• corran

    BIM Juli 2014

    Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

  • Svar på tråden BIM Juli 2014
  • Pompalens

    När jag fick så många symptom på graviditet tidigt förra månaden sitter jag och väntar på att jag ska känna något igen. Det är för tidigt ännu men inom några dagar borde jag börja känna något om jag är gravid, OM det blir samma symptom denna gång.

  • mizis
    heterSandra skrev 2014-06-23 08:06:20 följande:

    Ja, om jag blir gravid så kommer vi nog få berätta ganska tidigt eftersom vi umgås ett gäng ganska ofta och om jag helt plötsligt börjar sluta dricka alkohol (även fast jag kör de två veckorna som jag kan vara gravid och inte dricker) så kommer de fatta ändå! :P min mamma kommer också få veta tidigt! Om det blir ett mf så får man ta det då liksom. Men vi kanske väntar iaf till vecka 8 minst.

    Jag skulle satsa på att det är ÄL på onsdag den 25/6. 14 dagar innan BIM. Så är det för mig iaf :)


    Ja det är sant! Mina föräldrar kommer att få reda på det nästan direkt, däremot är jag lite osäker på vart jag ska dra gränsen bland mina kompisar. Har ett par som skulle bli besvikna om jag inte berättade på 12 veckor så kanske berättar för dem någon vecka innan jag säger till alla :)

    Ja, det kan stämma att de är på onsdag jag har äl, säger min app också, men ändå rädd att missa den, hade som ett hugg igår i sidan så får nog mysa både idag imorgon och på onsdag för säkerhets skull :)
  • snö 81

    Är på dag 11 och kollade med äl-test imorse, både cb och sticka, och fick inget utslag på någon av testerna.


    Men så nu när jag var på toaletten för en stund sedan så hade jag kraftiga äggviteflytningar som gick att göra ordentliga broar med.
    Vet inte vad jag ska tro eftersom äggviteflytningar brukar hänga ihop med positiva äl-tester?!
    Är väl bara att hoppa i säng och ligga kvar där några dagar till ;)

  • silje
    snö 81 skrev 2014-06-23 13:48:27 följande:

    Är på dag 11 och kollade med äl-test imorse, både cb och sticka, och fick inget utslag på någon av testerna.


    Men så nu när jag var på toaletten för en stund sedan så hade jag kraftiga äggviteflytningar som gick att göra ordentliga broar med.
    Vet inte vad jag ska tro eftersom äggviteflytningar brukar hänga ihop med positiva äl-tester?!
    Är väl bara att hoppa i säng och ligga kvar där några dagar till ;)


    Jag hade kollat med ÄL test på FM i fredags men fick negativt. På EM fick jag en äggaktig flytning å kollade få med ÄL test igen å fick glad gubbe. Men jag är nästan säker på att jag hade ÄL 3 dagar senare. Men vi får se om vi prickat in rätt :)
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-06-23 13:48:27 följande:

    Är på dag 11 och kollade med äl-test imorse, både cb och sticka, och fick inget utslag på någon av testerna.


    Men så nu när jag var på toaletten för en stund sedan så hade jag kraftiga äggviteflytningar som gick att göra ordentliga broar med.
    Vet inte vad jag ska tro eftersom äggviteflytningar brukar hänga ihop med positiva äl-tester?!
    Är väl bara att hoppa i säng och ligga kvar där några dagar till ;)


    Jag brukar få ÄL-flytningar 3-4 dagar innan ÄL kommer så så kanske det är för dig också?
  • Fiiaaa
    Manelma skrev 2014-06-22 22:58:18 följande:

    Jag tempar också och dippen kom redan måndag- tisdag då det sjönk till 36.4, men värken kom först torsdag-fredag igår lugnade det sig och idag gick tempen upp till 37.0 imorse. Igår kom den upp till 36.8 och idag 37.00 så ja jag tar det som att ÄL var i fredags (då jag även hade mest värk)...Så nu får man väl se va som sker. 


    Låter rimligt med äl i fredags i ditt fall helt klart! Der kan ju ta några dagar till temphöjning har jag hört iofs. För egen del blir det bara mer och mer snurrigt... tempen dippade 0,1 igen imorse. Inget utslag på äl-stickan längre, men nu har jag däremot fått molvärk/ äl-värk. Det finns nog risk att jag helt enkelt inte hade äl den här månaden :(
  • Alvolina

    Molvärk och lätta hugg i magen idag. Har dock haft en del äggviteflytningar vilket gör att jag känner mig osäker på om ÄL verkligen varit eller inte.

  • jessi84

    Jag har funderat lite på om jag ska sluta tempa (gör det varje dag) för att slippa tänka för mycket kring detta. Jag ska även försöka sluta ta stickor för de visar bara negativt så har väl inte äl denna månad heller för känner inget =(
    Hoppas detta kan hjälpa en att slappna av lite och inte fundera så mycket, men vill ju så gärna.

  • Rossarna

    Härligt drag i tråden, kul att läsa hur det går för alla. Här är det inte så mycket som händer nu, väntar på ÄL om kroppen vill mot helgen. Ska hämta ut paket med stickor på posten imorgon, så får vi se vad de säger. Någon som vet hur lång tid från det att ägget släpper tills det är för sent? Är det ett dygn?

Svar på tråden BIM Juli 2014