• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica

    Min dotter gör försök att krypa...men kommer bara bakåt:-P

    hoppas ni alla fina mammor får en mysig lördag ?

  • nica
    nica skrev 2014-12-06 17:32:02 följande:

    Min dotter gör försök att krypa...men kommer bara bakåt:-P

    hoppas ni alla fina mammor får en mysig lördag ?


    Skulle vara ett hjärta och inget frågetecken :-P
  • Kela1981
    nica skrev 2014-12-06 17:32:02 följande:

    Min dotter gör försök att krypa...men kommer bara bakåt:-P

    hoppas ni alla fina mammor får en mysig lördag ?


    Åh vad gulligt!!! Mindre risk för att slå näsan i golvet om man går bakåt ;)

    Usch, jag blir helt nojjig fortfarande efter 6 månader när hon inte äter ordentligt. Funderar på om jag har varit dum när jag gett henne gröt som mellis på em. I dag blev kvällsmaten så sen att sista målet försvann helt för nu sover hon för natten. Dessutom har hon ätit dåligt av ersättningen på alla målen i dag. Normalt äter hon mellan 170-220 ml/mål. I dag har hon ätit 110 i snitt :(
  • nica
    Kela1981 skrev 2014-12-06 20:32:00 följande:

    Åh vad gulligt!!! Mindre risk för att slå näsan i golvet om man går bakåt ;)

    Usch, jag blir helt nojjig fortfarande efter 6 månader när hon inte äter ordentligt. Funderar på om jag har varit dum när jag gett henne gröt som mellis på em. I dag blev kvällsmaten så sen att sista målet försvann helt för nu sover hon för natten. Dessutom har hon ätit dåligt av ersättningen på alla målen i dag. Normalt äter hon mellan 170-220 ml/mål. I dag har hon ätit 110 i snitt :(


    De ska nog gå bra ska du se hon vaknar om hon är hungrig och inte svälter hon av att äta dåligt någon dag. Hoppas natten blir bra och lillan är piggare med maten i morgon
  • hurtänktedunu

    oh jag är en total bebismamma tror jag faktiskt. Fast jag har i och för sig haft gladaste bebisen som sovit mer eller mindre hela nätter från början så det har aldrig varit ett problem.
    Rutiner har vi inte riktigt men på ett ungefär.

    vaknar runt 11 och äter, uppe och leker

    sover runt 12.30 igen. vaken till ca 17 och sover då en vända igen.

    vaken till 20 och sover en timme sen är hon vaken till 00-02 lite beroende på när vi lägger oss.

    hennes mat har jag noll koll på. hon ammar när hon känner för det och får smakis kl 18-19 tiden. :D

  • soffipropp1987

    Kela:

    Har också en plutt som inte vill äta ordentligt. Han brukar få båda brösten men idag har han bara skrikit när jag bytt bröst. Sen så har han fått morot/potatis puré i förrgår och idag. Så idag va han jättehård i magen. Han får en portion gröt med päronpuré varje morgon också. Han har varit ganska gnällig idag så jag hoppas att det bara va att han hade lite jobbigt med magen.

  • Humlan26

    Min kille har inte velat ta flaskan på ca 1,5 månad men nu funkar det igen. Dock äter han bara ca 40 ml. Verkar som att han är mätt sen. Är inte det väldigt lite?
    Helammar annars, med undantag för gröt ibland.


    Första barnet född 9/7
  • Åttiotalist

    Hur tänker ni kring julkallappar till era små barn? Vi har bara köpt lite småsaker och istället sätter vi över en större summa pengar än vanligt till lillans sparkonto.

  • Axo
    Åttiotalist skrev 2014-12-08 15:20:58 följande:

    Hur tänker ni kring julkallappar till era små barn? Vi har bara köpt lite småsaker och istället sätter vi över en större summa pengar än vanligt till lillans sparkonto.


    Har också bara köpt några småsaker bara för att han ska få något.
  • Mira76

    Hej!

    Hoppas det är ok att jag gör ett inhopp här..jag har en dotter född i mitten av juni. Hon har förskjutit dygnet väldigt och somnar inte förrän kl 24. Sen sover hon till kl 10 med ett par uppvak. Men det börjar bli jobbigt att inte ha någon tid att varva ner på kvällen, och inte ha en minut tid på tu man hand med sambon..Om jag lägger henne tidigare sover hon en halvtimma och är sedan jättepigg igen.

    Så..tänkte höra om någon här har samma problem?

    När lägger sig era små och hur sover de?

Svar på tråden Junibebisar 2014