• Äldre 4 Jun 22:41
    34975 visningar
    873 svar
    873
    34975

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 14 Jul 09:23

    Nu e vi hemma igen efter varit ute i skärgården å hyrt stuga. Supermysigt men jag hade verkligen sett fram emot löppass på dagarna å långa grillkvällar. Ja tjena, jag gick aldrig längre än ner till stranden (20m) å gick å la mig med barnen vid åtta, haha. Å så har jag bara tryckt i mig hamburgare å korv m bröd, chips å godis, allt för att undvika illamående. Så jag känner mig typ som en uppsvälld gris just nu. Sen tycker jag det är lite spännande med mitt illamående faktiskt, med bägge mina barn har jag ju kräkits som en gris å ätit tabletter å varit nära på att bli inlagd med dropp. Men hittills (är i v9+2) så har jag inte kräkits å bara mått illa på kvällarna å ifall det gått för lång tid mellan måltider. Hmm, börjar ju undra hur det står till där inne. Eller kan man må bättre med tredje? Det kommer väl säkert med full kraft ikväll bara för det

  • Äldre 14 Jul 09:49
    darkisen skrev 2014-07-14 09:23:35 följande:

    Nu e vi hemma igen efter varit ute i skärgården å hyrt stuga. Supermysigt men jag hade verkligen sett fram emot löppass på dagarna å långa grillkvällar. Ja tjena, jag gick aldrig längre än ner till stranden (20m) å gick å la mig med barnen vid åtta, haha. Å så har jag bara tryckt i mig hamburgare å korv m bröd, chips å godis, allt för att undvika illamående. Så jag känner mig typ som en uppsvälld gris just nu. Sen tycker jag det är lite spännande med mitt illamående faktiskt, med bägge mina barn har jag ju kräkits som en gris å ätit tabletter å varit nära på att bli inlagd med dropp. Men hittills (är i v9+2) så har jag inte kräkits å bara mått illa på kvällarna å ifall det gått för lång tid mellan måltider. Hmm, börjar ju undra hur det står till där inne. Eller kan man må bättre med tredje? Det kommer väl säkert med full kraft ikväll bara för det smile2.gif


    Alla graviditeter är olika så du behöver nog inte oroa dig:)! Själv har jag mycket jobbigare denna gång, de andra två var busenkla!
  • Äldre 14 Jul 10:15

    Det här har varit lindrigaste gången för mig med Visst, jag har mått illa.. Men fullt hanterbart och det satt i som mest under två men framförallt en vecka. Det gäller att äta regelbundet bara Nu börjar sambons semester, äntligen är vi lediga alla tillsammans

  • Äldre 14 Jul 18:39

    Jag trodde att spökveckorna hade börjat här. Mådde bra o var jättepigg förra helgen. Men nu är det tillbaka. Mår kymigt till och från, vill sova sova sova och magen värker främst när jag är stilla. Vill bara äta det jag är sugen på. Det är jobbigt att vara på semester och behöva vara alert och social när jag bara vill dra täcket över huvudet.

  • Äldre 14 Jul 20:21

    Jag mådde inte illa alls under mina tidigare graviditeter. Nu mår jag dock jätteilla, speciellt eftermiddag/kväll. När jag vaknar på morgonen är egentligen den enda gången på hela dagen som jag inte mår illa. Så jag tro graviditeterna kan skilja sig jättemkt åt.

  • Äldre 14 Jul 21:39

    Här spänner det och drar i magen som bara den emellanåt och jag känner att det finns nåt där inne som en hård boll.

  • Äldre 14 Jul 21:49

    Jag minns inte riktigt mina andra grav. Men jag tror det är rätt lika, i alla fall med den första.

    Idag köpte jag tre saltgurkor på lösvikt, åt upp en halv i bilen på 2 min. Andra halvan när jag kom hem med leverpastej och juice men ingen macka till. Sambon bara tittade på mig o skakade på huvudet.

  • Äldre 14 Jul 22:06
    3oyo skrev 2014-07-14 21:49:19 följande:

    Jag minns inte riktigt mina andra grav. Men jag tror det är rätt lika, i alla fall med den första.

    Idag köpte jag tre saltgurkor på lösvikt, åt upp en halv i bilen på 2 min. Andra halvan när jag kom hem med leverpastej och juice men ingen macka till. Sambon bara tittade på mig o skakade på huvudet.


    Hahahahahaha .....
  • Äldre 14 Jul 22:54

    Min förra graviditet hade jag cravings på cheeseburgare från mc Donalds MEN INTE FÄRSKA utan dom var tvungna o ligga i kylen över natten för att jag sen skulle kunna proppa i mig dom kalla lite då o då, min man var också väldigt undrande titta på mig som ja vore dum i huvudet eller nått haha... Det var ett måste haha...

  • Äldre 14 Jul 23:09
    3oyo skrev 2014-07-14 21:49:19 följande:

    Jag minns inte riktigt mina andra grav. Men jag tror det är rätt lika, i alla fall med den första.

    Idag köpte jag tre saltgurkor på lösvikt, åt upp en halv i bilen på 2 min. Andra halvan när jag kom hem med leverpastej och juice men ingen macka till. Sambon bara tittade på mig o skakade på huvudet.


    Och jag åt upp en citron som om det vore en apelsin, klyfta för klyfta.
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!