• Äldre 4 Jun 22:41
    34976 visningar
    873 svar
    873
    34976

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 24 Jun 11:58

    Det får med kub test oroar mig lite har inte gjort det med mina tidigare graviditeter då risken för missfall finns.

  • Äldre 24 Jun 12:12
    Loncelot skrev 2014-06-24 11:58:28 följande:
    Det får med kub test oroar mig lite har inte gjort det med mina tidigare graviditeter då risken för missfall finns.



    Oj finns det? Är inte det fostervatten provet du menar då? Annars vill jag nog inte göra det.
  • Äldre 24 Jun 12:54
    Loncelot skrev 2014-06-24 11:58:28 följande:

    Det får med kub test oroar mig lite har inte gjort det med mina tidigare graviditeter då risken för missfall finns.


    Ne kub är ul och ett vanligt blodprov, det är fostervattenprovet som ger liten ökad risk för mf! Gjorde vi med minsta tjejen.
  • Äldre 24 Jun 13:36

    KUB utgör ingen risk för barnet. Det är som ovanstående skriver blodprov från mamman i kombination med ett vanligt UL (se 1177.se). Det är FVP (fostervattenprov) som utgör en risk. Då sticker man in en nål i magen på mamman och tar ett prov på fostervattnet. 1 av 100 provtagningar leder till missfall enl uppgifter på 1177.se

  • Äldre 24 Jun 13:56

    Åh man kan ju hoppas på det men känns ju som om man inte kan få tur jämt :D

  • Äldre 24 Jun 14:10

    Jag var på inskrivning idag (är i vecka 8) och min BM bokade in mig på KUB och vi skall få komma dit någon gång runt vecka 12-14 tror jag. Så om du vill boka in ett privat så hade jag nog ringt och kollat nu. Fast det är så tidigt. Som du skriver så är det ju mitt i semestern.

    Det känns liiite mer verkligt nu efter att jag träffat min barnmorska. Jag har samma som jag hade med mitt andra barn. Hon är helt toppen!
    Mår illa då och då men har såna där sea-bands och då blir det lite bättre. Men jag mår fortfarande inte jätteilla. Hoppas, hoppas jag har sådan tur att det inte blir värre :)
    Jag tror att det kommer kännas ännu mer verkligt efter att vi gjort KUB. Jag hoppas också på en sovis! Mina har sovit ok men de har vaknat 1 gång/natt tills de är 2. Min store pojke började sova hela nätter när han var 2 och min dotter som är 2 om 1 vecka vaknar fortfarande 1 gång/natt. 

  • Äldre 24 Jun 14:11

    Vi gjorde fvp sist när vi fick 1:21 att vår tös skulle ha nåt syndrom. Gick jätte bra men nålen va vedervärdigt lång och skräckinjagande.

  • Äldre 24 Jun 14:24

    Min första två har varit två mönster bebisar så väntar mig en liten kolik bebis denna gång, känns som att det är min tur nu tyvärr...

    Vi ska inte göra kub, men det ska inte vara någon fara för fostret att göra kub!

  • Äldre 24 Jun 15:02

    Vi gör kub för att vi redan har ett barn med skada. Vi tar bort bebisen om det är "fel". Ingen tvekan alls!

  • Äldre 24 Jun 15:14

    Mina barn har varit lugna och inte skrikiga. Däremot var nr 1 väldigt snuttig och skulle amma 24/7 i typ 3 mån. Jag var en napp!! Nr 2 var lugn men född i nov och var sjuk i stort sett sina första 6 mån så det var ett himla sjå med förkylningar och astma om nätterna jämt och ständigt. Nummer 3 var lite skrikig men när jag kom på att han var dödstrött och lärde mig att söva honom rätt så var han himla behändig och det håller i sig (han blir 2år i juli). Vi får se vad det blir nu för en

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!