• MissKS

    Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

    För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Maggilooo

    Grattis Kelsson, va kul!!!

    Lycka till jenjoh, hoppas allt går bra nu. Håller tummarna för alla som ruvar!!

    Själv var jag på VC för att kolla mitt tsh (har hypotyreos) då var mitt blodtryck högt, 198/95 hade iofs stressat dit och cyklat men ändå suttit och väntat i 15min. Känns obehagligt, fick ta urinprov för att kolla äggviteprotein. Nån annan som haft högt blodtryck så här pass tidigt i graviditet? Går snart in i v10

  • JenJoh5

    Allt gick bara bra idag! De hade bara behövt tina ett embryo så vi har 3 kvar i frysen nu. Läkaren var väldigt positiv och sa att det såg så fint ut och hade inte ändrats nått utan var så fint som när det frystes! Så nu håller vi tummarna! Läkaren som gjorde insättningen var så försiktig att det var den lättaste insättningen hittills, inte så att någon tidigare varit så jobbig men den här var klart bäst! Så nu är det bara att fortsätta tänka positivt!
    Härligt Kelsson1! Hoppas tiden går fort nu!
    Tack Maggilooo! Nej, jag hade aldrig högt blodtryck när jag väntade dottern. Hoppas det inte är nån fara!

  • Maggilooo

    Hoppsan såg nu att jag skrivit 198... Ska såklart inte va så högt utan 138/98 ska det vara:)

    Härligt Jenjoh, du ska se att det går hela vägen denna gång!

  • väduren2

    I morgon är det dags för oss, väldigt nervös och hoppas att första blaston klarar upptidning, har 3 i frysen så något ska väl klara sig men det är alltid så nervöst men nu banne mig ska det gå hela vägen :)

  • Kelsson1

    Maggilooo: Nej hade inga problem tidigt i graviditeten med blodtrycket, var först kring BF som jag fick havandeskapsförgiftning.
    Försök hålla koll på blodtryck och se till att ta det lugnt.

    JenJoh: Stort Grattis till ruvarstatus! Väntar med spänning på plus resultat

    väduren2: Kommer att gå bra men håller tummarna ändå

  • JenJoh5

    Tack maggilooo, hoppas så det så gå den här gången, bara att vänta och se helt enkelt.

    Spännande väduren2, håller tummarna att allt går som det ska imorgon! Nu ska det gå bra för oss alla!

    Tack Kelsson1! Ja, nu håller vi tummarna hårt för plus på td!

  • 83bergkvist

    Grattis till plus Kelsson1, det ger mig hopp om att lyckas med min frysta blastis till nästa omgång.
    Ringde Nordic idag och meddelade att det inte gått vägen och de blev verkligen genuint ledsna, Jag vågade knappt säga att jag tjuvtestat med ett plus men de blev så glada att jag gjort det för det betydde att det iallafall gick till steg 2. Jag verkligen älskar Nordic Ivf i Malmö, de är fantastiska.
    Nu tar vi nya tag Glad

    Kram och lycka till!

  • Mrs we

    Här väntar jag ut tills det är dags för testdag, nästa vecka egentligemen beräknad mens är fre. Flytningar är gula, ibland med lite brunt i. Som om mens är på g men lutinus stoppar upp. Har 2 blastocyster kvar i frysen. Det är de sista försöken. Allt känns så pissigt rent ut sagt. Och igår kväll dog en nära släkting. Allt känns mörkt...

  • Kelsson1

    83bergkvist: Klart ni lyckas nästa gång! Påminn mig, var det ostimulerat eller stimulerat försök nu?

    Mrs we: Beklagar sorgen! Varma kramar!

  • Blomflugan

    Mrs We, beklagar, styrkekram! När har du testdag? Min är på tisdag nästa vecka.

    När har ni andra ruvare testdag?

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!