• Äldre 4 Jun 22:41
    34980 visningar
    873 svar
    873
    34980

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 27 Jun 10:46

    Jag har också börjat känna lite men är på kvällen. Är i vecka 11 nu och har känt dom andra 2 rätt tidigt med.

    Ångrar att jag aldrig varit så duktig och skrivit en gravdagbok så man kan jämföra

  • Äldre 27 Jun 12:55
    FruTM skrev 2014-06-27 10:44:45 följande:

    Idag var jag på inskrivning, men hade nog hellre låtit bli. Hon hade så svårt att sticka mig så nu sitter jag här med plåster i bägge armvecken och båda händerna. Händerna värker och rören är ändå tomma så måste tillbaka på måndag och stickas om. Vill inte :(


    Köp Emla på Apoteket nästa gång och sätt på en timme innan så slipper de göra ont:)! Kolla då det är ok för gravida bara men det tror jag...
  • Äldre 27 Jun 13:02

    Tyvärr har jag för mig att emla plåster gör så kärlen krymper ännu mera av bedövningen, så tror inte jag vågar använda dom. Själva sticken var inte så farliga, utan det är mer nu efteråt då det blir blåmärken efter felstick och kärl som gått sönder för dom är för små.

  • Äldre 27 Jun 14:39

    Ja det är lite roligt att känna den lilla, det blir verkligt direkt Jag är i vecka 11. Jag kände med mitt andra och tredje barn tidigt med, runt v 11. Men min första kände jag runt V 18. Det kan ju ha att göra med moderkakans placering också, första gången satt den fram. Vid de andra satt den bak. Nu har jag semester!!! När man kommer tillbaka lär det ju synas att jag är gravid! (Om 6 veckor).

  • Äldre 27 Jun 16:31
    FruTM skrev 2014-06-27 10:44:45 följande:
    Idag var jag på inskrivning, men hade nog hellre låtit bli. Hon hade så svårt att sticka mig så nu sitter jag här med plåster i bägge armvecken och båda händerna. Händerna värker och rören är ändå tomma så måste tillbaka på måndag och stickas om. Vill inte :(



    Åh stackarn. Emla gör inte att kärlen krymper men om du inte tycker själva sticket gör ont är det nog onödigt att ha. Se till att armarna är riktigt varma nästa gång å pumpa gärna med händerna lite innan sticken. Ha armarna hängandes ner så blodet kommer ordentligt ut i kärlen. Säg att du e svårstucken å be om en van från början. Kärlen har en tendens å dra sig inåt när det börjar stickas i huden. Hoppas det går bättre på mån!
  • Äldre 27 Jun 18:13

    Men usch vad jobbigt med massa stick. Jag är också svårstucken. Men de brukar bara testa 3ggr och sedan byta stickare. Jag skulle lämna blod med fick inte för mina kärl var för tunna.

  • Äldre 27 Jun 20:13

    Ja, fy för stick! Jag är en sådan som är lättstucken och kärlen buktar ut överallt :)
    Men jag tycker ändå det är lite läskigt. Jag tror jag hade svimmat om de hade behövt sticka och rota runt 3 ggr. Stackars dig!

    Idag är jag less på tröttheten, segheten, illamåendet, suget i magen, dimmigheten i huvudet och ögonen. Blä!! Sen blir jag liksom lite?.vad skall jag kalla det?likgiltig i början av graviditeten. Inte deppig, men inte glad eller lycklig eller ledsen. Mest bara likgiltig. Och det är så trist. Nej, första trimetern är inget för mig. Måtte det gå snabbt för sen tycker jag det är härligt att vara gravidSkrattande

  • Äldre 27 Jun 20:26
    FruTM skrev 2014-06-27 13:02:26 följande:

    Tyvärr har jag för mig att emla plåster gör så kärlen krymper ännu mera av bedövningen, så tror inte jag vågar använda dom. Själva sticken var inte så farliga, utan det är mer nu efteråt då det blir blåmärken efter felstick och kärl som gått sönder för dom är för små.


    Nejdå kärlen krymper inte, det gör bara mindre ont när dom sticker! Som tidigare skriver så är det bra att vara varm, pumpa med händerna mm... Försök att inte vara nervös och rädd, då har kärlen en tendens att "krypa undan" haha...
  • Äldre 27 Jun 20:36

    Mullemeck du å jag verkar ha liknande gravsymptom. Jag blir också helt likgiltig, typ jag vill bara gå å dra täcket över huvudet å sitta där till v 12 efter den veckan brukar jag må superbra. Skumt.

  • Äldre 27 Jun 20:44
    darkisen skrev 2014-06-27 20:36:52 följande:

    Mullemeck du å jag verkar ha liknande gravsymptom. Jag blir också helt likgiltig, typ jag vill bara gå å dra täcket över huvudet å sitta där till v 12 efter den veckan brukar jag må superbra. Skumt.


    Ja, men precis! Väck mig i augusti tack! 
    Och jag som klagade på att jag inte hade symtom för ett tag sedan, ha ha! Tji fick jag.. 
    Ja, vi verkar ha liknande symtom :)
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!