• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Vårtpyre
    darkisen skrev 2014-06-26 19:29:55 följande:

    Alltså jag fattar inte... min bebis är 9 månader, det har gått så fort. Känns som att det var igår som jag fick upp henne på bröstet på bb. Men graviditeten däremot sniglar sig fram. Känns som att jag har varit gravid hur länge som helst men ändå är det en evighet kvar tills tolv veckor gått å ännu längre till rul. Hur går det ihop!? Är det nån mer som tycker (gravid)veckorna går så långsamt?


    Det är helt sjukt vad segt det går!! Känns som kag varit gravid i evigheter...de var ju lixom bara 2 veckor sedan jag fick reda på att jag var gravid lixom! Fast nu när jag tänker tillbaka på när kag testade så känns det ändå som det var typ igår...så tiden kanske går snabbare än vad man själv tänker på:P
  • 3oyo

    Jag tycker också det känns som om jag varit gravid länge, och jag har vetat om det i ca 4 veckor. Tiden sniglar sig fram. Jag känner mig verkligen inte gravid fast jag mår lite illa och är trött och bara kan äta vissa saker. Tycker tiden fram till v 13 iaf kan gå fort, å andra sidan är semestern nästan slut då och det vill jag ju inte.

  • mullemeck

    JA! Jag tycker också att det går himlans segt nu. Snaaaaart vecka 9! Men sen är det ju typ 4 veckor kvar tills vecka 12 är över. Ja, jag tycker alltid att första delen i graviditeten går SÅ långsamt. 

  • Sally8585

    Samma här tjejor! Vecka 9+3 och allt känns segt. Känner inte av några symtom heller :( Borde det oroa en?! Enda är att matlusten inte är speciellt hög. Är dock väldigt förkyld så då kanske symptomen försvinner i mängden av denna dumma förkylning! Vill bara att magen ska börja växa så man slipper känna sig fetare än vanligt :P

  • Inseminera2014

    Kör med Gravid App och där får man statistik och det känns bättre att ha genomfört 13,9 % än vecka 6. Psykologiskt säkert...

    Men håller med om drygt. Blir skönt när man kommer förbi illamåendet och får känna bebben i magen. :)

  • Edvina

    Jag kände bebisen för första gången här om dagen!! När jag var kissnödig och hade tajta brallor och satt lite 'ihopvikt' då sprätte det till långt ner i magen. Jag har känt det vid ett par tillfällen. Det kändes bra, jag har ju knappt kunnat förstå att det är sant. Men plötsligt kändes det lite verkligt iallafall

  • darkisen

    Skönt att det inte bara e jag som tycker det går segt. Angående symptom känner jag mig också nojig över att inte känna nåt speciellt men tror mitt illamående börjar komma. Speciellt på kvällarna så kommer det smygande om jag inte ätit på ett tag.

    Edvina va roligt att redan nu känna sprattel, alltså helt sjukt men med bägge mina barn har jag inte kännt nåt förren v 20 typ. E jag helt avdomnad där inne eller

  • 3oyo
    Edvina skrev 2014-06-27 06:29:30 följande:
    Jag kände bebisen för första gången här om dagen!! När jag var kissnödig och hade tajta brallor och satt lite 'ihopvikt' då sprätte det till långt ner i magen. Jag har känt det vid ett par tillfällen. Det kändes bra, jag har ju knappt kunnat förstå att det är sant. Men plötsligt kändes det lite verkligt iallafall



    Coolt! Vilken vecka är du i?

    Jag har inte känt mina andra två fören runt v20 så här lär det dröja minst 10 veckor till.
  • FruTM

    Idag var jag på inskrivning, men hade nog hellre låtit bli. Hon hade så svårt att sticka mig så nu sitter jag här med plåster i bägge armvecken och båda händerna. Händerna värker och rören är ändå tomma så måste tillbaka på måndag och stickas om. Vill inte :(

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!