• Anonym (Tveksam-76)

    Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..

    Såhär ligger det till. Vi har varit ihop i 21 år, har 3 barn under 15 år och har haft våra upp och nergångar genom livet som alla andra.
    Jag har gjort ett fruktansvärt misstag, under en nerperiod så var jag så dum och svag att jag sökte bekräftelse på annat håll och inledde en relation med en man på jobbet. VI träffades i smyg i ca 2 månader men hade endast sex 4-5 gånger. Jag mådde inte bra då och även om jag vet att det inte är någon undanflykt så gjorde jag saker sexuellt som jag egentligen inte gillar med denna mannen som jag nekat min egen man. Vet inte varför men det kändes inte fel då med honom även om jag inte njöt av det igentligen. Vi hade analsex två gånger tillsammans.
    Jag blev ertappad, eller rättare sagt erkände när min man blev misstänksam och vi har nu gått igenom ett helvete och har det fortfarande inte helt bra. Min man berättade för våra barn att "mamma varit med en annan man" trots att han inte ville det och följden har blivit att vår 14 åriga dotter knappt pratar med mig nu. Hon men även de två yngre har tagit sin pappas parti helt och hållet. 
    Nu till mitt dilema. Min man säger att han är beredd att förlåta mig och ge mig en andra chans, men endast på villkor att han får ha analsex med mig, som den "där andre" fick ha enligt honom. Får han inte det älskar inte jag honom och vill inte reparera det jag har förstört genom min otrohet. Enligt honom är det ett test för att se hur mycket jag är beredd att ställa saker tillrätta och vill offra för att rädda relationen. Vi har aldrig haft det och han säger att han kommer kunna komma över att jag haft sex med andra för det har han också haft innan vi träffades men inte att den andra har fått saker sexuellt som inte han har fått. Det är stöttestenen.
    Vad skall jag göra? 
    Neka och se hur familjen splittras, för jag är säker på att han menar allvar.
    Dricka mig full och släppa till?
    Acceptera att han har rätt och släppa till när vi åker på en "romantisk" weekend för att reda ut saker som vi har planerat?
    Jag skulle aldrig ha satt mig i denna situationen Gråter

  • Svar på tråden Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..
  • kasperdocka

    Nä det är väl många som inte är bra exempel eller förebilder för sina barn.
    Exempelvis de som sitter uppe till halv 12 på natten i denna tråd. och sen sitter här från middag till kväll. Men påstår sig ha både barn, make och hem.. o gör inlägg värre än en OCD varning...

    TS har gjort ETT inlägg här. Resten av historien skenar iväg. En del hänger mannen för att de helt enkelt har problem med män i övrig.

    Ni skulle säkert reagera sunt och konstruktivt om ni själva hamnade i den här mannens sits.. Fel som fan.. Men är det total oförståelse för reaktioner..??

    Verkar mer ha blivit ett slagfält i denna tråd.. om att minsann pricka män för de är jävla svin.. o helst ska det klippas k*ken också,,,

    Kan nu denna skata sluta kraxa och titta till sina barn eller hemmet eller så.. kanske lite tid till maken!!!

  • Anonym (Dilemma)

     


    Drottningen70 skrev 2014-06-24 19:23:04 följande:



    Nej man behöver inte alls ljuga. Det går alldeles utmärkt att berätta sanningen i form av: mamma och pappa har problem, det blir så för föräldrar ibland, och det är vårt vuxenansvar att lösa det på bästa sätt för alla inblandade, vi vet inte riktigt hur saker blir ännu, men hur det än är så kommer vi föräldrar att försöka ta hand om det på bästa möjliga sätt, det är inget som beror på er eller som ni kan vara med och lösa och Vi älskar er precis som vanligt och ni ska försöka att inte oroa er just nu.
    Jo visst, men det där fungerar inte för en 14-åring, som kanske har egen pojkvän. Hon kommer följa upp med att fråga: Vad då för problem? Jag är orolig för att pappa är ledsen. Varför är han det? osv. 14-åriga tjejer har slutledningsförmåga på en relativt hög nivå, ofta minst lika hög som vissa vuxnas. Att i det läget "mörka" sanningen kommer bara leda till spekulationer hos tonåringen. Sen ska man naturligtvis inte gå in på detaljerna.
  • Anonym (knutberit)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-23 10:19:39 följande:

    Tja, hur skulle du själv känna dig om det kom fram att din man gjort något (sexuellt eller inte spelar ingen roll egentligen) med en annan kvinna som du gärna gjort tillsammans med honom men som han förvägrat dig?

    Du ska inte ställa upp på något du inte vill göra, men det är nog bäst du accepterar att du gjort ett misstag och att det kanske inte går att reparera överhuvudtaget. Hade jag varit din man hade jag kastat ut dig omgående, analsex eller ej.


  • Drottningen70
    Hummelnr12 skrev 2014-06-24 19:40:46 följande:
    Det kallas att ta konsekvenserna av sitt agerande. Skall man lära sina barn att ljuga? skall man undanhålla sanningen från barn bara för att ? Jag är inte mycket för vita lögner, som sagt mina barn fick reda på sanningen efter ett litet tag då tog det hus i helsicke som jag skrivit så där en tio gånger nu. 

    Ja jag tycker på fullaste allvar att barnen skall få veta varför föräldrarna skall skiljas. Oavsett anledning. Sen behöver inte barn få reda på alla de smaskiga detaljerna.

     



    Fast det är barnet som lidit störst förlust, det är lite märkligt att du inte ser det. Det handlar inte om att ljuga utan att som vuxen hantera sina egna vuxensaker utan att agera så att barn tvingas att ta ställning gentemot en av sina föräldrar och att vara tydlig med att vissa saker hanteras mellan de vuxna.
  • Anonym (knutberit)
    Anders 386 skrev 2014-06-23 10:27:31 följande:

    Jag skulle reagera på samma sätt som din man: Har du gått med på saker med en annan man men inte gör det med din egen hade jag tagit det som bevis på att du inte tände sexuellt på mig. Jag hade lämnat dig direkt om du nekat. 

    Och du bör nog fråga dig om din nuvarande man är rätt för dig eftersom du inte ger honom det som du ger en annan man. 

    Att neka honom analsex och tro på en fortsättning är helt kört, där finns nog ingen tvekan.


    Anonym (Sven) skrev 2014-06-23 10:28:49 följande:

    Du ska inte ha analsex med din man om du inte önskar det.


    Men du skal även förklara din man varför du inte vill ha analsex med honom, men villigt har analsex med en tillfällig älskare.


    Vänd på steken. Hur hade du haft det om du önskade något sexuellt från din man, som han inte ville ge dig, men gärna gav vilken som helst annan kvinna?




  • Hummelnr12
    Drottningen70 skrev 2014-06-24 20:15:44 följande:



    Fast det är barnet som lidit störst förlust, det är lite märkligt att du inte ser det. Det handlar inte om att ljuga utan att som vuxen hantera sina egna vuxensaker utan att agera så att barn tvingas att ta ställning gentemot en av sina föräldrar och att vara tydlig med att vissa saker hanteras mellan de vuxna.
    Det är väl klart att barnen lider mest men skall man skydda mammans agerande med att inte berätta vad som hänt? Det är väl klart att det är en lögn om man inte berättar vad som hänt om barnet frågar? 

    Så gjorde vi och det kostade min fd fru sina barn de blev skogstokiga för att de inte fått reda på sanning från början. Idag så har de ingen kontakt med henne. Hon är inget barn hon är 14 år. 
    Sällan studsar en termos
  • Drottningen70
    Anonym (Dilemma) skrev 2014-06-24 20:07:47 följande:
     Jo visst, men det där fungerar inte för en 14-åring, som kanske har egen pojkvän. Hon kommer följa upp med att fråga: Vad då för problem? Jag är orolig för att pappa är ledsen. Varför är han det? osv. 14-åriga tjejer har slutledningsförmåga på en relativt hög nivå, ofta minst lika hög som vissa vuxnas. Att i det läget "mörka" sanningen kommer bara leda till spekulationer hos tonåringen. Sen ska man naturligtvis inte gå in på detaljerna.



    En fjortonåring kan också om man är lite pedagogisk förstå att hon inte ska ha insyn i vissa saker. Det handlar enbart om förmåga att trygga barnet och ungdomen i att de vuxna faktiskt kommer att hantera saken på ett bra sätt, vare sig det blir en separation eller inte. Om man lyckas trygga ungen i det och i tilltror till sina föräldrar så kommer också behovet av detaljer att försvinna i mångt och mycket. Behovet av att få veta bottnar sig i en känsla av kontrollförlust och en önskan om att kunskapen ska ge henne en möjlighet att vidta åtgärder för att ställa saker till rätta. När barnet får veta detaljer som att "pappa har varit med en annan kvinna" och då inser att hon inget kan göra för att lösa situationen väcks en frustration som i värsta fall kan utmynna i en sådan ilska att barnet som det finns exempel på här i tråden tar avstånd från den felande föräldern, vilket är nåt mycket negativt och skadligt för barnet självt och som kommer att påverka resten av livet.
  • Drottningen70
    Hummelnr12 skrev 2014-06-24 20:21:19 följande:
    Det är väl klart att barnen lider mest men skall man skydda mammans agerande med att inte berätta vad som hänt? Det är väl klart att det är en lögn om man inte berättar vad som hänt om barnet frågar? 

    Så gjorde vi och det kostade min fd fru sina barn de blev skogstokiga för att de inte fått reda på sanning från början. Idag så har de ingen kontakt med henne. Hon är inget barn hon är 14 år. 



    Det är inte mamman man skyddar utan barnen.
  • Hummelnr12
    Drottningen70 skrev 2014-06-24 20:25:57 följande:



    Det är inte mamman man skyddar utan barnen.
    Så man skyddar barnen med en lögn? vad lär man sina barn då? Barnen kanske tror att det beror på dem att föräldrarna bråkar? Sen är tjejen 14 år hennes förebild har svikit henne men det är bättre att ljuga så att när det kommer fram senare i livet för sanningen kommer alltid fram så har hon levt med en lögn? vad gör man om pappan blir "boven" i dramat skall man fortsätta ljuga då?
    Sällan studsar en termos
  • kasperdocka

    Så helt ärligt... om era gubbar kom hem och berättade om att han har satt på en snygg brud.. inte en gång, utan 4 till 5 ggr.. o minsann slickat henne mellan benen som han totalvägrat med er..!!

    Då skulle ni agera lugnt o sansat.. Sätta er ner och praaaaata luuuuugnt  och förståndigt.. Absolut inte bli upprörda eller säga något i stil med.. er pappa har satt på en annan kvinna.. Eller kalla er gubbe för jävla hor bock.. Samt vara skit pissed off på gubben och vara lite helt out of maniac ...

    Ska ni slå i mig den.. att ni absooolut skulle vara rediga och förståndiga.. Då kan ni lika bra dra den om att tomten bor i skogen också och att tanfen existerar...

    De där kraxandet tror inte denna kropp på.. den får ni slå i den dumma kusinen från landet som besöker storstaden för första gången...

Svar på tråden Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..