• Äldre 4 Jun 22:41
    35230 visningar
    873 svar
    873
    35230

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 19 Jun 09:58

    Angående blödningen där så sjukskrev jag mig en vecka från jobbet å tog det lugnt å under den tiden så slutade blödningen.

  • Äldre 19 Jun 10:35

    Pingeming: Du har all rätt att sjukskriva dig.  Om din gynekolg säger att du ska ta det lugnt bör du göra det.

    Novin10:  Jag har 11 ½ mån mellan mina första.  De är nu 4 och 5. Det var inte planerat.  Det var sjukt jobbigt i början. Lillan hade inte ens fyllt 1 år när lillebror kom!  Men det löser sig,  man får hjälpas åt,  rekommenderar att om pappan kan vara hemma också i början så utnyttja det, min jobbade och det är inte att rekommendera. Visserligen kommer din vara 1 år och drygt 9 månader? eller?  Så det är lite skillnad.   Men man klarar mer än man tror!

  • Äldre 19 Jun 10:39

    Skönt att höra att fler blivit oönskat gravida så man inte själv bara haft panik och känt att man inte vill.

    Sen kommer denna bebisen väldigt olägligt men man får ta det som det kommer och jag tror det kommer bli bra i slutändan :)

    Jag funderar på att sterilisera mig sen? Va har ni för tankar om sånt?

    Hade gärna velat sjukskriva mig men har rätt komplicerat jobb och jobbat bara nästa vecka också så känns inte bra :(

  • Äldre 19 Jun 11:07

    Min man vill ha en fyra också så att sterilisera mig skulle nog inte vara så poppis. Jag är lite osäker, känns som att det kanske räcker med tre. Vill absolut inte ha så tätt till fyran i så fall. Det är ganska exakt två år mellan min etta å tvåa det tyckte jag va en perfekt åldersskillnad. Nu blir det ett år å typ tre fyra månader mellan tvåan å trean å det tycker jag är lite lite. Ska nog följa ditt råd sasso78 å försöka ha mannen hemma i början.

  • Äldre 19 Jun 11:36

    Jag skulle nog aldrig våga stelirisera mig även om jag känner att jag är färdig efter tre. Det går ju inte att ångra sig efter en sådan sak.

    Jag har 5,5 år mellan ettan och tvåan och kommer ha 2 år och 8 månader mellan tvåan och trean. Även om han hinner bli rätt så stor så kommer pappan vara hemma i början i alla fall :)

  • Äldre 19 Jun 12:55

    Tack för er svar????nu det känns lite lugnare med er ord o erfarenheter som föräldrar . Ja behöver er hjälp ?? Pingeming ja jätte gärna om vi skriver till varandra de känns e skönt prata med de som e i samma situation , tack igen all vänner för er svar????

  • Äldre 19 Jun 13:42

    Så tänker jag med med sterilisering att jag kanske ångra mig och vill ha mer sen men samtidigt ser jag ingen anledning att börja om sen för har suttit med små barn nu sens jag var 18 så känns lite som jag är färdig med det. :s

    Men sen vet jag ju aldrig va jag känner när jag är 30 då kommer ju yngsta vara 7 år och man kanske saknar bebis tiden då? Hur känner ni andra som har fått en lite senare när dom andra barnen blivit "stora"?

    Jag skriver till dig novin10

  • Äldre 19 Jun 14:15

    Åh det är så härligt. Min man har just kommit hem från jobbet å nu ska vi vara lediga bägge två heeela sommaren

  • Äldre 19 Jun 16:34

    Åh vad skönt darkisen!

    Själv får man vänta en vecka till innan jag och mannen får semester :)

  • Äldre 19 Jun 16:56

    Hej! Här är en till som väntar trean. Är i v 8, tycker jag är väldigt nervös och orolig hela tiden trots att jag inte har några blödningar och mår illa. Men denna lille plutt är så välkommen!

    Våra tjejer är precis 5 & 6 nu. Hoppas att det är ok att jag hänger med er här.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!