• Runes

    Kan tiggare plocka bär istället?

    I kvällens ring P1 tyckte en man att dessa hjälpare borde se till att tiggarna tjänar mer pengar på att plocka bär istället. Varför inte?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-07 22:41
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/396873

  • Svar på tråden Kan tiggare plocka bär istället?
  • realist14


    Jag vill ha gränslös kärlek till allt liv. Du undrar vad det kostar.
    Du menar, oavsett om kärleken är besvarad eller inte?
  • ica
    Runes skrev 2014-07-18 21:21:23 följande:
    Får betala, vad snällt. De får 20 miljarder i bidrag av EU till Romer mm. EU bör dra av och sända till drabbade länder
    Om inte annat för att poängtera för Rumänien att de måste ta hand om sina medborgare. Och för EU att detta är ett problem de måste ta upp.
  • realist14
    ica skrev 2014-07-26 08:58:42 följande:
    Om inte annat för att poängtera för Rumänien att de måste ta hand om sina medborgare. Och för EU att detta är ett problem de måste ta upp.
    Tvinga snarare än poängtera.
  • ica
    realist14 skrev 2014-07-26 09:03:33 följande:
    Tvinga snarare än poängtera.
    Bara de får hjälp av sitt land nån  gång.
  • DunderOchBrus
    realist14 skrev 2014-07-26 08:37:02 följande:
    Du menar, oavsett om kärleken är besvarad eller inte?
    Ja. Självklart. Visa vägen. Bekämpa inte eld med eld.
    Att inte agera är att agera.
  • realist14
    DunderOchBrus skrev 2014-07-26 14:30:55 följande:
    Ja. Självklart. Visa vägen. Bekämpa inte eld med eld.
    Vänd andra kinden till typ? Medan de som är hårdare, flinar snett mot varandra och tänker- sucker
  • Studentpappa

    Som ett tillägg till det jag skrev tidigare, nu har en lycklig markägare här i trakterna fått ett läger med inte mindre än ca 200 pers på sina marker. Vill han ha hjälp med avhysning kostar det tydligen 800:-/st. Det är en rutten bärhandlare som lurat hit dem under förhoppningar om mycket bär, vilket inte stämmer då det knappt finns några i år.

    Det är givetvis en riktig jackpott för markägaren, tydligen bodde de alldeles bredvid sumpen de tog sitt vatten ifrån. Perfekt när de badar i vattnet och bajsar bredvid, smaskens!


    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Speakers Corner
    Studentpappa skrev 2014-08-02 08:55:03 följande:

    Som ett tillägg till det jag skrev tidigare, nu har en lycklig markägare här i trakterna fått ett läger med inte mindre än ca 200 pers på sina marker. Vill han ha hjälp med avhysning kostar det tydligen 800:-/st. Det är en rutten bärhandlare som lurat hit dem under förhoppningar om mycket bär, vilket inte stämmer då det knappt finns några i år.

    Det är givetvis en riktig jackpott för markägaren, tydligen bodde de alldeles bredvid sumpen de tog sitt vatten ifrån. Perfekt när de badar i vattnet och bajsar bredvid, smaskens!


    Så du menar att om jag och min familj slår upp våra bopålar på dina marker, så kan du inte köra bort oss och det skulle kosta dig 800 kr per skalle att få oss ivägfösta.
    Det låter ju i så fall helt sjukt, har du något som styrker det?
  • realist14
    Studentpappa skrev 2014-08-02 08:55:03 följande:

    Som ett tillägg till det jag skrev tidigare, nu har en lycklig markägare här i trakterna fått ett läger med inte mindre än ca 200 pers på sina marker. Vill han ha hjälp med avhysning kostar det tydligen 800:-/st. Det är en rutten bärhandlare som lurat hit dem under förhoppningar om mycket bär, vilket inte stämmer då det knappt finns några i år.

    Det är givetvis en riktig jackpott för markägaren, tydligen bodde de alldeles bredvid sumpen de tog sitt vatten ifrån. Perfekt när de badar i vattnet och bajsar bredvid, smaskens!


    Missbruk av våra fina möjligheter, igen. Vad gör politikerna? Ingenting, igen.
Svar på tråden Kan tiggare plocka bär istället?