• Anonym (fundersam)

    svärmor satte blöja på min pottränade son

    mitt barn som är 3,5 år har varit blöjfri i 3 veckor. Han har varit så stolt över att kunna gå på pottan. Och jag så lättad över att äntligen ha lyckats potträna honom eftersom det inte varit lätt.  Han är rätt känslig för förändringar så han har totalvägrat i flera månader. Men nu gick det. Med mutor och peppning.

    Efter att barnen åkt med sin pappa till farmor så fick jag höra att hon satt blöja på han för att det inte ska ske några oförutsägbara olyckor på hennes nyskurade golv. 

    Är detta okej?
    Kan detta få honom tillbaka till ruta ett?
    Fick även höra att han vägrar göra "nummer 2" i blöjan..så han håller sig. Tydligen så börjar han gråta och säger "ajajaj, inte kaka". Vad ska jag göra när jag är 3 timmar tågresa bort? försöker förklara för henne att han inte vill ha blöja att han tycker det är bebisar som har blöja nu. 

    Bör jag vara orolig?

  • Svar på tråden svärmor satte blöja på min pottränade son
  • Nomanisanisland
    Anonym (fundersam) skrev 2014-07-25 19:16:00 följande:
    1. hon har gjort mycket fel.
    2. hon träffar barnen 2 gånger per år ungefär. 
    kortare vistelser. 
    3. Hon har sagt att vi borde slå barnen för de har ingen respekt...
    hon slog sina egna.
    4. hon säger jämt att vi uppfostrar fel.
    5. hon säger att vi gör barnen sjuka för att vi inte moppar golv 2 gånger per dag... 

    hon är bara ingen bra förebild. hon är sjuk jämt. hon gnäller på allt och alla hela tiden. hon orkar inte leka med barn och hon hatar när de smutsar ner. 

    när det gäller mina älsklingar så fäller jag hellre än att fria. jag tänker itne skicka de dit eftersom hon uppenbarligen, att döma av hur hon beter sig, inte vill ha de där. att hon anser att de är mer problem än nöje. hon anser att de är jobbiga och störiga. ... antagligen vill hon itne ha de där heller så jag tror inte hon kommer bli så b esviken. det är mer barnens far som önskar att han hade en hjälpsam mor... men han har nog insett att hon inte är det nu... efter senaste vistelsen. 
    Ursäkta franskan och jag vet att det inte är lätt - men bryt kontakten med fanskapet tills hon har lärt sig att veta hut. Sådana där människor måste man hålla väldigt kort. Det finns ingen anledning att och går inte att dalta med barnmisshandelsromantiker.
  • Nomanisanisland
    Anonym (svärdotter) skrev 2014-07-28 06:56:21 följande:
    Det är det som ofta gör det så svårt att förklara för utomstående. Det är hela tiden nånting. Ofta en massa små saker som egentligen är bagateller. Men den ständiga nötningen.
    Fast tycker det är väldigt konkret. Bara det faktum att hon tycker att ni ska misshandla era barn och hennes barnbarn visar ju att hon är helt väck och inte förtjänar vare sig barn (som hon tydligen också har misshandlat) eller barnbarn. Mitt inte särskilt diplomatiska förslag är att säga åt kärringen att hålla käften och klippa till sig själv om hon nu tror det hjälper. Hon är ju uppenbarligen ett kräk.
  • Nomanisanisland
    Brumma skrev 2014-07-21 09:01:34 följande:
    Jag tycker oxå svärmor gjorde fel men innan man stormar ut utan ett ord kan man ju meddela VARFÖR man stormar ut. Så får man veta om svärmor överhuvudtaget vetat att han numera är blöjfri eller om hon bara tänkte snett...

    Ett tips om man säger ngt med glimten i ögat är ju att sätta dit en lite smiley... ;)

    Visst finns det humor på FL men en text innehåller inget tonfall utan är "platt" om man inte på ngt sätt "visar" tonfallet.

    Därav satte jag själv dit en blinkade smiley i mitt svar till dig - men du kanske inte har den där humorn själv som du efterfrågar? Eftersom du missade glimten i ögat ;D
    Med tanke på hur den här skitkärringen beter sig - hon klagar alltså över att de inte misshandlar sitt barn tillräckligt - så finns det ingen anledning att sänka sig till att prata med fanskapet.
  • Nomanisanisland
    Brumma skrev 2014-07-20 14:17:16 följande:
    Sakta ner lite nu o försök att inte tända på alla cylindrar ;)

    Min svärmor och jag hade mkt olika åsikter om - tja väldigt mkt i livet... Speciellt barnuppfostran... Jag fick bita ihop många gånger men har fräst ifrån väldigt många gånger oxå... I vilket fall - jag o min man hamnade i en situation där vi inte fick barnomsorg och både jag och min man var tvungna att börja arbeta - hade de inte varit för svärföräldrarna som ställde upp till 200 procent utan att ens tveka så vet jag faktiskt inte hur vi skulle klarat oss. Och det funkade så bra att vi faktiskt hoppade över barnomsorgen i flera år :D

    Visst hade vi fortfarande olika åsikter om mycket - MEN det vi vann, det sonen vann, har överstigit det många gånger om. Hon kunde göra saker helt mot min uppfostran (godis o sånt) men hon älskade min son mer än livet. Och det är värt ofantligt mycket. Både för mig men speciellt för min son.

    Min svärmor gick hastigt bort för bara några månader sedan och jag är så glad att jag släppte lite på mina principer och lät henne ta en så stor del av sonens liv som jag gjorde. För min sons skull som mycket tack vare henne o svärfar haft en barndom jag o min man själva inte kunnat ge.

    Bara ngt att tänka på ;)
    Jo fast svärmor i det här fallet är ju en barnmisshandelsförespråkande före detta barnmisshandlande skitstövel som inte förtjänar att vara i närheten av barn eller barnbarn förrän hon lärt sig veta hut och uppföra sig som folk.
  • Nomanisanisland
    PinkSugar skrev 2014-07-21 20:42:40 följande:

    Mina damer och herrar, här har vi priset till årets mest lättkränkta person...


    Inte ett dugg faktiskt - med tanke på hur kärringen beter sig (läs hela tråden!)
  • Nomanisanisland
    BymBym skrev 2014-07-22 07:29:53 följande:

    Nästa gång de åker dit ska mannen se till att rusta för olyckor. Ta med plastad frotté och erbjuda sig att skura om golvet om det sker en olycka. Varför ska din son inte få träffa farmor?


    Därför kärringen är ett barnmisshandlande kräk!
  • Brumma
    Nomanisanisland skrev 2014-07-29 12:07:06 följande:
    Med tanke på hur den här skitkärringen beter sig - hon klagar alltså över att de inte misshandlar sitt barn tillräckligt - så finns det ingen anledning att sänka sig till att prata med fanskapet.
    Med tanke på att ta höll inne med den informationen ganska länge så var det lite svårt att gissa...

    Eller skall man anta att alla svärmödrar misshandlar och förespråkar misshandel?
  • Nomanisanisland
    Anonym (*****) skrev 2014-07-23 08:58:57 följande:

    Behöver det inte alls vara!

    Varför har så många så svårt med sin svärmor? Fattar inte? Jag har haft ett antal långa förhållanden och inte haft problem med dem. Tror många skapar problemen alldeles själv. (Som att gå igång på en blöja exempelvis)

    Fast det är ju inte det - svärmodern är ju ett kräk som inte förtjänar att träffa vare sig barn eller barnbarn. Hon har misshandlat sitt eget barn och klagar över att hennes barnbarn inte blir tillräckligt misshandlat. Är man så dum i huvudet ska man bara hålla käften och veta hut!
  • Brumma
    Nomanisanisland skrev 2014-07-29 12:09:36 följande:
    Jo fast svärmor i det här fallet är ju en barnmisshandelsförespråkande före detta barnmisshandlande skitstövel som inte förtjänar att vara i närheten av barn eller barnbarn förrän hon lärt sig veta hut och uppföra sig som folk.
    Jo, fast det framgick ju liksom inte förrän alldeles nyligen.... Du kanske skall bemöda dig med att fundera lite över det innan du börjar "skälla"....
  • Brumma
    Nomanisanisland skrev 2014-07-29 12:26:47 följande:
    Inte ett dugg faktiskt - med tanke på hur kärringen beter sig (läs hela tråden!)
    Än en gång. Det FRAMGICK INTE tidigare i tråden...
Svar på tråden svärmor satte blöja på min pottränade son