• MissKS

    Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

    För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • JenJoh5

    Hoppas allt gått bra idag MissKS! Nu får ni ta hand om er och sörja och sen hoppas jag ni orkar igen så ni får ett syskon till ert barn!

  • Blomflugan

    Sådär, tid för vul inför nästa försök bokat 30/9, hoppas ägglossningen är på g då. Allt känns bättre idag, nu är det nya tag!! Läste att chansen att lyckas på nästkommande återföring var något högre om man haft en biokemisk graviditet, alltid nåt!

    Hur går det för er som ruvar?

  • MissKS
    Love is everything skrev 2014-09-17 23:01:38 följande:

    MissKS: Kramar om även dig! Vad är det för medel du ska ta? Tänkte bara, jag fick Methotrexate och fick reda på efteråt att jag var tvungen att vänta 6 mån med nytt ivf-försök... Kram


    Jag fick Cytotec. Jag vet inte om jag kommer att ställa upp på att ta dem igen om det här (Gud förbjude) skulle hända igen. Det har varit en jobbig resa. Meningen var att missfallet skulle ske på sjukhuset, men inget hände så jag fick åka hem. Sen fick jag ta hand om det själv, vilket jag absolut inte ville. Jag hade sagt nej till hemabort men jag hade inget val eftersom jag reagerade så långsamt på medicineringen. Det hela kommer att ta tid att smälta. Jag oroar mig för hur jag kommer att ta mig ur det här. NÄR jag blir gravid igen så har jag en känsla av att jag kommer att vara livrädd varje minut för att det här ska hända igen.
    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Kelsson1

    Troll lycka: Så spännande

    MissKS: Kan inte annat än sända dig varma kramar! Självklart sätter det sina spår, önskar bara att du ändå kommer att kunna njuta av din kommande graviditet och inte oroa dig igenom hela.

  • JenJoh5

    Spännande att vara igång igen troll-lycka! Hoppas allt går bra! Hur länge tror du att du får spruta?

    Usch MissKS! Låter fruktansvärt och jobbigt! Förstår din oro och jag hoppas du ska slippa att vara med om nått sånt igen!

  • Blomflugan

    Troll lycka, härligt, spruta på! Kör du korta protokollet? Vi kanske kommer ruva ungefär samtidigt, då har man nån att noja sig med :P

    När jag blev gravid i våras var jag så SJUKT orolig hela tiden, tillät inte mig själv njuta en sekund... Och sen blev det mf i v 7... Kanske kommer man kunna slappna av lite om man nu nån gång lyckas ta sig till ett ultraljud när man får se ett tickande hjärta? Eller när man kommer till den där magiska v 12? Tror hur som helst att det är naturligt att oroa sig när man är i vår situation.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!