• Äldre 4 Jun 22:41
    34950 visningar
    873 svar
    873
    34950

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 23 Jun 13:05
    pingeming skrev 2014-06-23 12:48:34 följande:

    Jag gömmer fortfarande men snart blir det omöjligt då vi ska på semester och jag är inte den som drar mig ifrån att bada så skulle bara vara konstigt om jag satt på strande med en pösig tröja.

    Förresten kan man bada i havet när man är gravid och haft blödningar? Har inga blödningar längre men slemmiga flytningar


    Om de va ja skulle ja vara försiktigt, ????
  • Äldre 23 Jun 13:37

    Pingeming: När jag hade blödning så rekommenderade läkaren inget bad och inget sex på 2 veckor. Sen var det inga problem :)

  • Äldre 23 Jun 14:02
    3oyo skrev 2014-06-23 11:23:55 följande:
    Vi har två tjejer. Och alla man pratar med säger men när kommer gossen då? Blir lite irri på det där att det känns som om vi skaffar en trea är det för att få en grabb. För min del tar jag gärna en tredje tjej. Vi har ju allt då. Kläder, leksaker etc. Och jag tycker att det är roligt med tjejer. Nu har jag ju redan två så det spelar ju absolut ingen roll.



    Samma här. Har också två tjejer å det ända man fick höra efter tvåan var "jaha då blir det en trea också då så ni får en kille". Suck, som att man skulle skaffa ett barn till bara för att få ett visst kön. De få vi har berättat för nu har ju redan sagt "ja men nuu får det väl bli en pojke" så jag förstår ju va man kommer få höra det en å annan gång när man berättar för alla andra. För våran del spelar det verkligen ingen roll.
  • Äldre 23 Jun 14:05

    Pingeming min läkare sa att jag kunde både bada å ha sex om jag ville vid min blödning. Eftersom de kollat med vul å inte sett nåt konstigt va det ok menade de. Verkar va olika det där.

  • Äldre 23 Jun 14:13

    Håller verkligen med om det ovan. Folk påpekade mkt tredje gången jag var gravid, "nu borde det väl ändå vara en tjej" osv... En del frågar ju "ska ni inte försöka skaffa en tjej nu då." Ehh, det blir väl vad det blir!? Lite svårt att påverka. Nu kommer väl kommentarerna hagla eftersom vi nu har tre av samma. Säkert dem som tror att vi skaffar 4:e bara för att försöka. Fånigt. Chansen är ju typ 50/50 oavsett liksom. Man har ju hört om dem som nästan beklagat istället för att gratulera (har dock ej hänt mig) när bebisen kommit ut med samma kön som sina syskon Herregud, det är ju ens barn!

  • Äldre 23 Jun 15:29

    Får tillbringa kvällen på gynakuten

    Har så ont till och från, på vänster sida ...

    Orolig för att det ska vara utomkvedeshavandeskap

  • Äldre 23 Jun 15:36
    Annemi skrev 2014-06-23 15:29:53 följande:
    Får tillbringa kvällen på gynakuten

    Har så ont till och från, på vänster sida ...

    Orolig för att det ska vara utomkvedeshavandeskap



    Nej, hoppas det bara är ligamenten, lycka till!
  • Äldre 23 Jun 15:55
    Annemi skrev 2014-06-23 15:29:53 följande:

    Får tillbringa kvällen på gynakuten smile4.gif

    Har så ont till och från, på vänster sida ...

    Orolig för att det ska vara utomkvedeshavandeskap smile4.gif


    Vi får hoppas att det inte är det. Lycka till!
  • Äldre 23 Jun 18:09
    Annemi skrev 2014-06-23 15:29:53 följande:

    Får tillbringa kvällen på gynakuten smile4.gif

    Har så ont till och från, på vänster sida ...

    Orolig för att det ska vara utomkvedeshavandeskap smile4.gif


    Hopppas de e inte det, har själv varit med de e så jobbigt ????
  • Äldre 23 Jun 21:27
    Annemi skrev 2014-06-23 15:29:53 följande:

    Får tillbringa kvällen på gynakuten

    Har så ont till och från, på vänster sida ...

    Orolig för att det ska vara utomkvedeshavandeskap


    Å nej, stackars stackars dig! Hoppas det går vägen, att det bara är "vanlig" graviditetsvärk.
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!