• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Edvina

    Jag kan ju lugna er som väntar tredje att det går alldeles utmärkt att ha tre barn Det är på sätt och vis det perfekta antalet tycker jag. Det blir inte alltid bara två som leker, tjafsar mm. Nu har inte jag speciellt tätt mellan mina 3 (3,5år vardera) så det vågar jag inte uttala mig om. Det blir säkert intensivt en period. Men ni kommer inte ångra er! Mina bebisar är lugna, jag skulle kunna ha 10st Det är sen det jobbiga börjar med trots mm. tycker jag, runt 1,5-2år. Det blir ju lite tätare mellan de två sista nu. Men som sagt, fyra barn, det är många!!

  • darkisen

    Jag känner mig orolig ibland, dels hur det är med bebben. Men också hur det kommer bli med en treåring, en 1 år å fyramånaders å en bebis.. men det är bara å gilla läget. Man får nog försöka ta dagen som den kommer å inte försöka oroa sig i onödan. Jag brukar tänka när en orostanke kommer upp, är det något som jag kan göra någonting åt eller inte?. Om inte så försöker jag bara släppa tanken.

  • Vårtpyre
    Edvina skrev 2014-07-05 12:47:38 följande:

    Jag kan ju lugna er som väntar tredje att det går alldeles utmärkt att ha tre barn smile1.gif Det är på sätt och vis det perfekta antalet tycker jag. Det blir inte alltid bara två som leker, tjafsar mm. Nu har inte jag speciellt tätt mellan mina 3 (3,5år vardera) så det vågar jag inte uttala mig om. Det blir säkert intensivt en period. Men ni kommer inte ångra er! Mina bebisar är lugna, jag skulle kunna ha 10st smile5.gif Det är sen det jobbiga börjar med trots mm. tycker jag, runt 1,5-2år. Det blir ju lite tätare mellan de två sista nu. Men som sagt, fyra barn, det är många!! smile2.gif


    Jag skulle nog vilja lugna dig lite med att 4 barn oxå kan vara bra:)

    Har ju inte 4barn själv, men har växt upp i en familj med 4 barn! Så jag har 3 syskon och har alltid tyckt lm det! Jag har alltid velat haft minst 4 barn!:)
  • Laura79

    Jag är orolig för både det ena och det andra. Är orolig att något ska hända barnet i magen, att något ska gå fel och jag är orolig för hur det ska bli med tre barn. Får lite panikångest ibland men när jag får det blir jag än oroligare att något ska hända barnet i magen... Suck

  • Soccermom

    Jag är nog oroligare denna fjärde grav än någonsin tidigare. Det kanske är för att man vet så mycket mer om vad som kan hända, och vad det är man "spelar" med? Mitt hjärta står på vid gavel för den här lilla ungen redan, och då är den inte större än en vindruva än! Jag vågar knappt tänka på att bebisen är så liten och har så mycket avgörande utvecklingssteg framför sig, för då får jag typ svindel och förstår inte hur det hela ska gå till utan att det misslyckas någonstans på vägen. Men helt uppenbarligen har miljarder små foster klarat resan galant förut :) Längtar tills bebisen är 20-30 veckor i magen och man börjar lära känna den lite grann, när den brukar sparka och så. 

    Jag är inte ett dugg orolig över att ha fyra barn istället för tre. Det gick alldeles galant att ha tre istället för två, familjen fick en till kelgris och alla var glada över förändringen. Det är när de är större och börjar bråka mer med varandra som det jobbiga börjar tycker jag

  • Ellen Dellen

    Har varit lite tyst iom semester. Har varit ensamma hela familjen i drygt två veckor på enslig plats- jätteskönt men apropå bråk så shiiit vad de kan bråka, en snart 6 år och en snart 9 år. Men de kan också vara väldigt gulliga med varann. Undrar lite hur det blir med den tredje med så stor åldersskillnad... I vilket fall så berättade Vi om syskonet för dem nu på semestern och de blev jätteglada båda två. Känns bra och mer konkret för oss som varit lite veliga innan. Nu vet även mor-och farföräldrar och ett par vänner och alla har blivit förvånade men glada!

    Har varit sjukt trött och är fortfarande, gravidnästäppan kom som ett brev på posten men inget illamående så det får man väl vara glad för! Har lite bruna flytningar emellanåt men fick se den lilles hjärta på vul för tre veckor sen så antar att det är ok. Är i v. 9+2 nu.

  • lussebullen

    Hej. Hoppar in här om det är okej? Bf 27 feb men skulle inte förvåna mig om det blir ett marsbarn ;)

    Min dotter är född nov 2011 och min son augusti 2013 så när bebis kommer har vi tre barn under 3,5 år :) Lär bli svettigt men jag tror och hoppas det kommer löna sig sen när de är så tätt. Dels att de kommer kunna leka tillsammans och så, och så för att vi föräldrar ska få småbarnsåren "överstökade". Skulle aldrig orka börja om igen när de första barnen blivit så pass stora :p

  • novin10
    lussebullen skrev 2014-07-07 04:54:57 följande:

    Hej. Hoppar in här om det är okej? Bf 27 feb men skulle inte förvåna mig om det blir ett marsbarn ;)

    Min dotter är född nov 2011 och min son augusti 2013 så när bebis kommer har vi tre barn under 3,5 år :) Lär bli svettigt men jag tror och hoppas det kommer löna sig sen när de är så tätt. Dels att de kommer kunna leka tillsammans och så, och så för att vi föräldrar ska få småbarnsåren "överstökade". Skulle aldrig orka börja om igen när de första barnen blivit så pass stora :p


    Du e välkommen i tråden. Min son kom 2 v innan BF . Man bara blir lite osäkert om BF stämmer elr ej. Min dotter kom en dag innan BF , nu väntar ja på tredje få se när de kommer:) ja sj har en flicka på snart 5 år o sonen ska blir 1,8 mån till den tredje kommer. Ibland blir ja oroligt hur ska de funkade täta barn:) vi på hålla tummarna att de ska gå bra för oss alla :)
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!