• MissKS

    Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

    För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • JenJoh5

    Skönt att du får starta igen troll-lycka! Hoppas allt går bra nu! När vi gjorde ivf 2010 gjorde vi långa metoden. Fick många ägg och ett blev min dotter så jag tyckte den fungerade bra! Dock körde vi med sprutor och inte spray vid nedregleringen så det var mkt injektioner i magen för min del. På måndag ska jag prata med kliniken och se när vi får göra nästa försök. Har ju fyra blastocyster kvar i frysen.

  • Troll lycka

    Tack för lyckönskningar! Då har jag börjat spraya sen igår! Kört den långa metoden en gång för 6 år sen, allra första ivf försöket. Det gick åt skogen, så jag hoppas att det går bättre nu.

    En fråga till er ang kaffe. Hur har ni gjort m drickandet? Jag har alltid tvärslutat o det kommer jag oxå göra då jag börjar m sprutorna. Men under spraytiden?

  • JenJoh5

    Spännande att vara igång igen kan jag tänka mig, troll-lycka! Lycka till med långa metoden nu. Hoppas det går bättre än för 6 år sedan då. Men mycket ändras ju på 6 år så.
    Dricker inte kaffe så har inget bra svar där. Dricker dock te och det fortsatte jag med under behandling så men jag vet ju att det pratas om att man ska dra ner på kaffet och inte dricka för mkt te heller då.

  • Kattflickan

    Trollycka: Jag har lagt av med koffeinhaltiga drycker helt, men det beror även på att jag misstänker att mina binjurar fungerar dåligt och då kan koffein påverka negativt.

  • Kelsson1

    Moolie: Stort Stort Grattis!

    Troll Lycka: Stor kram, alltid jobbigt när det inte blir någon återföring. Skönt att vara igång igen.

    Ego: Väntar på att mensen ska börja så ska vi göra stimulerat försök

  • JenJoh5

    Har idag pratat med kliniken. Blir FET ibörjan av oktober efter nästa mens. Känns skönt att ha en plan igen iaf. Har telefontid med läkaren på onsdag så jag förhoppningsvis får lite extra progesteron vid nästa försök. Bör inte vara omöjligt då jag fått det tidigare av samma läkare så.

  • Troll lycka

    Tack allihopa för svaren o kramarna!. Ursäkta, känns som jag varit väldigt ego sista tiden o bara skrivit om mig själv. Men jag tänker på er alla o håller allt jag har! Jättekram!

    Och grattis Moolie!!

    Jenjoh o kattflickan- kul då e vi fler som är igång igen!!

  • Love is everything

    Här är en till som inväntar mens och sen ska leta ÄL med hjälp av stickor, insättning förhoppningsvis i början av oktober. Ska bli väldigt intressant då jag aldrig haft egen ÄL tidigare...

  • Moolie
    JenJoh5 skrev 2014-09-08 19:22:10 följande:

    Har idag pratat med kliniken. Blir FET ibörjan av oktober efter nästa mens. Känns skönt att ha en plan igen iaf. Har telefontid med läkaren på onsdag så jag förhoppningsvis får lite extra progesteron vid nästa försök. Bör inte vara omöjligt då jag fått det tidigare av samma läkare så.


    Under tiden jag läste så tänkte jag direkt om du ska ha någon hormon! :) Har du tittat på det där klistret som ska hålla kvar ägget? OERHÖRT poppis i Danmark! :)

    Ska ni ta sprutor innan eller ni ska bara ha vaggisarna?
    Troll lycka skrev 2014-09-08 21:16:15 följande:

    Tack allihopa för svaren o kramarna!. Ursäkta, känns som jag varit väldigt ego sista tiden o bara skrivit om mig själv. Men jag tänker på er alla o håller allt jag har! Jättekram!

    Och grattis Moolie!!

    Jenjoh o kattflickan- kul då e vi fler som är igång igen!!


    Tack!

    Men man SKA få skriva att man mår dåligt!! Jag kommer ihåg mina dåliga nyheter. Och jag skrev BARA om det i säkert två veckor!! Men de flesta stod ut med mig ändå! Detta är en OTROLIG resa vi gör. Ingen kommer lindrigt undan i denna process... Man önskar inte sin värsta FIENDE detta... Eller hur? Så nog ska man få klaga!!

    Kram på dig!!
    Love is everything skrev 2014-09-08 21:37:05 följande:

    Här är en till som inväntar mens och sen ska leta ÄL med hjälp av stickor, insättning förhoppningsvis i början av oktober. Ska bli väldigt intressant då jag aldrig haft egen ÄL tidigare...


    Jag tyckte det var JÄTTE spännande med stickan!! :D Nästan varje morgon var jag eld och lågor! ;)
  • JenJoh5

    Ja, troll-lycka det är roligt att vi är några som är igång igen nu. Hoppas på bättre tur den här gången!

    Ja, moolie jag hoppas få extra progesteron den här gången. Fick det vid andra syskonförsöket och blev gravid men fick tyvärr missfall. Så hoppas läkaren skriver ut det imorgon när jag pratar med henne. Borde ju som sagt inte vara omöjligt då jag fått det av henne innan så. Inte testat babyklister, blev ju gravid på första försöket med dottern och som sagt på andra FET. Nu hoppas jag det ska gå hela vägen den här gången. Men det är ju lite av ett lotteri det där. Men känns ändå bra att vara på gång igen iaf trots den tråkiga biten med alla pengar man lägger på det.

    Love is everything, hoppas det kommer bli utslag på stickorna för dig!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!