• Anonym (Tveksam-76)

    Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..

    Såhär ligger det till. Vi har varit ihop i 21 år, har 3 barn under 15 år och har haft våra upp och nergångar genom livet som alla andra.
    Jag har gjort ett fruktansvärt misstag, under en nerperiod så var jag så dum och svag att jag sökte bekräftelse på annat håll och inledde en relation med en man på jobbet. VI träffades i smyg i ca 2 månader men hade endast sex 4-5 gånger. Jag mådde inte bra då och även om jag vet att det inte är någon undanflykt så gjorde jag saker sexuellt som jag egentligen inte gillar med denna mannen som jag nekat min egen man. Vet inte varför men det kändes inte fel då med honom även om jag inte njöt av det igentligen. Vi hade analsex två gånger tillsammans.
    Jag blev ertappad, eller rättare sagt erkände när min man blev misstänksam och vi har nu gått igenom ett helvete och har det fortfarande inte helt bra. Min man berättade för våra barn att "mamma varit med en annan man" trots att han inte ville det och följden har blivit att vår 14 åriga dotter knappt pratar med mig nu. Hon men även de två yngre har tagit sin pappas parti helt och hållet. 
    Nu till mitt dilema. Min man säger att han är beredd att förlåta mig och ge mig en andra chans, men endast på villkor att han får ha analsex med mig, som den "där andre" fick ha enligt honom. Får han inte det älskar inte jag honom och vill inte reparera det jag har förstört genom min otrohet. Enligt honom är det ett test för att se hur mycket jag är beredd att ställa saker tillrätta och vill offra för att rädda relationen. Vi har aldrig haft det och han säger att han kommer kunna komma över att jag haft sex med andra för det har han också haft innan vi träffades men inte att den andra har fått saker sexuellt som inte han har fått. Det är stöttestenen.
    Vad skall jag göra? 
    Neka och se hur familjen splittras, för jag är säker på att han menar allvar.
    Dricka mig full och släppa till?
    Acceptera att han har rätt och släppa till när vi åker på en "romantisk" weekend för att reda ut saker som vi har planerat?
    Jag skulle aldrig ha satt mig i denna situationen Gråter

  • Svar på tråden Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..
  • Hummelnr12
    Anonym (Dilemma) skrev 2014-06-24 19:06:00 följande:
    Nej det tycker inte jag heller. Men det framgår heller inte av TS att hennes man berättat några detaljer. Bara att "hon varit med en annan man". Jag vet inte hur man annars skulle uttryckt det. 

    Samtidigt måste han ju säga något när tonårsbarnen frågar varför han är ledsen. Att ljuga för dem i det läget är bara för mycket begärt av honom.

    Jag har varit i TS mans sits på ett ungefär och tror inte deras förhållande går att rädda. Jag ställde ett annat ultimatum. Berätta själv, annars gör jag det.
    Tack äntligen en som förstår men som du skriver du har också varit i samma sits, jag valde dock att inte säga något och det tog hus i helsicke när barnen fick reda på det. Mamman har ingen kontakt med barnen idag en av de stora anledningarna till det är att hon inte ville skulle berätta jag höll tyst

    Nä jag håller man skall inte lära sina barn att ljuga.

    Nä jag tror inte i heller att det går att rädda, jag personligen tycker att mannens krav är patetiskt. Jag hade inte velat ta i henne med tång ens.
    Sällan studsar en termos
  • molly50
    Hummelnr12 skrev 2014-06-24 17:41:31 följande:
    Absolut är det så alla är vi olika och alla hanterar vi situationer på olika vis. Jag kan bara utgå ifrån hur mina barn hanterade vår situation. Givetvis så handlar det också om hur man lägger fram det, som jag skrev innan så tycker jag att om hon verkligen ångrade sig så hade det varit hon som berättat för barnen.

    Det gör vi säkert jag läser det på ett vis med de erfarenheter jag har och du på ditt sätt.
    Absolut! Så är det.

    Ja,fast om de inte är säkra på om de ska separera eller inte så kanske det hade varit bättre att åtminstone vänta med att säga någonting till barnen tills de är mer säkra på hur de ska göra.

    Ja,alla har vi ju olika erfarenheter också.
    Mattias 2007-05-23
  • Drottningen70
    Anonym (Dilemma) skrev 2014-06-24 18:39:34 följande:
    TS man berättade för barnen, varav åtminstone ett är tonåring, "att mamma varit med en annan man". Han hade inget val som jag ser det. Möjligen skulle han krävt av TS att hon själv berättade. Annars skulle han ju ha tvingats ljuga för barnen när de frågar. För det skulle de ha gjort! Han skulle alltså ha tvingats ljuga för sina egna barn för att skydda sin fru som svikit och förnedrat honom. Kom ihåg att det är stor skillnad på en 14-årig tjej och en femåring.  

    När min fd fru var otrogen och jag mådde skit gjorde jag just så. Krävde att hon berättade för barnen som då var tonåringar. Annars skulle jag göra det. Våra barn såg ju att jag mådde dåligt och undrade förstås. Men hon drog iväg till den andre mannen i ett annat land i stället för att berätta. Hon sa att hon skulle hälsa på en vän. Där stod jag med tre barn, sviken och lämnad. Jävla skitmänniska! Hon kom tillbaka med svansen mellan benen efter en vecka. Men då visste barnen vart och hos vem hon varit och jag trodde vi skulle kunna reparera vårt förhållande. Det gick så klart åt helvete. Hon har gjort andra vidrigheter också sedan dess. Så nu kan jag ärligt säga att jag hatar henne. Två av barnen har endast sporadisk kontakt med henne i dag. Jag vägrar i sten att ha nåt med henne att göra överhuvudtaget. Att förlåta finns inte på kartan!



    Nej man behöver inte alls ljuga. Det går alldeles utmärkt att berätta sanningen i form av: mamma och pappa har problem, det blir så för föräldrar ibland, och det är vårt vuxenansvar att lösa det på bästa sätt för alla inblandade, vi vet inte riktigt hur saker blir ännu, men hur det än är så kommer vi föräldrar att försöka ta hand om det på bästa möjliga sätt, det är inget som beror på er eller som ni kan vara med och lösa och Vi älskar er precis som vanligt och ni ska försöka att inte oroa er just nu.
  • Annica1984

    Du ska aldrig göra något sexuellt med någon (partner eller ej) som du själv inte vill. Aldrig! Om det är det enda som löser er situation ska ni nog ta er en funderare... För vad händer egentligen efter? Blir det verkligen bra? Tror han det? Tror du det? Jag tycker du på ditt håll ska fundera över vad som fick dig att begå snedsteget och försöka fundera över vad du tror skulle kunna göra ert förhållande bra igen. Be honom göra samma sak och kommer han inte fram till något mer än analsex tror jag verkligen inte han är speciellt seriös i att fortsätta. Jag har själv gått i parterapi med min sambo och det räddade vårt förhållande (ingen hade varit otrogen av oss men vi hade under en period ganska mkt problem med bråk och dålig kommunikation). Jag rekommenderar verkligen det som ett försök att lösa era problem! Lycka till :)

  • Drottningen70
    Hummelnr12 skrev 2014-06-24 19:18:03 följande:
    Tack äntligen en som förstår men som du skriver du har också varit i samma sits, jag valde dock att inte säga något och det tog hus i helsicke när barnen fick reda på det. Mamman har ingen kontakt med barnen idag en av de stora anledningarna till det är att hon inte ville skulle berätta jag höll tyst

    Nä jag håller man skall inte lära sina barn att ljuga.

    Nä jag tror inte i heller att det går att rädda, jag personligen tycker att mannens krav är patetiskt. Jag hade inte velat ta i henne med tång ens.



    Och du tror på fullaste allvar att total alienation från en av föräldrarna efter att barnet tilldelats "sanningen" är bättre för barnet än att ungen serverats en vit lögn eller fått veta att detaljerna omkring en separation bara var mellan föräldrarna... Gosh...
  • molly50
    Anonym (pia) skrev 2014-06-24 18:53:25 följande:
    Mamman är inte någon bra förebild för barnen, bäst vore att pappan fick ensam vårdnad.
    Finns inget som säger att TS gör det igen
    Men ska man resonera så så är väl pappan ingen bra förebild heller som vänder barnen mot sin mamma.
    Mattias 2007-05-23
  • FIame
    molly50 skrev 2014-06-24 19:31:22 följande:
    Men ska man resonera så så är väl pappan ingen bra förebild heller som vänder barnen mot sin mamma.
    Att säga sanningen är inte att vända någon mot någon. Det är att berätta sanningen. Helt rätt agerat av mannen.
  • Hummelnr12
    Drottningen70 skrev 2014-06-24 19:26:40 följande:



    Och du tror på fullaste allvar att total alienation från en av föräldrarna efter att barnet tilldelats "sanningen" är bättre för barnet än att ungen serverats en vit lögn eller fått veta att detaljerna omkring en separation bara var mellan föräldrarna... Gosh...
    Det kallas att ta konsekvenserna av sitt agerande. Skall man lära sina barn att ljuga? skall man undanhålla sanningen från barn bara för att ? Jag är inte mycket för vita lögner, som sagt mina barn fick reda på sanningen efter ett litet tag då tog det hus i helsicke som jag skrivit så där en tio gånger nu. 

    Ja jag tycker på fullaste allvar att barnen skall få veta varför föräldrarna skall skiljas. Oavsett anledning. Sen behöver inte barn få reda på alla de smaskiga detaljerna.

     
    Sällan studsar en termos
  • molly50
    FIame skrev 2014-06-24 19:35:16 följande:
    Att säga sanningen är inte att vända någon mot någon. Det är att berätta sanningen. Helt rätt agerat av mannen.
    Jag håller inte med.
    Att berätta för barnen i detta läge,innan de ens vet om de ska gå skilda vägar eller inte,är bara onödigt.
    Pappan har uppenbarligen lyckats med att vända barnen emot TS i alla fall,oavsett vilka avsikter han än hade med att berätta.

    Jag tycker att detta är en sak mellan TS och hennes man. Barnen ska inte behöva dras in i det.
    Mattias 2007-05-23
  • kasperdocka

    Nä det är väl många som inte är bra exempel eller förebilder för sina barn.
    Exempelvis de som sitter uppe till halv 12 på natten i denna tråd. och sen sitter här från middag till kväll. Men påstår sig ha både barn, make och hem.. o gör inlägg värre än en OCD varning...

    TS har gjort ETT inlägg här. Resten av historien skenar iväg. En del hänger mannen för att de helt enkelt har problem med män i övrig.

    Ni skulle säkert reagera sunt och konstruktivt om ni själva hamnade i den här mannens sits.. Fel som fan.. Men är det total oförståelse för reaktioner..??

    Verkar mer ha blivit ett slagfält i denna tråd.. om att minsann pricka män för de är jävla svin.. o helst ska det klippas k*ken också,,,

    Kan nu denna skata sluta kraxa och titta till sina barn eller hemmet eller så.. kanske lite tid till maken!!!

Svar på tråden Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..