• MedlemFV

    Så himla rädd för att jag har syndat och kommer hamna i helvetet

    Jag vet inte om jag skulle egentligen kalla mig för att jag är religös. Men jag har tidigare varit det. Men vid tonåren försvann den. Men nu känner jag att den sakta, sakta börjar komma TILLBAKS.

    Jag har nämligen pekat en hammare för två personer. För att sedan utför en handling som att förstöra en föremål som jag byggt. Detta gjorde jag endast för att visa att jag mådde dåligt. Man kanske också skulle kunna kalla det för - "rop-på-hjälp" handling.

    Hur det började med mitt fruktansvärda psykiska tillstånd. Var att jag kände att jag skämde ut mig. Och skamkänslan tog kål på mig. Det började med att en av mina "offren" förväntade sig att jag skulle göra en uppgift. Jag klarade inte av det. Och jag bara blev pressad av henne. Jag skall inte ge detalj över hur det gick till.. För då blir denna inlägg längre än nödvändigt. Kanske kan skriva ner det sen.

    Jag stod ut med skamkänslan i ca tio månader.

    Innan jag gjorde denna "aggressiva" handlingen. Så byggde jag en rekvisita. Jag försökte samt visa att jag mådde dåligt på mer vänligare sätt. Men ingenting fungerade för att få bort skammen. För att få någon att bry sig om mig.

    Så jag gjorde detta hemska saken.

    Nu är jag anmäld och det kanske blir en rättegång. Men straffet är nog det minsta problemet. Det största är att jag kanske har förstör mitt liv. Jag kanske har fått en stämpel av samhället att jagar farlig, en skurk.

    Och vad händer efter livet. Tror ni att Gud skulle förstå mig? Eller Herren kanske förstår, men det är ingenting som Gud kanske bryr sig om.

    Tror in att jag skulle hamna i helvete?

    Jag har haft det svårt. Stryk i barndomen av psykiskt och fysiskt misshandel. Jag fick psykologisk misshandel utomhus. Jag blev mobbad i gymnasiet. Om jag inte hade fått dessa grejer. Så kanske inte skamkänslan hade varit kvar där så länge. Eller jag kanske inte hade fått skamkänsla överhuvudtaget?

    Så på sätt och vis är det andras fel att det blev såhär.

    Självklart försökte jag styra mig själv. Men med tiden vart det bara värre och värre. Jag kunde inte hjälpa mig. Jag ville bara visa att jag mådde dåligt. Jag ville bara få bort skamkänslan. . .

    Nu får jag bara ångest. Tänk om jag skulle hamna i helvete.

    Eller tror ni att Gud skulle låta mig gå in in paradiset med tanken på vad jag har råkat utför. Så många människor som tryckt ner mig och gjort mig illa. Så mycket smärta.

  • Svar på tråden Så himla rädd för att jag har syndat och kommer hamna i helvetet
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-02 18:42:06 följande:

    Uppskattar det hade varit för jävligt att se någon utan kunskap tala om religion det finns redan nog på låsas religiösa på detta forum!


    Hur kan du och varför kommer du och påstår att jag är utan kunskap? Det säger mer om dig, ön om mig. Med tanke på hur du formulerar dig, så vill jag tro att du är kristen? Stämmer det?
  • Trent
    fraterdiavolo skrev 2018-03-03 19:25:24 följande:

    Respekt för andra religioner, verkar du vara helt utan. Respekt för andra människors tro, verkar även det vara icke-existerande i din värld. Det är väl ett typiskt drag hos religiösa fanatiker, vilket du verkar vara. Men du är inget mer än ett får som behöver någon som säger vad du ska tro, tycka, tänka osv. Snacka inte om andra som du inte vet något om. Du gör dig själv till åtlöje. Ska inte ni kristna vara "Goda", 'Förlåtande", "Respektera era medmänniskor" och allt det där?

    Vi delar upphovet till vår tro, men jag står på andra sidan staketet, mot vad du gör. Bredvid Ljusbringaren


    Inser du verkligen inte det ironiska i att håna någon för att vara ett får och sen skriva att du står bredvid Ljusbringaren?

    Tror du att Ljusbringaren finns? Ja eller nej.
  • fraterdiavolo
    Trent skrev 2018-03-03 20:06:06 följande:

    Inser du verkligen inte det ironiska i att håna någon för att vara ett får och sen skriva att du står bredvid Ljusbringaren?

    Tror du att Ljusbringaren finns? Ja eller nej.


    Om jag måste svara, så Ja, det gör jag. Sen har jag sagt att jag inte har något vidare intresse att diskutera ämnet med just dig, då du enbart verkar vara ute efter att provocera.
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-03 19:52:54 följande:

     

    Men människa fokusera på något annat istället, du är inte på något sätt religiös!


    Tycker du dig vara det då?
  • Trent
    fraterdiavolo skrev 2018-03-03 20:19:02 följande:

    Om jag måste svara, så Ja, det gör jag. Sen har jag sagt att jag inte har något vidare intresse att diskutera ämnet med just dig, då du enbart verkar vara ute efter att provocera.


    Du kallade precis någon för ett får...

    Och självklart var du inte tvungen att svara. Men jag är otroligt nyfiken på varför du tror.
  • fraterdiavolo
    Trent skrev 2018-03-03 20:26:11 följande:

    Du kallade precis någon för ett får...

    Och självklart var du inte tvungen att svara. Men jag är otroligt nyfiken på varför du tror.


    Jag har mina orsaker. Är inget trendigt black Metal kid som leker satanist och eldar kyrkor. Detta går djupare än så.
  • Trent
    fraterdiavolo skrev 2018-03-03 20:41:14 följande:

    Jag har mina orsaker. Är inget trendigt black Metal kid som leker satanist och eldar kyrkor. Detta går djupare än så.


    Jag lyssnar... Jag antar att du har bevis för att det du tror på är sant. Vad är de bevisen?
  • fraterdiavolo
    Trent skrev 2018-03-03 21:20:14 följande:

    Jag lyssnar... Jag antar att du har bevis för att det du tror på är sant. Vad är de bevisen?


    Det är för privat.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-03-04 17:42:40 följande:

    Kan inte vara religiös och privat person samtidigt, det är för hans ära och för hans namn vi kämpar för med människor i världen!


    Vilka vi?

    Vems ära, och varför kan han inte kämpa själv?
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-04 17:55:25 följande:

    Guds barn som befinner sig i tjänst ute till fält!

    Hedrar Gud inför människor för att han har räddat mig från döden, simpelt nog.


    Din Gud har inte gjort något gott för mig, snarare tvärtom. Varför ska jag dyrka eller hedra en gud som skiter fullständigt i mig? Hans fiende räddade mig och har gjort det upprepade gånger. Han var den som lärde mig att vara min egen och följa min vilja och väg. Dina kristna värderingar ger jag inte ett skit för, ni tyr er till något som förespråkar underkastelse och som motverkar eget tänkande och fri vilja. Så kom inte och säg till mig vad jag är och inte är.
Svar på tråden Så himla rädd för att jag har syndat och kommer hamna i helvetet