• Anonym (Tveksam-76)

    Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..

    Såhär ligger det till. Vi har varit ihop i 21 år, har 3 barn under 15 år och har haft våra upp och nergångar genom livet som alla andra.
    Jag har gjort ett fruktansvärt misstag, under en nerperiod så var jag så dum och svag att jag sökte bekräftelse på annat håll och inledde en relation med en man på jobbet. VI träffades i smyg i ca 2 månader men hade endast sex 4-5 gånger. Jag mådde inte bra då och även om jag vet att det inte är någon undanflykt så gjorde jag saker sexuellt som jag egentligen inte gillar med denna mannen som jag nekat min egen man. Vet inte varför men det kändes inte fel då med honom även om jag inte njöt av det igentligen. Vi hade analsex två gånger tillsammans.
    Jag blev ertappad, eller rättare sagt erkände när min man blev misstänksam och vi har nu gått igenom ett helvete och har det fortfarande inte helt bra. Min man berättade för våra barn att "mamma varit med en annan man" trots att han inte ville det och följden har blivit att vår 14 åriga dotter knappt pratar med mig nu. Hon men även de två yngre har tagit sin pappas parti helt och hållet. 
    Nu till mitt dilema. Min man säger att han är beredd att förlåta mig och ge mig en andra chans, men endast på villkor att han får ha analsex med mig, som den "där andre" fick ha enligt honom. Får han inte det älskar inte jag honom och vill inte reparera det jag har förstört genom min otrohet. Enligt honom är det ett test för att se hur mycket jag är beredd att ställa saker tillrätta och vill offra för att rädda relationen. Vi har aldrig haft det och han säger att han kommer kunna komma över att jag haft sex med andra för det har han också haft innan vi träffades men inte att den andra har fått saker sexuellt som inte han har fått. Det är stöttestenen.
    Vad skall jag göra? 
    Neka och se hur familjen splittras, för jag är säker på att han menar allvar.
    Dricka mig full och släppa till?
    Acceptera att han har rätt och släppa till när vi åker på en "romantisk" weekend för att reda ut saker som vi har planerat?
    Jag skulle aldrig ha satt mig i denna situationen Gråter

  • Svar på tråden Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..
  • Drottningen70
    kasperdocka skrev 2014-06-24 21:24:23 följande:
    Lätt att säga, men säg till när du varigt där.. Hur det gick och hur förnuftet tutade ut..

    Men ingen som påstått att just DU skulle göra så...

    Vi tror och önskar att vi ska agera på ett sätt i olika situationer. Men när vi väl är där.. Då visar det sig...

    Som exempelvis hur du skulle agera om ditt barn blev påkörd av en bil.. Du kan mycketväl bli apatisk eller börja skälla på barnet. Istället för att agera livräddande..

    Som vi önskar och hoppas, men när vi är där... Då vet vi...

    Åter igen.. Du har missuppfattat att det handlade om dig och hur du gör.. Du är väl inte pappan som tråden delvis handlar om... Eller??



    Här har vi ju de senaste sidorna diskuterat med människor som just nu, rationellt (?) tänkande, utan i befinna sig i kris på fullaste allvar anser att man givetvis ska informera barnen om förälderns otrohet, för att "rätt ska vara rätt" och för att den otrogna minsann ska få ta konsekvensen. Resonerar man så, så saknas det givetvis nån grundläggande föräldrarinstinkt.
  • alla har olika åsikter

    TS, nu har jag bara läst trådstarten, men vill du vara med honom så tycker jag att du ska ställa upp på analsex. Har du varit så duktig att förstöra erat förhållande så pass som du har och det är det han vill för att förlåta dig så är det ett simpelt ultimatum. Jag tror att det betyder mer för han än bara sex. Han vill nog även se om du är villig att göra något du inte vill för att veta att det är han du vill ha och inte ditt andra ragg.

    Tjejer föredrar nog smycken eller annat som kostar medans män tänker som din sambo.

  • Drottningen70
    Hummelnr12 skrev 2014-06-24 21:26:51 följande:
    Vilka andra alternativ talar du om terapi, stoppa huvudet i sanden? även när barnen förstår att något är fel? en tonåring är inte som mindre barn. Jag kan inte tycka att jag speciellt enkelspårig i min situation jag gjorde som du har föreslagit, jag höll käften om anledningen till att det var kaos mellan mitt ex och mig. Våra tonårsbarn reagerade med att bli utåtagerande mot oss och krävde svar, fortfarande höll jag tyst. Till slut så fick mitt ex berätta varför för tonåringarna krävde det, då tog det hus i helvete. Men är inte en oualad sanning detsamma som en lögn? 

    Jag kan lova att jag svalde en massa prestige i mitt fall, då gällde det inte ett snedsteg som 4-5 gånger utan minst två års otrohet.

    Då tolkar jag som att du menar att det är okej att ljuga för dina barn för att de skall må bra?

    Det kan finnas många anledningar till att man tycker att gräset är grönare på andra sidan, konsekvensen av det för mitt ex var att hon förlorade 4 barn. Som fortfarande anser att de inte har någon mamma.

    Jag har tilldags datum inte sagt ett ont ord om henne till mina barn, men att inte berätta sanningen från början var värre för mina tonårsbarn än att de hade fått reda på sanningen från början. Enligt vad de säger. 



    Om du missat mina väldigt konkreta förslag på vad man kan säga till barnen utan att vare sig ljuga eller dra in dom i vetskapen om otroheten är ett tips att trycka "visa endast" på mina inlägg. De är bara en sida bort...

    Och du missar fortfarande att du har fyra barn som idag betraktar sig som moderlösa, det skadar barnen mer än de skadar modern... Men visst, huvudsaken är ju att "rätt ska vara rätt"..
  • Anonym (knutberit)
    Drottningen70 skrev 2014-06-24 21:11:49 följande:



    Finns faktiskt inte ett enda inlägg i tråden som ursäktar otroheten, däremot är vi ganska många som ifrågasätter om en påsättning i brunögat är lösningen eller om det är lyckat att dra in barnen i föräldrarnas otrohetskris. Men detta resonemang kan ju vara för avancerat för somliga.
    Många tjejer här sitter och slätar över själva otroheten! Otroheten som är det som
    sätter igång det hela! Orsak/verkan. Sedan sitter tjejerna här och tycker synd om TS. "jag tycker hon visar att hon är ångerfull" osv. osv.
    Hade det varit en man så hade tjejerna här ALDRIG tagit upp att han är ångerfull och att det är frun som agerar värst. Han hade bara varit ett ärkekräk som snabbare än blixten ska ta konsekvenserna och ta sitt pick och pack och flytta!

    Som vanligt så sitter här tjej efter tjej efter tjej och reflexmässigt tar tjejens parti, och vägrar inse att - HON - nu får skylla sig själv! Tjejer försöker i alla lägen slippa ta konsekvenserna får sitt agerande! BARN kan komma undan med att de inte levt så särskilt länge, men en kvinna är vuxen! och ska därför även av tjejerna här, få samma bemötande som en man hade fått! 

    Ingen pardon för en otrogen MAN = ingen pardon för en otrogen KVINNA!!!

     
     

  • Anonym (m)
    alla har olika åsikter skrev 2014-06-24 21:33:26 följande:

    TS, nu har jag bara läst trådstarten, men vill du vara med honom så tycker jag att du ska ställa upp på analsex. Har du varit så duktig att förstöra erat förhållande så pass som du har och det är det han vill för att förlåta dig så är det ett simpelt ultimatum. Jag tror att det betyder mer för han än bara sex. Han vill nog även se om du är villig att göra något du inte vill för att veta att det är han du vill ha och inte ditt andra ragg.

    Tjejer föredrar nog smycken eller annat som kostar medans män tänker som din sambo.


  • kasperdocka
    Drottningen70 skrev 2014-06-24 21:30:56 följande:



    Här har vi ju de senaste sidorna diskuterat med människor som just nu, rationellt (?) tänkande, utan i befinna sig i kris på fullaste allvar anser att man givetvis ska informera barnen om förälderns otrohet, för att "rätt ska vara rätt" och för att den otrogna minsann ska få ta konsekvensen. Resonerar man så, så saknas det givetvis nån grundläggande föräldrarinstinkt.
    Ja kanske det.. o jag tjatar om att man kan ha förståelse för att det inträffar.. Inte samma som att man tycker det är rätt...

    Så kanske vi tycker lika och skriver som att vi missförstår varandra på grund av, vad andra tycker.. Missförstånd är ganska lätt i skrift..

    Försöker konfirmera dig... men känner inte riktigt att det är ömsesidigt!! Kanske ytterligare missförstånd på vägen?
  • Hummelnr12
    Drottningen70 skrev 2014-06-24 21:35:10 följande:



    Om du missat mina väldigt konkreta förslag på vad man kan säga till barnen utan att vare sig ljuga eller dra in dom i vetskapen om otroheten är ett tips att trycka "visa endast" på mina inlägg. De är bara en sida bort...

    Och du missar fortfarande att du har fyra barn som idag betraktar sig som moderlösa, det skadar barnen mer än de skadar modern... Men visst, huvudsaken är ju att "rätt ska vara rätt"..
    Barnen är gamla nog att bestämma själv, de anser inte att otroheten är det värsta utan lögnen som drogs för att dölja vad som hänt. Det är det värsta för dem.

    Jag tycker att de skall ha kontakt med sin mamma, det är deras mamma men de vill inte och jag kommer aldrig att tvinga dem till. Skulle alla aldrig falla mig in.

    Ja de betraktar sig som moderslösa, inte på grund av otroheten utan på grund av lögnerna.

    Jag tror efter egna erfarenheter att dina råd kan slå tillbaka mycket mer på mamman än vad sanning kan göra efter egna erfarenheter. Jag vill bara fråga du behöver inte svara men har du erfarenheter av att vara i sådan här situation?
    Sällan studsar en termos
  • Anonym (knutberit)
    Drottningen70 skrev 2014-06-24 21:30:56 följande:



    Här har vi ju de senaste sidorna diskuterat med människor som just nu, rationellt (?) tänkande, utan i befinna sig i kris på fullaste allvar anser att man givetvis ska informera barnen om förälderns otrohet, för att "rätt ska vara rätt" och för att den otrogna minsann ska få ta konsekvensen. Resonerar man så, så saknas det givetvis nån grundläggande föräldrarinstinkt.
    Och när kvinnan var otrogen: när hon då inte brydde sig ett smack om att hon på samma gång riskerade att ödelägga familjen - tycker du då att hon hade den föräldrainstinkt som du tar upp?!
  • Hummelnr12
    Drottningen70 skrev 2014-06-24 21:35:10 följande:



    Om du missat mina väldigt konkreta förslag på vad man kan säga till barnen utan att vare sig ljuga eller dra in dom i vetskapen om otroheten är ett tips att trycka "visa endast" på mina inlägg. De är bara en sida bort...

    Och du missar fortfarande att du har fyra barn som idag betraktar sig som moderlösa, det skadar barnen mer än de skadar modern... Men visst, huvudsaken är ju att "rätt ska vara rätt"..
    Jag vill bara poängtera att jag inte är för att de skall ha analsex inte för något i världen. Jag tror inte att detta äktenskap har något som helst chans att överleva inte när det ställs krav som det presenteras i Ts. Vill bara förtydlga.
    Sällan studsar en termos
  • Anonym (knutberit)
    alla har olika åsikter skrev 2014-06-24 21:33:26 följande:

    TS, nu har jag bara läst trådstarten, men vill du vara med honom så tycker jag att du ska ställa upp på analsex. Har du varit så duktig att förstöra erat förhållande så pass som du har och det är det han vill för att förlåta dig så är det ett simpelt ultimatum. Jag tror att det betyder mer för han än bara sex. Han vill nog även se om du är villig att göra något du inte vill för att veta att det är han du vill ha och inte ditt andra ragg.

    Tjejer föredrar nog smycken eller annat som kostar medans män tänker som din sambo.


Svar på tråden Han kräver analsex för att förlåta ett snedsteg..