• corran

    BIM Juli 2014

    Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

  • Svar på tråden BIM Juli 2014
  • NILE90
    snö 81 skrev 2014-06-25 09:08:22 följande:
    Hoppas det bara är en lite längre cykel denna månad för en ÄL-fri månad är inte ok! :)
    Nej absolut inte ok! Men vi ligger på varannan dag + lite när vi känner för det, tills mensen kommer. Annars får det väl bli ett semester-barn. :D 
  • ellyangel
    NILE90 skrev 2014-06-25 09:55:56 följande:
    Nej absolut inte ok! Men vi ligger på varannan dag + lite när vi känner för det, tills mensen kommer. Annars får det väl bli ett semester-barn. :D 
    Semesterbarn är glada barn! Håller tummar och tår för er. :){#emotions_dlg.flower}
    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • eagle87
    snö 81 skrev 2014-06-25 07:57:01 följande:
    Clearblue ska man ta med morgonurin tydligen och stickor kan man med fördel ta mitt på dagen eller em/kväll.

    Jag kör med både och för att inte missa stegringen.
    Ger clearblue pos samtidigt som stickorna?
  • snö 81
    eagle87 skrev 2014-06-25 11:15:39 följande:
    Ger clearblue pos samtidigt som stickorna?
    Jag tog ett clearblue (rosa) igår på morgonen och fick en tom cirkel. På em/kväll tog jag en sticka som blev positiv direkt och imorse fick jag glad gubbe på Clearblue.

    Så för mig kändes det bra att se stegringen igår kväll så man vet att det är på G. Hade jag bara tagit Clearblue hade jag inte sett positivt förrän imorse och då kanske vi inte hade haft sex igår om jag inte vetat om att det är ÄL på G.
  • eagle87
    snö 81 skrev 2014-06-25 10:20:06 följande:
    Jag tog ett clearblue (rosa) igår på morgonen och fick en tom cirkel. På em/kväll tog jag en sticka som blev positiv direkt och imorse fick jag glad gubbe på Clearblue.

    Så för mig kändes det bra att se stegringen igår kväll så man vet att det är på G. Hade jag bara tagit Clearblue hade jag inte sett positivt förrän imorse och då kanske vi inte hade haft sex igår om jag inte vetat om att det är ÄL på G.
    Hmm ok jag använder cb lila. Började testa i fredags på Dag 14 fick tom cirkel. Lördag blinkande söndag blinkande testade igen söndag em fortf blinkande måndag fast gubbe som stannar där 48 timmar. Hade sex fredag lördag minns inte söndag måndag tisdag. Så hoppas de har tagit sig. Kommer inte ha sex idag. Har läst att vissa har äl flera dagar senare ån cb visar men tror att den visar rätt på mig.
  • jessi84
    NILE90 skrev 2014-06-25 09:02:58 följande:

    Jag skulle haft ÄL i söndags/måndags, men stickorna har fortfarande inte gett utslag. Förra månaden fick jag positiva stickor så det är inget fel på dom. 


    Jag har lite känningar i tjejmagen, men jag kan väl inte ha ÄL även fast jag har negativa test? 

    Min längsta cykel har varit 30 dagar, men oftast är den 28-29 dagar. Skulle jag få positiva stickor idag (vilket säkert inte kommer ske) så skulle min cykel landa på drygt 32 dagar. Det kanske bara är att inse att jag inte haft ÄL denna månad. Rynkar på näsan


    Jag känner samma sak att jag nog inte haft äl denna månad heller (inte förra heller). Har fått negativt på stickorna och har inga känningar för att jag skulle ha äl =(
    Hade hoppats att jag skulle få äl denna månad (hade inte förra då mensen dök upp). Nu väntar jag på att mensen ska dyka upp run 4/7 om den håller sig till rätt antal dagar som första månaden.
  • jessi84
    snö 81 skrev 2014-06-25 09:08:22 följande:
    Hoppas det bara är en lite längre cykel denna månad för en ÄL-fri månad är inte ok! :)
    Men om man inte ens har känningar eller fått negativa resultat på stickorna så har man väl inte äl?
  • silje

    Är på ÄL+5 idag, har konstant molande värk i tjej magen å känner stor hunger?
    Men jag tror inte att de är en liten som gror där inne. Känns som om de bara är inbillning. För de vore väl väldigt konstigt om jag kände redan? Har iof haft molande värk sen min mens tog slut. Men men, de kommer flera tåg, även om jag självklart håller tummarna för mig själv och er alla andra :)

  • snö 81
    jessi84 skrev 2014-06-25 12:25:06 följande:
    Men om man inte ens har känningar eller fått negativa resultat på stickorna så har man väl inte äl?
    Nej, men ibland blir cykeln av oklar anledning längre än vanligt och då kommer ju även äl senare än vanligt.
  • snö 81
    eagle87 skrev 2014-06-25 11:47:18 följande:
    Hmm ok jag använder cb lila. Började testa i fredags på Dag 14 fick tom cirkel. Lördag blinkande söndag blinkande testade igen söndag em fortf blinkande måndag fast gubbe som stannar där 48 timmar. Hade sex fredag lördag minns inte söndag måndag tisdag. Så hoppas de har tagit sig. Kommer inte ha sex idag. Har läst att vissa har äl flera dagar senare ån cb visar men tror att den visar rätt på mig.
    Det är ju jättesvårt att veta exakt när äl inträffar även fast man får utslag på tester och känner av molvärk. Att då kunna tajma sex med äl är ju inte lätt, men man får gå på känslan.
Svar på tråden BIM Juli 2014