• Anonym (Tveksam-76)

    Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..

    Såhär ligger det till. Vi har varit ihop i 21 år, har 3 barn under 15 år och har haft våra upp och nergångar genom livet som alla andra.
    Jag har gjort ett fruktansvärt misstag, under en nerperiod så var jag så dum och svag att jag sökte bekräftelse på annat håll och inledde en relation med en man på jobbet. VI träffades i smyg i ca 2 månader men hade endast sex 4-5 gånger. Jag mådde inte bra då och även om jag vet att det inte är någon undanflykt så gjorde jag saker sexuellt som jag egentligen inte gillar med denna mannen som jag nekat min egen man. Vet inte varför men det kändes inte fel då med honom även om jag inte njöt av det igentligen. Vi hade analsex två gånger tillsammans.
    Jag blev ertappad, eller rättare sagt erkände när min man blev misstänksam och vi har nu gått igenom ett helvete och har det fortfarande inte helt bra. Min man berättade för våra barn att "mamma varit med en annan man" trots att han inte ville det och följden har blivit att vår 14 åriga dotter knappt pratar med mig nu. Hon men även de två yngre har tagit sin pappas parti helt och hållet. 
    Nu till mitt dilema. Min man säger att han är beredd att förlåta mig och ge mig en andra chans, men endast på villkor att han får ha analsex med mig, som den "där andre" fick ha enligt honom. Får han inte det älskar inte jag honom och vill inte reparera det jag har förstört genom min otrohet. Enligt honom är det ett test för att se hur mycket jag är beredd att ställa saker tillrätta och vill offra för att rädda relationen. Vi har aldrig haft det och han säger att han kommer kunna komma över att jag haft sex med andra för det har han också haft innan vi träffades men inte att den andra har fått saker sexuellt som inte han har fått. Det är stöttestenen.
    Vad skall jag göra? 
    Neka och se hur familjen splittras, för jag är säker på att han menar allvar.
    Dricka mig full och släppa till?
    Acceptera att han har rätt och släppa till när vi åker på en "romantisk" weekend för att reda ut saker som vi har planerat?
    Jag skulle aldrig ha satt mig i denna situationen Gråter

  • Svar på tråden Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..
  • Anonym (m)
    kasperdocka skrev 2014-06-23 23:31:21 följande:
    Jag tycker att TS man har rätt till ganska mycket svar och ganska mycket förståelse.. Då menar jag riktigt högt i taket..
    Det har han förmodligen.
    Jag tror dock inte att ofrivilligt sex från ts:s sida löser problemet utan jag tror mer på parterapi och att inte låta den andre vända barnen mot den andre.


  • molly50
    Hummelnr12 skrev 2014-06-23 23:28:08 följande:
    Så det är konstigt att barnen blir arga på sin mamma för att hon har gjort ett val som äventyrar familjen en 4-5 gånger? 

    Nä jag skrev inte att sagt att otrohet är okej men du sa att det var lägre av mannen att barnen fick reda på sanningen än att hon var otrogen.

    Jag agerade neutralt i min situation det blev kaos ändå. Oavsett hur du agerar i sådan här situation så blir det kaos, men sanningen är alltid bättre än en vit lögn eller att hålla sig neutral.

    Ja barnen är förbannade på henne med all rätt anser jag hon har äventyrat sin familj med sitt snedsteg en 4-5 gånger eller hur?

    Sen håller jag med om att kräva analsex bara är patetiskt om det hade varit jag så hade jag inte tagit i henne med tång någon gång mer i mitt liv, och ja jag kan säga så för jag har varit i den situationen.
    Jag tycker det är lågt att dra in barnen innan man ens har bestämt om man ska separera eller inte.

    Det är klart att jag förstår att barnen blir arga. Men jag tycker,som sagt,inte att det var nödvändigt att berätta för dem. Framförallt inte innan de har bestämt om de ska fortsätta tillsammans eller inte.
    Barnen hamnar ju i kläm för att deras föräldrar inte kan agera som två vuxna.
    Mattias 2007-05-23
  • Tom Araya
    Anonym (pia) skrev 2014-06-23 23:17:43 följande:
    Alltså barnen är runt 15 år ,tror du inte att de fattar när det blir sådan turbulens i en familj
    Om de fattar så behövs ju inte berättas.

    Om man behöver berätta, så berätta vad de behöver veta och utelämna alla andra detaljer. Att mamma/pappa knullat med någon annan är definitivt utanför vad de behöver och mår bra av att veta, likväl som mamma och pappa inte berättar om sitt sexliv annars.
  • kasperdocka
    Anonym (m) skrev 2014-06-23 23:34:33 följande:
    Det har han förmodligen.
    Jag tror dock inte att ofrivilligt sex från ts:s sida löser problemet utan jag tror mer på parterapi och att inte låta den andre vända barnen mot den andre.
    Antagligen har vi på ett ungefär lika åsikt..
  • molly50
    Tom Araya skrev 2014-06-23 23:40:19 följande:
    Om de fattar så behövs ju inte berättas.

    Om man behöver berätta, så berätta vad de behöver veta och utelämna alla andra detaljer. Att mamma/pappa knullat med någon annan är definitivt utanför vad de behöver och mår bra av att veta, likväl som mamma och pappa inte berättar om sitt sexliv annars.
    Mattias 2007-05-23
  • Anonym (m)
    Tom Araya skrev 2014-06-23 23:40:19 följande:
    Om de fattar så behövs ju inte berättas.

    Om man behöver berätta, så berätta vad de behöver veta och utelämna alla andra detaljer. Att mamma/pappa knullat med någon annan är definitivt utanför vad de behöver och mår bra av att veta, likväl som mamma och pappa inte berättar om sitt sexliv annars.
  • Tom Araya
    molly50 skrev 2014-06-23 23:36:23 följande:
    Jag tycker det är lågt att dra in barnen innan man ens har bestämt om man ska separera eller inte.

    Det är klart att jag förstår att barnen blir arga. Men jag tycker,som sagt,inte att det var nödvändigt att berätta för dem. Framförallt inte innan de har bestämt om de ska fortsätta tillsammans eller inte.
    Barnen hamnar ju i kläm för att deras föräldrar inte kan agera som två vuxna.
    Håller med helt och hållet.

    Hur har TS man tänkt sig att reparera förhållandet mellan mamma och barn, bara han får sätta på henne i prutten?! Obestämd
  • Anonym (pia)
    molly50 skrev 2014-06-23 23:36:23 följande:
    Jag tycker det är lågt att dra in barnen innan man ens har bestämt om man ska separera eller inte.

    Det är klart att jag förstår att barnen blir arga. Men jag tycker,som sagt,inte att det var nödvändigt att berätta för dem. Framförallt inte innan de har bestämt om de ska fortsätta tillsammans eller inte.
    Barnen hamnar ju i kläm för att deras föräldrar inte kan agera som två vuxna.
    Ts borde vara i 40 års åldern och borde veta vad otrohet kan få för konsekvenser . Ändå gör hon det gång på gång på gång,. Nej hon är inte en lämplig mor
  • Hummelnr12
    molly50 skrev 2014-06-23 23:36:23 följande:
    Jag tycker det är lågt att dra in barnen innan man ens har bestämt om man ska separera eller inte.

    Det är klart att jag förstår att barnen blir arga. Men jag tycker,som sagt,inte att det var nödvändigt att berätta för dem. Framförallt inte innan de har bestämt om de ska fortsätta tillsammans eller inte.
    Barnen hamnar ju i kläm för att deras föräldrar inte kan agera som två vuxna.
    Min erfarenhet är att sanningen alltid är det bästa. Sanningen här är att kvinnan har varit otrogen. Hon har valt att äventyra familjen, hon har gjort ett val inte bara en gång utan 4-5 gånger. 

    Barnen är en del av familjen eller hur? alltså så har de all rätt att veta varför föräldrarna bråkar eller inte är som de brukar vara mot varandra. 

    Har du varit i sådan här situation? Jag har jag var neutral jag kastade inte skit på mitt ex. Barnen förstod och det slog bakut fullständigt när de fick reda på vad som hänt av mamma och det hon gjort, de blev förbannade på mig för att jag inte berättat sanningen för dem och de var i den ålderns som TS barn är i. Så är det något jag lärt mig så är det att sanningen alltid är det bästa alternativet oavsett om man skall separera eller inte.

    Men vi kan j vara överens om att vi inte är överens :) det finns inga facit i sådana här situationer.

    Sen ifrågasätter jag om denna TS är sann men det är en annan sak har varit intressant att följa diskussionen
    Sällan studsar en termos
Svar på tråden Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..