• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Sessan4

    Tack för stöd och förståelse.. Jag har inte bestämt hur jag skall göra. Skall till BVC den 28:e. Skall be om råd då!

    Trevlig helg allihop

  • Kela1981

    Vi kör på NAN sensitive dels pga att den är lättare att blanda eftersom vattnet inte behöver koka och sen verkar vår tjejs mage må mycket bättre av den än Sempers. Blev bara en massa skrik och magknip när vi provade. Men alla är ju olika, svägerskan har haft Sempers till alla sina och avskytt NAN.

    BVC sa till oss att anledningen till att man ska värma ersättningen över rumstemperatur är att bebisens kropp kan snabbare ta upp näringen i den. Om den är svalare än kroppstemperatur när den kommer ner i magen så måste kroppen först värma upp den innan den kan börja tillgodose sig näringen.

  • Kela1981

    I natt sov jag och bebis hos mina föräldrar och för första gången så sov hon från 22-08!!! Hoppas hon tänker fortsätta med detta hemma också :)

    Ang barn som äter ersättning så behöver dom inte alls bli hårda i magen. Vår tjej äter enbart ersättning och hon är inte hård i magen. När hon var riktigt nyfödd så hade hon lite problem men jag fick beskedet att det berodde mer på omogna tarmar än ersättningen :)

  • Sansa Snark
    Kela1981 skrev 2014-08-22 09:55:55 följande:

    I natt sov jag och bebis hos mina föräldrar och för första gången så sov hon från 22-08!!! Hoppas hon tänker fortsätta med detta hemma också :)

    Ang barn som äter ersättning så behöver dom inte alls bli hårda i magen. Vår tjej äter enbart ersättning och hon är inte hård i magen. När hon var riktigt nyfödd så hade hon lite problem men jag fick beskedet att det berodde mer på omogna tarmar än ersättningen :)


    Din bebis måste ha snott min bebis sovförmåga, för inatt och igår natt har han vaknat var tredje timma som vanligt... Bara för att jag sa till folk att "nu sover han 12 timmar". Ska ge katten i att jinxa grejer i fortsättningen.
  • Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-08-22 12:07:01 följande:

    Hur klär ni era bebisar när ni ska ut? Och vad han ni på dom när de ligger i vagnen? Det börjar ju bli kallare ute nu.


    Det är ju skitsvårt med kläder nu. Ena minuten är det regn och kallt och nästa är det solsken och varmt.

    Jag har antingen en lite tjockare luvtröja och filt i vagnen om det inte är under 15-16 grader. Är det kallare har jag en tunn fleeceoverall som funkar super! En filt har jag alltid i vagnen så jag kan reglera med den om han skulle kännas kall.
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-08-22 12:07:01 följande:

    Hur klär ni era bebisar när ni ska ut? Och vad han ni på dom när de ligger i vagnen? Det börjar ju bli kallare ute nu.


    Vi har en luvtröja på henne i vagnen om det är lite kallare annars brukar vi bara ha täcke och sen sätta på locket på vagnen som gör det mer vindtätt. Dessutom verkar hon tycka bättre om att ha locket på, blir väl mysigare antar jag :)
  • Tizi

    Angående amning så är denna ggn absolut värst! Min vänstra bröstvårta är sårig och vill ALDRIG läka! :( den har vart det i flera veckor nu och inget hjälper.. Det gör såå jäkla ont när hon tar tag o börjar suga och hon har tom fått i sig blod några ggr :(

    Annars gillar jag verkligen att amma..

  • nica
    Tizi skrev 2014-08-22 20:06:38 följande:

    Angående amning så är denna ggn absolut värst! Min vänstra bröstvårta är sårig och vill ALDRIG läka! :( den har vart det i flera veckor nu och inget hjälper.. Det gör såå jäkla ont när hon tar tag o börjar suga och hon har tom fått i sig blod några ggr :(

    Annars gillar jag verkligen att amma..


    Men usch då din stackare hjälper inte med amningsnapp? När jag hade sår använde jag napp, , luftade och smörjde med någon salva i gul tubt( purlen eller något sånt har jag för mig den hette) .

    Tänk att amningen ska vara så svårt innan jag fick barn tyckte jag de såg så lätt ut. Mamman la bara barnet till brösten och de åt. Ingen sa till mig att de gör ont, man får sår m.m. men när men väl kan är det riktigt mysigt
  • Sansa Snark

    Ibland är jag avundsjuk på dem som kan amma för det verkar så praktiskt! Det känns som att jag knappt gör annat än blandar ersättning och diskar nappflaskor hela dagarna.

Svar på tråden Junibebisar 2014