• MissKS

    Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

    För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Kattflickan

    Mrs We: jag tycker inte du ska rymma! Är säker på att din man älskar dig. Det är jobbigt för relationen att vara ofrivilligt barnlös.

    Jag ruvar inte. Väntar på svar från Karolinska om vi får betala för PGD där, har även mailat till tre kliniker utomlands och fått svar. Om jag har tur kan jag börja nedregleras om en månad.

    Jobbigt med tidiga missfall. Jag är också med i Athentråden. Men ska inte åka dit. Jag har en autoimmun sjukdom, men hittills har jag fått tre tidiga missfall och tre graviditeter, så jag tror missfallen berott på att det varit fel på fostrena.

  • Troll lycka
    Mrs we skrev 2014-09-15 20:25:06 följande:

    Blomflugan, åh vad frustrerande att kastas mellan hopp och förtvivlan. Men ett streck är ett streck! Såklart det går vägen nu! Jag lägger flera hundra kronor på test varje gång. är helt manisk med att testa... Ska ringa sahlgrenska imorn för att komma igång igen. det känns skönt att vi kan köra direkt. 

    Kelson1, jag kan också glädjas med min bror, även om jag emellanåt är bitter känns det som ett extra hjärta bankar inom mig med kärlek till mitt brorsbarn. Att få se honom i ett barn värmer mig så. Det sorgliga tycker jag var att han inte visste hur han skulle berätta för mig. Att han hade svårt att tala om en sådan fantastisk nyhet "bara" för att vi har som vi har det. Allt detta påverkar så många andra. Jag är en kontrollmänniska som vill alla väl, alla uppfattar mig så stark och kraftfull. Jag hatar att känna mig som den svaga och andra vet inte hur de ska hantera mig när jag är just så svag. Konstigt. 

    Jag är starkare idag. Och det stämmer Kattflickan att ibland kommer det känslor som att jag borde lämna honom så att åtminstone han kan finna lyckan i barn med någon annan. Jag kanske ska rymma från livet. Sälja allt jag äger och hjälpa barnen i Kambodja? Eller bli en sådan där stark ensam kvinna som gör allt man känner för? haha... tankarna springer iväg... 

    Nu blev det inte så utan vi har bokat både fyra veckor i thailand över jul och NYC i vår. Allt för att ha ngt att se fram emot. Vi skiter i att pengarna till renoveringen går åt. Vi måste ha ngt att blicka fram emot. 

    Hur går det för dig Kattflickan. Ruvar du? 

    Är det någon som planerar återförande om ett par veckor? 


    Gläder mig att du känner dig starkare!! Stor kram
  • Snöfrid

    Hoppar in i denna tråd! Min fru fick en 5 dagars blastocyst igår! Efter 1 ivf som ledde till graviditet men ma i v6 i december -13 och 5 st misslyckade Fet under 2014 är detta vår första blastocyst på en helt ny ivf! (Förra omgången var det äp på onsdag och et på fredagen). Känns hoppfullt men otroligt läskigt..

  • Kelsson1

    Mrs we: Känner igen det där också, syskon har haft svårt för att berätta de glada nyheterna för oss.
    Skönt att du är starkare igen, man behöver få deppa ihop mellan varven för att orka vara stark igen.
    Låter så underbart med resor, målarfärg kostar inte mycket så ni får måla istället för tapetsera

    Blomflugan: Bra tecken ändå

    Snöfrid. Välkommen

    Troll lycka: Så spännande!

    Ego: Någon som har erfarenhet av progygnon och dess biverkningar? Första gången för mig och jag vet inte vad som är förkylning o vad jag kan skylla på progygnonet...

  • Love is everything

    Mrs we: Jag har också haft upprepade tidiga missfall också väldigt tidigt. Och alla mina tester har visat tipptopp. Gick till en kinesisk akupunktör som sa att mitt blod var för tjockt. Fick Fragmin utskrivet (blodförtunnande) och av tre insättningar blev jag gravid alla de gångerna (med blastocyster som alla var påväg att kläckas vid insättning). Vi fick vår fantastiska son, ett mf och ett utomkvedshavandeskap. Sedan opererade jag bort båda mina äggledare som troligtvis varit oerhört inflammerade. Ett tips är alltså blodförtunnande!!

    Blomflugan: Håller tummarna för dig!! Vilken dag testade du på?

    Trollycka: Härligt!!

    Snöfrid: Välkommen! Blastocyster ökar ju definitivt chanserna, håller tummarna för er!

    Kelsson1: Jag tar alltid Progynon och brukar aldrig ha några speciella symtom, inget som påverkar immunförsvaret iaf. Hoppas det går över!

    EGO: Var på röntgen förra veckan för att utesluta njursten då jag har problem med buksmärta högt upp vid revbenen. Då såg läkaren en cysta på högra äggstocken 3x4 cm. Mailade min läkare idag och får svar imon hur vi går vidare. Inte konstigt att mensen inte vill komma...

  • Blomflugan

    Ingen förstärkning av strecket idag och nu kommer ljusbruna flytningar, så nu är det nog kört :( dock illamående och kass sömn fortfarande.

    Vad är progynon? Ni som fått blodförtunnande, var det lätt att få era läkare att skriva ut det eller är de skeptiska?

  • Kelsson1

    Mrs We: Har inga personliga erfarenheter av varken Athen eller annat men har hört många positiva berättelser som lett till barn.
    Jag vet att svenska kliniker inte är positiva till immunutredningar och säger att fakta saknas men fortfarande så har folk blivit gravida efter behandling när vanliga IVFer inte gett resultat.
    Svenska kliniker är inte positiva till mycket, ibland känns det nästan som att de vill göra försök på försök på försök utan några förändringar. Varför? Vet inte men ibland (när jag är extremt upprörd) känns det som om pengar spelar in, försöken är ju inte helt gratis.
    Var det inte Einstein som definierade dumhet med att göra samma sak upprepade gånger och förvänta sig olika resultat

    Blomflugan: Jag ger inte upp helt än, Kramar!
    Progygnon (eller hur det nu stavas, borde väl veta när jag tar det två gånger om dagen men har aldrig stannat upp och studerat stavningen) ska hjälpa till att bygga upp slemhinnan och förhindra ägglossning (eller om det var bildande av ägg, lyssnade inte så noga på läkaren). Ville testa stimulerat försök nu sista gången.
    Jag har aldrig fått blodförtunnande utskrivet men tog albyl minor på eget bevåg när jag blev gravid med dottern.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!