• MedlemFV

    Så himla rädd för att jag har syndat och kommer hamna i helvetet

    Jag vet inte om jag skulle egentligen kalla mig för att jag är religös. Men jag har tidigare varit det. Men vid tonåren försvann den. Men nu känner jag att den sakta, sakta börjar komma TILLBAKS.

    Jag har nämligen pekat en hammare för två personer. För att sedan utför en handling som att förstöra en föremål som jag byggt. Detta gjorde jag endast för att visa att jag mådde dåligt. Man kanske också skulle kunna kalla det för - "rop-på-hjälp" handling.

    Hur det började med mitt fruktansvärda psykiska tillstånd. Var att jag kände att jag skämde ut mig. Och skamkänslan tog kål på mig. Det började med att en av mina "offren" förväntade sig att jag skulle göra en uppgift. Jag klarade inte av det. Och jag bara blev pressad av henne. Jag skall inte ge detalj över hur det gick till.. För då blir denna inlägg längre än nödvändigt. Kanske kan skriva ner det sen.

    Jag stod ut med skamkänslan i ca tio månader.

    Innan jag gjorde denna "aggressiva" handlingen. Så byggde jag en rekvisita. Jag försökte samt visa att jag mådde dåligt på mer vänligare sätt. Men ingenting fungerade för att få bort skammen. För att få någon att bry sig om mig.

    Så jag gjorde detta hemska saken.

    Nu är jag anmäld och det kanske blir en rättegång. Men straffet är nog det minsta problemet. Det största är att jag kanske har förstör mitt liv. Jag kanske har fått en stämpel av samhället att jagar farlig, en skurk.

    Och vad händer efter livet. Tror ni att Gud skulle förstå mig? Eller Herren kanske förstår, men det är ingenting som Gud kanske bryr sig om.

    Tror in att jag skulle hamna i helvete?

    Jag har haft det svårt. Stryk i barndomen av psykiskt och fysiskt misshandel. Jag fick psykologisk misshandel utomhus. Jag blev mobbad i gymnasiet. Om jag inte hade fått dessa grejer. Så kanske inte skamkänslan hade varit kvar där så länge. Eller jag kanske inte hade fått skamkänsla överhuvudtaget?

    Så på sätt och vis är det andras fel att det blev såhär.

    Självklart försökte jag styra mig själv. Men med tiden vart det bara värre och värre. Jag kunde inte hjälpa mig. Jag ville bara visa att jag mådde dåligt. Jag ville bara få bort skamkänslan. . .

    Nu får jag bara ångest. Tänk om jag skulle hamna i helvete.

    Eller tror ni att Gud skulle låta mig gå in in paradiset med tanken på vad jag har råkat utför. Så många människor som tryckt ner mig och gjort mig illa. Så mycket smärta.

  • Svar på tråden Så himla rädd för att jag har syndat och kommer hamna i helvetet
  • fraterdiavolo
    Trent skrev 2018-03-01 22:37:52 följande:

    Jag ställde en enkel ja eller nej-fråga.

    Svaret på din är nej.


    Jag tror på något större än oss, något har skapat detta. Evolutionsteorin är inget mer än en teori. Vad människor väljer att kalla dessa krafter i olika delar av världen, är för min del irrelevant. Ska jag gå på den kristna linjen, så ja, jag tror isåfall att Satan finns. Men "Satan" är inget namn, Satan är ett ord och betyder "Fiende". Jag motsätter mig flockmentalitet och behovet av tillhörighet. Jag behöver ingen som leder mig någonstans, utan finner min väg själv.

    Vad är ondska, egentligen? Enligt bibeln så är ondska kort och gott att gå emot Guds vilja. Jag följer min vilja, oavsett vad religiösa skrifter eller lagböcker säger. Sunt förnuft är nyckeln.
  • Trent
    fraterdiavolo skrev 2018-03-01 22:55:12 följande:

    Jag tror på något större än oss, något har skapat detta. Evolutionsteorin är inget mer än en teori. Vad människor väljer att kalla dessa krafter i olika delar av världen, är för min del irrelevant. Ska jag gå på den kristna linjen, så ja, jag tror isåfall att Satan finns. Men "Satan" är inget namn, Satan är ett ord och betyder "Fiende". Jag motsätter mig flockmentalitet och behovet av tillhörighet. Jag behöver ingen som leder mig någonstans, utan finner min väg själv.

    Vad är ondska, egentligen? Enligt bibeln så är ondska kort och gott att gå emot Guds vilja. Jag följer min vilja, oavsett vad religiösa skrifter eller lagböcker säger. Sunt förnuft är nyckeln.


    Du behöver ingen som leder dig men tror på något som skapat detta? Du finner din egen väg men följer den vänstra handens väg?

    Och snälla, att kalla evolutionsteorin för "bara" en teori... det känns så 90-tal.

    Bibelns definition av ondska är helt irrelevant.

    Om satan inte är ett namn behöver du inte använda stor bokstav.
  • fraterdiavolo
    Trent skrev 2018-03-01 23:17:02 följande:

    Du behöver ingen som leder dig men tror på något som skapat detta? Du finner din egen väg men följer den vänstra handens väg?

    Och snälla, att kalla evolutionsteorin för "bara" en teori... det känns så 90-tal.

    Bibelns definition av ondska är helt irrelevant.

    Om satan inte är ett namn behöver du inte använda stor bokstav.


    Satan/Lucifer står väl för friheten att gå sin egen väg? Vet du vad den vänstra handens väg betyder, ens?

    Lägger inte energi på att diskutera med tydligt okunniga. Dessutom verkar du vara mer ute efter att provocera fram något, än att faktiskt diskutera.

    Slöseri med tid.
  • Trent
    fraterdiavolo skrev 2018-03-01 23:26:53 följande:

    Satan/Lucifer står väl för friheten att gå sin egen väg? Vet du vad den vänstra handens väg betyder, ens?

    Lägger inte energi på att diskutera med tydligt okunniga. Dessutom verkar du vara mer ute efter att provocera fram något, än att faktiskt diskutera.

    Slöseri med tid.


    Det var inte jag som kallade evolutionsteorin för "bara" en teori. Vad som det finns riktiga bevis för har jag visat mig okunnig om?

    Visst vet du att du kan gå "din egen" väg utan att göra en grej av det eller koppla det till en högre makt. Den genomsnittliga kontorsråttan går mer sin egen väg än du.

    Två frågor:

    Blev Skatteverket arga när du slutade betala skatt?

    Varför tror du att något skapat detta?
  • fraterdiavolo
    Trent skrev 2018-03-01 23:39:51 följande:

    Det var inte jag som kallade evolutionsteorin för "bara" en teori. Vad som det finns riktiga bevis för har jag visat mig okunnig om?

    Visst vet du att du kan gå "din egen" väg utan att göra en grej av det eller koppla det till en högre makt. Den genomsnittliga kontorsråttan går mer sin egen väg än du.

    Två frågor:

    Blev Skatteverket arga när du slutade betala skatt?

    Varför tror du att något skapat detta?


    Du vet inget om mig eller hur jag lever mitt liv, så lägg ner dina uttalanden om vem som gör vad mest.
  • Trent
    fraterdiavolo skrev 2018-03-01 23:52:39 följande:

    Du vet inget om mig eller hur jag lever mitt liv, så lägg ner dina uttalanden om vem som gör vad mest.


    Om du går några inlägg upp ser du vem som först började göra påståenden om den andra. (Det var inte jag.)
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-02 13:43:36 följande:

    Du är en villfarelse låt oss vara med sanningen, du vet det själv.


    Haha, jag prackar inte mina tankar och tro på andra, sådant överlåter jag till sådana som dig.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-03-02 18:42:06 följande:

    Uppskattar det hade varit för jävligt att se någon utan kunskap tala om religion det finns redan nog på låsas religiösa på detta forum!


    Håller med. Alldeles för många gör påståenden utan att ge belägg.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-03-02 19:06:22 följande:

    Säg i hans namn är du allt förlåten för dina synder!


    Nej, vill han förlåta mig så får han göra det av godhet.

    Och jag vet ändå inte hans namn, men han borde känna till mig. Så, bollen är hos han.

    Jag har inte tid att sitta och be till tusentals gudar jag inte tror på.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-03-02 19:20:13 följande:

    Det är fullständigt frivilligt var inte god trampa ner på andra människors liv för det!

    Folk är ovillkorligt älskad oavsett sin egen åsikt eller ideologi bland riktiga religiösa som lever hela livet med den heliga anden vid sin sida i kyrkan!

    Vi befinner oss i religiöst tillstånd till att älska alla våra med människor!

    Försöker väl att motstå frestelsen från det oheliga bestialiska odjuret!


    Vilka människors liv har jag trampat på?

    Och ge exempel på vad jag gjort, tack!
Svar på tråden Så himla rädd för att jag har syndat och kommer hamna i helvetet