• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • rosii

    När vi ändå pratar amning.. första barnet ammades bara i 4 veckor så jag vet inte hur de ska te sig. Kommer tissarna alltid läcka när det inte är meningen? Tänker mellan amnings tillfällena rinner det för mig fortfarande, inte lika mkt än i början men ändå! Och när jag ammar t.ex. högra bröstet så rinner det från vänstra. Måste ha amningsinlägg 24/7 :(

  • Axo
    rosii skrev 2014-08-17 15:41:11 följande:

    När vi ändå pratar amning.. första barnet ammades bara i 4 veckor så jag vet inte hur de ska te sig. Kommer tissarna alltid läcka när det inte är meningen? Tänker mellan amnings tillfällena rinner det för mig fortfarande, inte lika mkt än i början men ändå! Och när jag ammar t.ex. högra bröstet så rinner det från vänstra. Måste ha amningsinlägg 24/7 :(


    Jag har fått ha amningsinlägg i hela tiden. Behöver fortfarande det även att jag numera bara ammar på natten och morgonen.
  • Tizi

    Jag har oxå amningsinlägg hela tiden! Jag hade problem med läckage flera år efter jag sluta amma storasyster!! Såå drygt!

  • Zakira
    Axo skrev 2014-08-17 15:46:00 följande:
    Jag har fått ha amningsinlägg i hela tiden. Behöver fortfarande det även att jag numera bara ammar på natten och morgonen.
    Vår lille är 7v idag, blev efter ca 3v inte helt nöjd efter amning så nu ammar jag först en stund på båda brösten tills han blir lite "bökig" (sålänge det kommer mycket håller han sig lugn, men när det börjar avta blir han otålig). Men tänker på om du har ammat dagtid förut, tycker du att din produktion minskat mycket sen du började amma bara nattetid och morgon?

    Jag försöker vara noga med att alltid amma innan flaskan dygnet runt för att inte förlora den lilla mjölk jag har då jag vill delamma helst ett par veckor till, men ibland dagtid känner jag bara att det skulle vara så befriande att bara kunna ge flaska.
  • Axo
    Zakira skrev 2014-08-17 18:26:42 följande:

    Vår lille är 7v idag, blev efter ca 3v inte helt nöjd efter amning så nu ammar jag först en stund på båda brösten tills han blir lite "bökig" (sålänge det kommer mycket håller han sig lugn, men när det börjar avta blir han otålig). Men tänker på om du har ammat dagtid förut, tycker du att din produktion minskat mycket sen du började amma bara nattetid och morgon?

    Jag försöker vara noga med att alltid amma innan flaskan dygnet runt för att inte förlora den lilla mjölk jag har då jag vill delamma helst ett par veckor till, men ibland dagtid känner jag bara att det skulle vara så befriande att bara kunna ge flaska.


    Mjölken har anpassat sig väldigt bra, när jag började ge flaskan mer så fick jag pumpa några gånger om dagen, men nu behöver jag inte det.
  • LovaViola

    Jag ammar min lilla i minst 20 min åt gången. Oftast längre, och då ammar jag ungefär var tredje timme. På natten kan hon faktiskt nu, sova minst fem timmar i sträck! Hon är snart åtta veckor gammal.. Min kompis som har en fyramånaders gammal bebis ammar bara typ tio min åt gången.. Galet det där!

  • rosii
    Tizi skrev 2014-08-17 17:36:33 följande:

    Jag har oxå amningsinlägg hela tiden! Jag hade problem med läckage flera år efter jag sluta amma storasyster!! Såå drygt!


    Nämen fyfan. Fick du använda skydd även i flera år efter? Finns det nån hjälp att få, gud vetti tusan vad jag skulle göra..
  • Tizi

    Nej det läckte ju inte så mycket som när jag ammade och jag behövde inte använda inlägg men det var ofta det var fläckar och lite blött i bh-n om jag tryckte emot nått med brösten osv, tex när jag sov utan bh så kunde det bli små fläckar på lakanet. Jag kunde ju trycka ut massa mjölk om jag ville men det undvek jag ju såklart! :)

    Hoppas att det inte håller på så länge efter denna amningsperioden...


    rosii skrev 2014-08-18 10:00:10 följande:

    Nämen fyfan. Fick du använda skydd även i flera år efter? Finns det nån hjälp att få, gud vetti tusan vad jag skulle göra..


  • Juronjaure

    Har era barn fått vaccin mot rotaviruset, och isf, har de fått biverkningar? Min plutt ska få första dosen idag, är orolig att hon ska få feber eller annat elände...

  • Sansa Snark
    Juronjaure skrev 2014-08-18 12:07:05 följande:

    Har era barn fått vaccin mot rotaviruset, och isf, har de fått biverkningar? Min plutt ska få första dosen idag, är orolig att hon ska få feber eller annat elände...


    Min son fick inga biverkningar alls.

    För mig var det självklart att ta vaccinet eftersom en jobbarkompis tillbringade typ halva våren på barnakuten med sin tvååring som hade flera besvärliga luftvägsinfektioner som följd av rotaviruset. Huvva!
Svar på tråden Junibebisar 2014