig så om du vill kan vi skriva privat? :)

    Jag har en son som är 4 (kommer bli 5 innan 3:an kommer) och en dotter som är 1 (kommer hinna bli 2)

    Vi har bestämt oss för att behålla fast om jag är orolig över hur det kommer bli så skulle vara kul att dela tankar och idéer med någon i samma situation :)

  • Inseminera2014

    Min mamma hade 11 månader mellan mina syskonfödslar (dvs det tog på första ägglossningen efter att ha krystat ut, hon hade ingen bröstmjölk kan tilläggas) och hon såg inget problem i det. Men man är olika skapta och har olika graviditeter. Jag hade väl inte särat så snabbt inpå dock...

  • darkisen

    Denna var ju också oplanerad. Jag ammade min nu 9 månaders å hade inte fått tillbaka mensen plus att vi körde på avbrutet sex men men... när jag först fick plusset fick jag en chock å började gråta men allteftersom tiden gått har jag blivit mer å mer glad å ser fram emot bebis. Vi ville ju ha en trea också så det vart bara lite tidigare än tänkt kanske. Men såklart man är lite orolig för hur det kommer bli med en treåring, en ettåring å bebis...gulp...trodde nog aldrig jag skulle hamna i den här situationen.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!