• annasofiejansson

    Hur klär ni era barn?

    Hej! Jag hat en liten prins på endast 10 dagar och tycker det här med klädsel är väldigt svårt. Vill ni hjälpa till med hur ni klär era eller skulle göra med en liten?

    Dagtid? Utomhus? Promenad? Samt för natten?

  • Svar på tråden Hur klär ni era barn?
  • sommarbarnet

    Har letat och letat efter en solhatt till min 2månaders, men det finns ingen i hela stan där jag bor! Nu är hon ju inte i solen, men skulle ändå vilja ha en när vi är ute i skuggan. Finns det inte solhatt till så små?

  • sommarbarnet
    Flickan och kråkan skrev 2014-07-28 09:01:08 följande:

    Vad har hon för hattmått? Jag har haft solhatt till två av mina barn i den åldern, men mina barn har relativt stora huvuden.


    Hon har 38 i huvudomfång.
  • sommarbarnet
    Flickan och kråkan skrev 2014-07-28 16:27:43 följande:

    Kappahl brukar ha från 38/40. Pop från 40.


    Fanns inte när vi kolladepå kappagl men kan ju ha varit slut. Pop finns tyvärr inte där jag bor.
  • sommarbarnet
    Nybblan90 skrev 2014-07-28 22:51:23 följande:

    Jah köpte på hm, fanns från stl 50


    Fanns inte men var säkert slut. Får fara på stan igen nån dag å kolla..
  • amorosa

    Vår son är 11 dgr nu och han har i princip bara haft blöja på sig sen han föddes, dag som natt. Några få gånger har vi tagit på en kort body när vi skulle köra iväg nånstans. En tunn filt i vagnen ev, men han sparkar alltid av den. Han är alltid jättevarm när vi lyfter upp honom från vagnen/nestet/sängen.

    Känn på ryggen för att avgöra om han är varm/kall.


    Alice 2012-02-08 *** Lillebror 2014-07-18
  • amorosa

    Absolut ingen mössa! Om inte det är för solskydd, men bebisar ska ju inte vara i solen.


    Alice 2012-02-08 *** Lillebror 2014-07-18
  • Batmamba

    I den gruvliga värme vi har haft nu skulle jag ha haft bara blöja och hållt bebisen i skuggan. När det funkat hade blöjan också åkt av, de blir så lätt röda om baken när det är varmt, så det är extra viktigt att lufta mycket.

  • Gladskit

    Träffade en två veckors bebis igår och den mamman hade bara på henne blöja och sen hade de tagit och rivit ett tunnt gammalt lakan i stora bitar som "täcke" vid behov. Något tjockare behövs inte då det är så varmt. Och solhatt är ju bra men eftersom de inte ska vara i solen är det kanske inget måste?

  • annasofiejansson

    Tack allihopa för era kommentarer. Märker verkligen att man som förälder lär sig under vägen. Vår pojke har också i stort sett bars blöja dygnet runt nu. Däremot borde vi se till att lufta mer än vi gjort hittills.

Svar på tråden Hur klär ni era barn?