• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • rosii

    Hur ser era helammande bebisars bajs ut? Våran lilla har vattnig avföring varje gång, det slog mig mittiallt en dag att det kanske är för löst? Hon verkar då inte ha besvär av det iaf. Alltid en massa frågor! Ändå är de andra barnet haha..

  • Juronjaure

    Herregud, min unge har slutat sova på dagen lagom till killen börjat jobba, suck. Hoppas att det bara är tillfälligt. Idag vaknade hon 8, trodde hon skulle somna på vagnpromenad vid 10-11, men hon höll sig vaken. Somnade till vid bröstet ett par gånger under eftermiddagen och sov 25 min vid 5-tiden, men det är ju INGENTING jämfört med hur hon sovit hittills! Det värsta är att hon inte är särskilt nöjd när hon är vaken, så man måste underhålla (eller bära) hela tiden, ajaj i mammas rygg... :( NU äntligen sover hon, och jag hoppas på en bättre dag imorrn, är helt slut...

    Frukost: Fil, killen hemma och kunde hålla barnet
    Lunch: äggröra och banan, barnet var lugn en minut så jag hann kasta i mig maten
    Middag: halvkokt gröt, mums...? Seriöst, när ska man hinna laga mat??? Kommer bli frysrätter, fil och gröt i ett år nu känner jag...

  • Kela1981
    Juronjaure skrev 2014-08-19 22:12:24 följande:

    Herregud, min unge har slutat sova på dagen lagom till killen börjat jobba, suck. Hoppas att det bara är tillfälligt. Idag vaknade hon 8, trodde hon skulle somna på vagnpromenad vid 10-11, men hon höll sig vaken. Somnade till vid bröstet ett par gånger under eftermiddagen och sov 25 min vid 5-tiden, men det är ju INGENTING jämfört med hur hon sovit hittills! Det värsta är att hon inte är särskilt nöjd när hon är vaken, så man måste underhålla (eller bära) hela tiden, ajaj i mammas rygg... :( NU äntligen sover hon, och jag hoppas på en bättre dag imorrn, är helt slut...

    Frukost: Fil, killen hemma och kunde hålla barnet
    Lunch: äggröra och banan, barnet var lugn en minut så jag hann kasta i mig maten
    Middag: halvkokt gröt, mums...? Seriöst, när ska man hinna laga mat??? Kommer bli frysrätter, fil och gröt i ett år nu känner jag...


    Vi har haft såna dagar också men det har inte hållt i sig så det är tur. Det är precis som du säger; bära, leka, prata, mata och trösta gnällig bebis hela dagen lång. Man är helt färdig när kvällen kommer! Men det håller inte i sig som tur är även om dom dagarna är dryga när dom infinner sig :)

    Matlagning har jag inte ens gett mig in på ännu. Det blir rester och frysmat för hela slanten här hemma!
  • ellami

    Jag avundas er som har bebisar som sover så bra om nätterna! Min vaknar säkert varannan timme.. :/ har dessutom en febrig liten bebis nu också.. Så nu kan jag knappt sova för jag vakar över honom.. Usch vad varm han är!!

  • smalljey
    ellami skrev 2014-08-20 03:45:30 följande:

    Jag avundas er som har bebisar som sover så bra om nätterna! Min vaknar säkert varannan timme.. :/ har dessutom en febrig liten bebis nu också.. Så nu kan jag knappt sova för jag vakar över honom.. Usch vad varm han är!!


    Samma här! Förstår inte att hon ska vakna hela tiden?! Jag ligger bara och gråter nu för att jag är så slut av att ha jouren dygnet runt. Man kan ju fan aldrig slappna av längre, inte ens på natten får man ro.

    Jag ammar inte så jag måste springa upp och fixa välling typ varannan timma hela natten och ska det ätas en längre stund och lagom tills jag lyckats varva ned och somna om är det dags igen ungefär. Det suger! ( jag orkar inte!!

    Usch, läskigt med feber! Hoppas det går över fort!
  • ellami
    smalljey skrev 2014-08-20 06:26:52 följande:
    Samma här! Förstår inte att hon ska vakna hela tiden?! Jag ligger bara och gråter nu för att jag är så slut av att ha jouren dygnet runt. Man kan ju fan aldrig slappna av längre, inte ens på natten får man ro.

    Jag ammar inte så jag måste springa upp och fixa välling typ varannan timma hela natten och ska det ätas en längre stund och lagom tills jag lyckats varva ned och somna om är det dags igen ungefär. Det suger! smile4.gif ( jag orkar inte!!

    Usch, läskigt med feber! Hoppas det går över fort!
    Usch lider med dig, jag slipper åtminstone lämna sängen, men likt förbannat jobbigt ändå att bli väckt stup i kvarten. Ibland har jag haft bättre nätter sen plötsligt kommer nätter då han vaknar varje timme bara för att snutta!?

    Nu kan jag inte mycket om annan föda än modersmjölk men vad är skillnad på välling och ersättning? Själv fick jag tips att prova ge ersättning på kvällen för det ska tydligen mätta längre men har inte provat än. Vad händer om du ger ersättning istället kväll/natt?

    Ja väldigt läskigt :( tillbringade större delen av dagen på sjukhuset igår då han hade 41 grader i feber. Det gör så ont att se sin lilla plågas :( han orkar inte ens gråta utan gnäller trött och ansträngt, tycker så synd om min lilla plutt..
  • Sansa Snark
    smalljey skrev 2014-08-20 06:26:52 följande:
    Samma här! Förstår inte att hon ska vakna hela tiden?! Jag ligger bara och gråter nu för att jag är så slut av att ha jouren dygnet runt. Man kan ju fan aldrig slappna av längre, inte ens på natten får man ro.

    Jag ammar inte så jag måste springa upp och fixa välling typ varannan timma hela natten och ska det ätas en längre stund och lagom tills jag lyckats varva ned och somna om är det dags igen ungefär. Det suger! ( jag orkar inte!!

    Usch, läskigt med feber! Hoppas det går över fort!
    Usch,  det låter inte kul. Hade några sådana dagar för ett par veckor sen

    Kan din kille hjälpa till med nätterna? Vi gjorde så att jag gick och lade mig tidigt, typ vid 10 och sedan tog pappan en matning innan han gick och lade sig, och sedan en matning vid 6-7 när han ändå skulle gå upp. Det gav mig lite mer sömn i alla fall.

    Sen tycker jag att din kille kan ta "jouren" helt själv någon timme då och då så att du kan slappna av och gå och fika eller träna eller bara sova (om de går ut nånstans). Det är ett måste för mig, hade blivit tokig annars. 
  • Nathalie1992

    Min flicka är så himla snäll, det är endast gnäll om hon vill ha mat, har tappat nappen eller såna enkla saker. På nätterna vaknar hon en gång sen sover hon på till ca kl 7.30 och vill ha lite mat och så somnar hon om och kan sova till ca 10 (idag fick jag lov att väcka henne då vi skulle till BVC)

    Det där med att laga mat, jag brukar ibland göra som så att jag förbereder ganska mycket dagen innan då sambon är hemma och kan ha dottern. Annars så sätter jag henne i babysittern, hon älskar att sitta i den framför TVn, så den är verkligen guld värd!

  • Juronjaure
    Jenyma skrev 2014-08-20 16:59:37 följande:

    Hej! Min bäbb föddes den 15 juni. Jag hakar på! :) Tungan ute


    Grattis och välkommen! Känns som att jag känner igen dig från nån annan tråd...?
Svar på tråden Junibebisar 2014