• Äldre 4 Jun 22:41
    34960 visningar
    873 svar
    873
    34960

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 23 Jun 21:52

    Är hemma efter ett långt väntande och ett Vul samt ett antal tagna prover på gynakuten.

    Urinprov visade att alla värden var bra och att jag var gravid. Visade en gulkropp, att vänster äggstock/äggledare släppt ifrån sig ägget som är befruktat.... Däremot kunde hon inte riktigt se skarpa konturer av ett ev foster och inte heller om det var på "rätt ställe" pga att det var så tidigt i graviditeten ( vecka 5+5)

    Så även blodprov togs och ett nytt prov ska tas på torsdag för att se om HCG hormonet har ökat under den tiden.....

    Insåg att att jag är tacksam om det händer nu om det nu inte går bra istället för att det händer något längre fram i graviditeten.... Å jag e otroligt tacksam för 2 dom fina, friska barn jag redan har <3 Tack för er omtanke

  • Äldre 23 Jun 21:54
    Annemi skrev 2014-06-23 21:52:39 följande:

    Är hemma efter ett långt väntande och ett Vul samt ett antal tagna prover på gynakuten.

    Urinprov visade att alla värden var bra och att jag var gravid. Visade en gulkropp, att vänster äggstock/äggledare släppt ifrån sig ägget som är befruktat.... Däremot kunde hon inte riktigt se skarpa konturer av ett ev foster och inte heller om det var på "rätt ställe" pga att det var så tidigt i graviditeten ( vecka 5+5)

    Så även blodprov togs och ett nytt prov ska tas på torsdag för att se om HCG hormonet har ökat under den tiden.....

    Insåg att att jag är tacksam om det händer nu om det nu inte går bra istället för att det händer något längre fram i graviditeten.... Å jag e otroligt tacksam för 2 dom fina, friska barn jag redan har <3 Tack för er omtanke


    Det skulle stå att VUL visade gulkropp osv ....Hmpfh
  • Äldre 24 Jun 08:00

    Hoppas du inte har lika ont idag annemi och att allt går bra nu framöver.

    Själv så började jag i helgen försöka avvänja min 9 månaders vid mat mitt i natten. Lör och sön natt vart det en hel del protester men nu inatt sov hon 19-07 utan avbrott!! Ååh snälla håll i sig. Vilken dröm det va å få sova en hel natt min 2 åring har alltid sovit hela nätter så jag har bestämt att det nog e varannan. Alltså kommer nästa bebis också sova bra (vadå önsketänkande eller )

  • Äldre 24 Jun 09:37

    Okej men då är det nog ingen fara, kommer inte vara på havet förens om 2 veckor ungefär :)

    Usch stackars dig Annemi :( hoppas verkligen att det inte är något och att din grav håller i sig, håller tummarna.

  • Äldre 24 Jun 09:40

    Åh darkisen hoppas du får ett sovande barn nu då :) jag själv väntar nog ett kolik barn denna gången då dom 2 första har varit rena dröm bebisarna, man kan väl inte ha sån tur att tredje också blir det fast om jag hoppas :)

  • Äldre 24 Jun 09:48

    Nu tror jag illamåendet är påväg! Mådde konstigt igår och fick små attacker då jag bara helt plötsligt blev svettig och Aldeless yrslig...ungefär som när man är påväg att spy, fast jag mådde lixom inte illa!

    Idag har jag typ känt mig bakis hela dagen:/

  • Äldre 24 Jun 10:45

    Vet ni när man ska ringa å boka ett kub? De erbjuder en inte här i vårat län utan man får ringa privat i så fall. Känns kanske lite tidigt å ringa nu i v6 eller? Fast samtidigt vill man ju inte att det ska bli fullbokat så här i semestertider.

  • Äldre 24 Jun 10:49

    Pingeming du e säkert en sån där som bara får sovandes barn. Har en kompis som nyss fick sin fjärde å nu är han 3 månader å sover hela nätter, precis som sina syskon. Jag är inte alls avis

  • Äldre 24 Jun 11:04
    darkisen skrev 2014-06-24 10:45:45 följande:

    Vet ni när man ska ringa å boka ett kub? De erbjuder en inte här i vårat län utan man får ringa privat i så fall. Känns kanske lite tidigt å ringa nu i v6 eller? Fast samtidigt vill man ju inte att det ska bli fullbokat så här i semestertider.


    Mellan v11-14 görs kub så ring och boka. Håller på att få en tid jag faktiskt kan på. Inte lätt när de vill att man ska mejla hela tiden.
  • Äldre 24 Jun 11:23

    Jag önskar mig ett lugnt barn denna gången, har haft två små skrikisar. Den ena hade hjärnskrik(cp-skada och skrek totalt utan anledning) och den andra hade ont i magen typ jämt.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!