• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • pingeming

    Jag orkade inte ens att stå upp i ca1,5 timme för att göra smörgåstårta utan att lägga mig ner på golvet helt slut för att sedan spy så tycker du är duktig som orkat jogga :)

  • mullemeck

    ÅH! Välkommen alla nya! Vad kul att vi är så många. Gått in i vecka 8 idag och jag har börjat känna mig lite smått illamående då och då. Främst när jag inte ätit på ett tag eller om jag äter för mkt. Var nära att spy på midsommarfesten efter middagen :)
    Joggar ingenting men jag går och kör yoga. Har gjort samma mellan barnen också så jag kör vidare på det under graviditeterna. Anpassar yogan bara lite grann så den passar. Känner mig också rätt andfådd. Eller jag brukar liksom få ta ett djupt andetag/suck OFTA för jag känner mig lite flåsig. 
    Vi har berättat för svärföräldrarna och de blev SÅ chockade. De verkar inte så jätteglada över det faktiskt. På något vis har jag liksom förberett mig på att folk inte kommer att bli så glada, varför vet jag inte. Jag tror att de tycker att det är för tätt mellan barnen, men SÅ himla tätt är det ju inte med 2 år mellan de två första och 2,5 år mellan andra och tredje.. Eller?
    Jag vet inte varför men jag gläds inte så mkt åt graviditeten ännu...Obestämd
    Vi pratade om att vi kanske ville ha en till och så tänkte vi att vi kan ju börja i tid ifall det tar lång tid, även om det gått snabbt med de andra att bli gravid, och den dagen vi sa det så hade jag nog ägglossning och sen vart jag gravid. Så allt gick så snabbt att jag inte ens knappt hann tänka. Så nu börjar jag tänka om vi gjort rätt osv osv. Men jag vill ha barnet. Jag är nog bara lite smått ambivalent, eller jag vet inte. Lite förvirrande!!

  • darkisen

    Mullemeck kände du typ inget då innan illamåendet kom? Jag nojar lite över att jag inte känner något. Va tvungen att ta ett till gravtest men det va ju så positivt så man kunde se strecken på tio meters håll typ

    Jag tycker iallafall att du har en perfekt åldersskillnad. Jag skulle också velat ha så nära till mina syskon.

  • darkisen

    Pingeming jag försöker verkligen passa på att jogga å sånt för när jag väl börjar må illa då är jag helt död. Förra grav låg jag i fosterställning på toan i tre månader typ. Brrr ser INTE fram emot det

  • mullemeck

    Nej, jag kände inte mkt alls. Varit liiite trött en dag, haft som mensvärk i början av grav och sen försvann det efter jag testade positivt. Så jag har typ inte känt av någonting alls. Inga ömma bröst, de har inte blivit större. Det enda jag märkt är att magen har blivit lite större och att jag gått upp nästan 1 kg :)
    Men det där med illamåendet har jag bara känt av på riktigt en gång denna graviditeten och det var på midsommarafton. Jag kan känna nu då och då att det sitter lite i halsen men det blir aldrig någonting av det. Hoppas att det kan bli så lindrigt denna gången. 

  • Edvina

    På mig syns inget än så länge men på kvällarna sväller magen upp och det ser lite misstänksamt ut. Dessutom har jag ju redan gått upp 3kg pga allt småätande (kanske pga min sköldkörtel också? Min bm ringde och sa att jag måste öka dosen Levaxin). Någon mer som äter Levaxin här? Vi har berättat för några kompisar hittills. Jag drar mig lite för att berätta att vi ska ha ännu en till.. Kanske mest för att det blev så oplanerat. Det är ju med lite blandade känslor även för oss men det blir nog bra tillslut

  • darkisen

    Jag hade ju inte blivit av med min mammamage efter bebis så det är ingen skillnad typ

    nästa helg ska vi ha grillfest med några kompisar å jag vill helst inte berätta för alla där så tidigt. Men jag har ju verkligen tjatat om hur gott det ska bli att ÄNTLIGEN få dricka lite vin till (jag har ju varit gravid eller ammat de senaste tre sommrarna typ) så jag fattar inte hur jag ska kunna tacka nej utan att nån misstänker nåt.

  • 3oyo
    darkisen skrev 2014-06-22 11:18:28 följande:
    Jag hade ju inte blivit av med min mammamage efter bebis så det är ingen skillnad typ

    nästa helg ska vi ha grillfest med några kompisar å jag vill helst inte berätta för alla där så tidigt. Men jag har ju verkligen tjatat om hur gott det ska bli att ÄNTLIGEN få dricka lite vin till (jag har ju varit gravid eller ammat de senaste tre sommrarna typ) så jag fattar inte hur jag ska kunna tacka nej utan att nån misstänker nåt.



    Du får hälla alkoholfritt vin i en vanlig vinflaska med skruvkork.

    Förra helgen hällde jag över en alkoholfri öl i gubbens urdruckna öl. Vattentätt!
  • darkisen
    3oyo skrev 2014-06-22 11:25:31 följande:
    Du får hälla alkoholfritt vin i en vanlig vinflaska med skruvkork.

    Förra helgen hällde jag över en alkoholfri öl i gubbens urdruckna öl. Vattentätt!



    Smart! Har ju ingen tom flaska dock å min man är inte så förtjust i alkohol...hmm... äh får väl köra annars på penicillin tricket...
  • Carolina01
    darkisen skrev 2014-06-21 22:48:07 följande:

    Välkommen carolina01. Min lilla kommer också va typ 1år å 4 mån, men stora bara 3. Hur känner du inför å ha tre ganska små? Jag pendlar mellan att tycka det ska bli roligt med barn så nära i åldrarna till å känna panik över hur det ska gå...


    Det ska bli väldigt roligt men samtidigt är jag nervös för hur tusan det ska gå! Så jag pendlar osså mycket... Hur man ska kunna sitta och amma den lilla medan en 1,5 åring far runt och hittar på bus! Den stora är väldigt snäll så han är jag inte speciellt orolig för:)...

    Är även otrolig för hur min kropp ska orka en graviditet nu så tätt inpå, har inte hunnit gå ner alla kilon än sen lilltjejen och känner mig allmänt sliten...

    Försöker jogga några gånger/vecka men flåset har blivit sjukt dåligt! Varvar jogg/gå för att orka! Har även foglossning redan så min läk avrådde från långa promenader och löpning, vilket känns skit tråkigt!
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!