• corran

    BIM Juli 2014

    Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

  • Svar på tråden BIM Juli 2014
  • Annette79
    JhjärtaK skrev 2014-07-11 07:29:40 följande:
    Tack för tipset! Har också fått mf maj och juni. Jag har sådana där stickor man kan köpa på Apoteket för att kolla UVI, kanske skall ta en sådan. Vilken bra läkare du har som ville kolla, den gynekolog jag gick till bara sa att man inte gjorde något förrän tre mf i rad smile4.gif

    Vilka veckor har du fått mf i?
    Hej. Ja hon var riktigt bra faktiskt... Jag frågade om "doften" från urinet och hon ville direkt ta test, inte som när jag ringde för ca fem v sedan då dom sa att det beror på vad jag ätit typ...punkt :(( Jag har fått mf v 5 båda gångerna men den här gången blev plussen jätte tydliga för att sedan på loppet av två dgr slå över till "ej gravid" då jag hoppades på 2-3 på CB. Ja ta ett test, det är det absolut värt, jag hade dessutom bara hållt mig i 1 1/2 timme hos dr och det gav starkt utslag. Fy vilken skillnad det är på folk ock folk...hur svårt är det som dr att ta sig tiden och kolla ev enkla förklaringar till varför det kan ha blivit mf om det nu är så enkelt och vanligt att det beror på UVI? Hoppas det tar sig denna månad för dig :) Jag har precis haft ÄL i sön-tis så nu hoppas jag på bebis i mars :)
  • Skogsviol

    Det var ju själva fasen vad tiden sniglar sig fram... Jag tror att jag hade ÄL i måndags (dag 15) och vi har haft sex en hel massa dagar... Dag 8, 10, 12, 14, 15 och 16... Hade tänkt att vi skulle få till det igår med på dag 18, men ingen av oss orkade riktigt. Så nu är det bara att hålla tummarna!

  • MagicQueen
    NILE90 skrev 2014-07-10 14:43:57 följande:
    Om du hade ÄL senare så kommer mensen också senare i och med att tiden mellan ÄL och mens är konstant. 
    Min lutealfas varierar, jag har haft stenkoll på äl och den har varit mellan 10-12 dgr nu sista månaderna när mensen kommit på dag 24.
  • MagicQueen
    Annette79 skrev 2014-07-10 23:57:45 följande:

    Hej alla :)

    Var på UL i mån för att se att alt var ok efter mitt senaste mf... Har ju haft mf både maj och juni mån och aldrig tidigare så dr ville ta ett urinprov på mig som gav utslag på UVI, hon skickade dessutom en odling som jag fick svaret på idag. En kraftig UVI som jag troligtvis haft ganska länge och konstigt nog inte haft några symptom förutom stark urindoft som jag trodde berodde på vitaminerna jag äter!! Dr sa att detta faktiskt kunde vara anledningen till att jag fått två mf på raken... Nu en mega dos penicillin och sen hoppas på att det blir bebis :)) Så en liten "hint" till er som fått upprepade mf inom kort period, kan vara värt att kolla UVI :)


    Tack för tipset. Jag har ju haft tidiga mf mars, maj o juni.

    Väntar nu på mens eller pluss, bim idag.
  • Pyret 85

    Åh vad tråkigt för er som fått mens bättre lycka nästa månad!

    som vanligt mellan ÄL och BIM så har jag ont i brösten. Har också haft molvärk till och från. Tiden går så sakta.
    Börjar jobba på måndag, tråkigt såklart men samtidigt skönt så man kan tänka på annat och förhoppningsvis så går tiden lite snabbare fram till BIM.

  • goaround

    Kan någon hjälpa mig?! 
    Fick mens 24 juni, Borde haft ägglossning ca de 8 juli enligt min cykel. 
    Den 6 juli (morgonurin) fick jag positivt (maximal fertilitet) på Clearblue digitalt (lila) (ägglossningstest) SÅ enligt CB borde jag haft ägglossning 8 juni som min cykel. 
    Sen den från den 9 juli tills idag 11 juli har jag testat negativt på CB ägglossningstest MEN jag har testat med RFSU ägglossningstest samtidigt som CB testen, och NU börjar RFSU-stickorna bli positiva, starkare sträck än under min ägglossning ( 8 juli) Fattar ingenting? Varför börjar RFSU stickorna bli positiva medans CB digitalt - stickorna visar negativt????? All test är på morgonurin, Har detta hänt någon av er eller vet ni vad det kan bero på ? Skickar en bild på rfsu testen.

  • mandalii

    Någon som känner igen sig?

    Ungefär ett halvår efter att jag fyllt 30 började jag få skl spottings innan mens, ngt som jag ALDRIG tidigare haft. I samband med det slutade mina bröst ömma mellan ÄL och mens, vilket de ALLTID gjort innan. Tänkte först att det kanske var tillfälligt, men nu har det pågått i ett halvår, samma varje månad, spottings ett par dagar innan mens och känner ingenting i brösten.

    Har det här med åldern att göra, eller vad kan det vara? Har definitivt inte med p-piller att göra för det slutade jag med för tre år sedan.

  • Evening primrose

    Kan ha med ålder å göra, spottings kan bero på mindre progesteron vilket minskar med åldern.

    Har jag hört iaf

    För långt före mens vill man inte se spottings

    Sen är d ju olika för olika, 30 är ju ingen gräns för alla

    Jag är äldre å spottar inte


    ♡ Lilla E ♡
  • plopp76
    mandalii skrev 2014-07-11 10:48:41 följande:

    Någon som känner igen sig?

    Ungefär ett halvår efter att jag fyllt 30 började jag få skl spottings innan mens, ngt som jag ALDRIG tidigare haft. I samband med det slutade mina bröst ömma mellan ÄL och mens, vilket de ALLTID gjort innan. Tänkte först att det kanske var tillfälligt, men nu har det pågått i ett halvår, samma varje månad, spottings ett par dagar innan mens och känner ingenting i brösten.

    Har det här med åldern att göra, eller vad kan det vara? Har definitivt inte med p-piller att göra för det slutade jag med för tre år sedan.


    Hej!

    Ja jag känner igen mig. Jag har precis på samma sätt, jag är väl lite äldre än du men upplever precis det du beskriver.

    Min gyn sa att i mitt fall så är det lite låga progesteronnivåer som ställer till det. Inte så låga att det är nån "fara", men tillräckligt låga för att slemhinnan inte riktigt orkar hålla ända tills mensen ska komma.

    Jag äter progesterontillskott mellan ÄL och mens, fått det utskrivet av gyn. Det råder delade meningar om huruvida det hjälper eller inte, men i mitt fall så får jag lite mindre spottings iallafall så det hjälper lite grann.

    Det första tecknet på att man blir äldre sägs vara just att progesteronet blir lite lägre. Så kanske det kan vara en idé att få det kontrollerat?
Svar på tråden BIM Juli 2014