• corran

    BIM Juli 2014

    Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

  • Svar på tråden BIM Juli 2014
  • eagle87
    NILE90 skrev 2014-07-02 12:08:43 följande:
    Jag har hört att man kan söka hjälp när man försökt aktivt i ett år. Att bara ha oskyddat sex räknar inte jag som aktivt. Men det går ju alltid att ljuga, det är ju inte som att det är någon annan än ni två vet när ni haft sex och hu aktivt ni försökt. 
    Har gjort de.... Jag va o gjorde blodprov igår där de ska kolla på progestron värde och om äl har skett vilket jag eg vet då jag använder cb digital. Min man ska lämna spermprov i augusti. Jag sa att vi försökt 2,5 år. Jag vet att de väldigt överdrivet men de här är jobbigt för mig, är hypokondriker också så inbillar mig att vi har massa sjukdomar.
  • joss82
    eagle87 skrev 2014-07-02 13:02:54 följande:

    Hej har ett problem o hoppas nån av er har råd... Ja o min man pratade igår om hur jobbigt allt är med att försöka bli gravid. Vi har oskyddat sen oktober men verkligen försökt nu med äl tester o smep metoden. Han berätta att han känner sej pressad när han vet att jag har äl o har svårt att komma o när han väll kommer så kommer typ mindre ut. Grejen e att utan att gå in på för mkt detaljer så föredrar han andra saker än vanligt vaginalt sex så drf kan jag inte heller låta bli o tala om for honom när äl är. När folk säger att de normalt att de tar upp till ett år menar dem att man försöker tajmar in äl etc 12 gånger eller bara har oskyddat.. Känns så skumt att vi verkligen försöker men ändå så blir det inget. På cb äl test på instruktioner står de ju att man ska söka vård om inget hänt efter ngr månader.? Ville bara skriva av mig o hoppas få lite råd. Jag har bim 8 juli så om en vecka typ. Känner inget just nu o har vanliga flytningar som jag brukar ha ca 1 vecka innan bim så har inget hopp.


    Min sambo är lite likadan, känner sig pressad när han vet att ÄL är och har då svårt att komma vilket han aldrig har annars. För vår del har vi bara vaginalt sex och ganska regelbundet i vilket fall så min lösning har blivit att prata som lite som möjligt om det och bara försöka "se till" att vi har sex lite extra ofta runt ÄL.
  • EmmJo

    Får jag hoppa in här? Hade bim i lördags/söndags. Så alltså på dag tre idag. Testade innan bim men negativt och även i söndags. Dock aldrig på morgonen. Har massa konstiga symptom men tror jag är skengravid. Är vårt första försök, andra barnet.

  • NILE90
    eagle87 skrev 2014-07-02 13:39:32 följande:
    Har gjort de.... Jag va o gjorde blodprov igår där de ska kolla på progestron värde och om äl har skett vilket jag eg vet då jag använder cb digital. Min man ska lämna spermprov i augusti. Jag sa att vi försökt 2,5 år. Jag vet att de väldigt överdrivet men de här är jobbigt för mig, är hypokondriker också så inbillar mig att vi har massa sjukdomar.
    Då har ni ju i alla fall fått hjälp :) Alltid en början. 
  • joss82

    ÄL +6 idag, svag "mensvärk" under större delen av dagen. Känner mig uppsvälld. Annars inte mycket till symtom än.

  • Charlie40
    Frutess skrev 2014-07-02 09:27:52 följande:

    Nu kommer en "äcklig" fråga! Men har bim den 9 alltså -7 dit. Var på toa imorse och hade snorgula slemmig/klumpig flytning. Inte mycket men lite som syntes på pappret! Någon annan som haft så??


    Jag fick det idag, såg ut som snor beige/gult. Undrade just vad det var? Aldrig sett det förr och undrar om det kan ha med äl och göra?
  • jessi84

    Hej.
    BIM på fredag tror jag om cykeln är lika många antal dagar som första månaden men det vet man ju inte, har en känsla att denna månads cykel kommer vara lång. 1:a månaden var cykeln på 28 och sist 23 dagar. Är inne på dag 26 nu.

    Har inga känningar för något och tror bara på att mensen ska komma, inget annat.
    Har tyvärr bara två grav.test hemma så vill inte använda dem då jag i så fall måste köpa nya till nästa månad och det känns bara onödigt då jag väntar på mensen.

    Igår kväll i sängen när jag skulle sova kändes det som om att "rann till" (ursäkta), som att det var flytningar eller mensen skulle komma men än så länge inget, men någon dag kvar. Tror som sagt inget annat än att mensen ska komma.

  • Emalver

    Idag börja man med ägglossningstesten.. Bara att vänta in "positivt" test o göka som kaniner är väl planen :) Hoppas på positivt gravtest denna månaden :) första bebis tog två år, vill inte ha den kampen igen..

  • jessi84
    Emalver skrev 2014-07-02 18:01:03 följande:

    Idag börja man med ägglossningstesten.. Bara att vänta in "positivt" test o göka som kaniner är väl planen :) Hoppas på positivt gravtest denna månaden :) första bebis tog två år, vill inte ha den kampen igen..


    Lycka till =)
    Kommer min mens denna gång så ska jag köra med stickor varje dag för att se när man kan ha ÄL.
    Förstår att ni inte vill att det ska ta så lång tid så hoppas det går fortare. 1:a försöket??
Svar på tråden BIM Juli 2014