• Anonym (villrådig)

    Hur ska jag berätta för våra vänner att han är otrogen och har barn med en annan...?

    Hej! Jag sitter i en knivig sits. Vi har ett par vänner som vi umgåtts mkt med det sista året. Jag har även visst samarbete arbetsmässigt med mannen i fråga. De har en son på 3 år och nu väntar även de ett 2:a barn i år. Jag har fått reda på den jobbiga nyheten att han nu har barn med en annan som är 11 månader. Jag har fått detta bekräftat med uppgifter från Skatteverket. Sambon vet ingenting. Hur berättar jag detta på bästa sätt för paret? Tillsammans, en och en eller hur gör jag? Detta kommer vara mkt avgörande för mannens karriär och jag tror han kommer tappa många av sina samarbeten arbetsmässigt på grund av detta. Men sanningen måste ju komma fram. Jag är lika "god vän" med båda parterna. snälla, tacksam för råd och hjälp!

  • Svar på tråden Hur ska jag berätta för våra vänner att han är otrogen och har barn med en annan...?
  • Anonym (Tsss)

    Ja det var då en story från värsta dokusåpan. Det självklara är väl att prata med mannen i fråga. Eftersom ni alla är så involverade med varandra borde det inte vara särskilt svårt för honom att fatta att om han själv inte berättar för sin sambo så kommer du och/eller din man och/eller den andra kvinnan att göra det.

  • Anonym (villrådig)

    Tack "anonym bedragen" nu känner jag att detta är resonemangen jag önskade få ifrån er. för det är exakt så här jag känner. Vad är det värt?? absolut sambon vill jag ska må bra och få det bästa liv hon kan. jag vet inte vad som är rätt att göra bara. Jag tror hon innerst inne har sina aningar, kanske. Fast ändå inte. Hon är så storsint och vänlig mot kvinnan att det hade hon inte varit om hon visste hur det låg till. för hon har varit mkt tydlig till mig vad hon tänker o tycker om otrohet. Noll acceptans. 
    Om vi törs (jag vill inte berätta själv, för mannen kan vara våldsam i sina reaktioner) så kan jag och min man ta detta ihop med mannen. Endast och ge honom några dagar på sig att berätta för sin sambo. Han är dock mkt upptagen med sina affärer och att få till ett möte med honom ensam blir inte lätt. jag kommer få avsluta mitt samarbete med honom. som ni förstår det här är inte en enkel grej. och både min man och jag har svårt att se dem i ögonen just nu.

  • Anonym (Anna)

    Eftersom du är god vän med mannen och inte bara hans sambo, berätta för honom att ?u vet och vädja till honom att han ska berätta själv för sin sambo.

  • Anonym (villrådig)

    och du har så mkt rätt i "anonym m" att jag också tror han kommer göra allt han kan för att hitta på en story för att rädda sitt skinn. det här e det värsta som kan hända hans höga moral image. Snacka om dubbelliv. och kvinnan får vi hitta ett nytt hem till så länge. han struntar i sitt barn 11 mån. han håller noga kontakt med kvinnan via sms hela tiden så han vet att hon inte försäger sig.

  • Anonym (m)
    Anonym (villrådig) skrev 2014-07-16 09:11:42 följande:

    och du har så mkt rätt i "anonym m" att jag också tror han kommer göra allt han kan för att hitta på en story för att rädda sitt skinn. det här e det värsta som kan hända hans höga moral image. Snacka om dubbelliv. och kvinnan får vi hitta ett nytt hem till så länge. han struntar i sitt barn 11 mån. han håller noga kontakt med kvinnan via sms hela tiden så han vet att hon inte försäger sig.


    stackars henne! Men hon måste väl kunna vägra svara på sms och liknande? Försöka styra bort honom lite mer ur sitt liv. OT kanske ,men ändå. Inte ge honom så stor styrning i hennes liv? 

    Ja det här är hur som helst en bubbla som måste spricka när som helst
  • Anonym (villrådig)

    Jag tackar för era råd i alla fall. Jag har att fundera på. Ska försöka komma till ett bra avslut på detta för min del. Vill kunna ha semester med lugnt sinne. Stänger ner tråden. Tack.

  • Anonym (Bedragen)

    Det du nu skriver om mannen låter helt hemskt! Låt honom inte fortsätta förstöra livet för flera andra människor känner jag spontant. Det kommer säkert bli flera med tiden för den delen!

    Du låter klok och du har din man att resonera med också- jag är säker på att ni kommer fram till rätt beslut för de inblandade kvinnorna.

    En sak som jag tänkte på här är att det är viktigt att mannen förstår att det inte är andra kvinnan som berättat för nån, för han kanske kan bli farlig rentav mot henne?

  • Anonym (B)

    Ni som skriver " lägg dig inte i " har ni varit i samma sits som någon av kvinnorna / barnen i historien?

  • villnu13

    Jag hade berättat. 

    Har varit med om nått "halv-liknande". Killen bedrog sin sambo, de hade varit ihop i många år, med flera olika tjejer. Jag kände inte sambon alls men killen genom mitt arbete. Vi arbetade nära varann i ca 1 år och han berättade för mig vad han höll på med, helt ogenerat. 
    Jag var lite ful och fick honom att prata om det via mailkonversationer som jag sparade. 
    Tillslut tog jag kontakt med hans sambo. Skrev ett långt mail där jag förklarade vem jag var, hur jag kände hennes kille och vad jag visste. Hon ringde genast upp mig och vi pratade ett bra tag. 
    Hon var helt ovetande om vad han höll på med. Hon konfronterade killen och de gjorde slut. 
    Idag har jag ingen kontakt med honom, dock henne via FB. Hon är idag förlovad med en jättefin kille och de väntar sitt första barn.
    Jag kan väl känna att nej, det kanske inte var min sak att lägga mig i men tack vare att nån berättade så fick hon själv möjlighet att välja vilket liv hon ville leva.
    Och det TS, tycker jag är det viktigaste. Ge henne möjligheten att själv få bestämma över sitt eget liv, något han har tagit ifrån henne. 
    Hon förtjänar att veta. 

Svar på tråden Hur ska jag berätta för våra vänner att han är otrogen och har barn med en annan...?