• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

    Min pojkvän sitter på öppen anstalt

    För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

    När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!


    Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!


    I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

    Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!


    Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

    Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...


    Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!


    Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 


     


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (Kärlek bakom lås å bom)
    arianne03 skrev 2014-08-10 21:51:09 följande:

    Men varför måste ni bli sambos direkt? Vore det inte bättre om ni ser hur det går efter han kommit ut? Bor din dotter hos dig fortfarande?


    Nä, det måste vi inte, men vi vill, sen är det inte BESTÄMT att det blir så.
    ..Och ja, min dotter och han kommer väldigt bra överens och hon gillar honom..


    Hon bor hos mig 

  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:54:26 följande:

    Nä, det måste vi inte, men vi vill, sen är det inte BESTÄMT att det blir så.
    ..Och ja, min dotter och han kommer väldigt bra överens och hon gillar honom..


    Hon bor hos mig 


    Hur gammal är hon?
  • Anonym (Kärlek bakom lås å bom)
    Anonym (hallå) skrev 2014-08-10 21:54:26 följande:
    Men med tanke på dina tidigare erfarenheter borde du vara mer försiktig, särskilt om du har barn som bor hemma fortfarande.

    Mina tidigare erfarenheter gäller män som visade sig va normala från början, vanliga grabbar, ostraffade och ordnade liv....


    Som sagt, det finns aldrig garantier, sen kan jag mycket väl förstå att folk reagerar, det säger jag inget om, men när man börjar döma utifrån sin egna rädsla...då reagerar Jag!

  • mr me
    nyans skrev 2014-08-10 21:38:31 följande:
    Fast nu tycker jag att du är onödigt hård mot TS. Här har vi en kvinna med mycket dåliga erfarenheter sen tidigare, som säkert har fått sin självkänsla nermosad i skorna och "skriker" efter kärlek.

    Så kommer världens snällaste, charmigaste man och sveper henne med sig. Det klart att det blir kortslutning i hjärnan, så skulle det ha blivit för många män i samma situation också.

    Så vad väntar du dig? Särskilt som han verkar hyfsat normal jämfört med de andra!

    Vi kan bara hoppas att dottern är stor och inte bor hemma längre... (Eller iaf inte länge till.)
    Jag har absolut inga förhoppningar om att "omvända" TS. Inga alls. Jag tror inte för ett ögonblick att en kvinna som TS, i synnerhet med de relationerna bakom sig, någonsin kommer att begripa.

    Så därför gav jag henne bara rådet att lite försiktigt prata med sina anhöriga om önskemål kring hennes begravning. Om det är någon särskild musik hon gillar eller så t.ex. Jag var superallvarlig med det jag skrev, även om många kanske trodde att jag var hånfull. Jag vet nämligen, av erfarenhet, att det i efterhand kan kännas lite bättre om man har en känsla av att begravningen blev som den avlidne ville ha den. Det känns då som att man gjort den personen rättvisa och kan gå vidare på ett annat sätt än om allt bara känns konstlat och opersonligt.

    TS är en kandidat för att bli ihjälslagen av en man. Antingen den hon dejtar nu, något av sina ex eller någon hon träffar framöver. Hon inser det inte själv, men hennes omgivning VET, det är därför hon ljuger för dem om sin nya mans bakgrund. De skulle i sådana fall tvinga henne att göra slut, vilket hon naturligtvis inte vill göra.
  • Anonym (Kärlek bakom lås å bom)
    Anonym (hallå) skrev 2014-08-10 21:55:40 följande:
    Hur gammal är hon?
    17
  • nyans
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:41:21 följande:

    Ehhh?


    Å du va inte onödigt hård nu eller??
    Ironi anser jag ligger på en väldigt omogen nivå.


    Jag var inte ironisk. Det jag skrev stämmer förmodligen, vare sig du vill inse det eller ej.

    Innerst inne vet du ju redan detta, eftersom du inte vågar berätta för din omgivning om den här mannen. Men eftersom du lever i förnekelse, väljer du att kalla omgivningen fördomsfull istället.
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:58:13 följande:
    17
    OK, då flyttar hon snart, så gör som du vill, men jag skulle ändå råda er att vara särbos först. Jag förstår inte varför det är så bråttom? Särskilt inte med tanke på dina tidigare erfarenheter. 
  • Anonym (Kärlek bakom lås å bom)
    mr me skrev 2014-08-10 21:56:50 följande:
    Jag har absolut inga förhoppningar om att "omvända" TS. Inga alls. Jag tror inte för ett ögonblick att en kvinna som TS, i synnerhet med de relationerna bakom sig, någonsin kommer att begripa.

    Så därför gav jag henne bara rådet att lite försiktigt prata med sina anhöriga om önskemål kring hennes begravning. Om det är någon särskild musik hon gillar eller så t.ex. Jag var superallvarlig med det jag skrev, även om många kanske trodde att jag var hånfull. Jag vet nämligen, av erfarenhet, att det i efterhand kan kännas lite bättre om man har en känsla av att begravningen blev som den avlidne ville ha den. Det känns då som att man gjort den personen rättvisa och kan gå vidare på ett annat sätt än om allt bara känns konstlat och opersonligt.

    TS är en kandidat för att bli ihjälslagen av en man. Antingen den hon dejtar nu, något av sina ex eller någon hon träffar framöver. Hon inser det inte själv, men hennes omgivning VET, det är därför hon ljuger för dem om sin nya mans bakgrund. De skulle i sådana fall tvinga henne att göra slut, vilket hon naturligtvis inte vill göra.

    Jösses!
    Jaa...lika lite som du säger att du inte kan få mig att förstå vissa saker...så, inskränkthet och fördömande...kan va svårt att få ur folk med..


    En kille i stan, gick till puben, en helt vanlig kille, han blev knivdödad när han skulle gå hem av en kompis till honom...Han som knivhögg, är en bra kille, dessvärre hamnat lite fel, men känt honom sen han va liten...Han va sur på kompisen, för att hans tjej va intresserad av han som blev dödad...


    Som sagt, det finns aldrig garantier för nåt!!


     

  • Anonym (Kärlek bakom lås å bom)
    nyans skrev 2014-08-10 21:58:20 följande:
    Jag var inte ironisk. Det jag skrev stämmer förmodligen, vare sig du vill inse det eller ej.

    Innerst inne vet du ju redan detta, eftersom du inte vågar berätta för din omgivning om den här mannen. Men eftersom du lever i förnekelse, väljer du att kalla omgivningen fördomsfull istället.

    Fast det handlar inte om vad jag vet, det handlar om att världen är full att sånna som er! Fördomsfulla människor, som utgår från sitt eget tänk och stannar där! Att se från nåt annat eller att tänka, jo, men det KAN ju va så som hon skriver...Inte en chans att nån av er skulle kunna tänka den tanken ens!


    De kommer få reda på det antagligen, men jag vill att de lär och känna HONOM, inte få en annan bild av honom först, FÖR ATT, det är så lätt att döma...


     

  • Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:56:47 följande:

    Mina tidigare erfarenheter gäller män som visade sig va normala från början, vanliga grabbar, ostraffade och ordnade liv....


    Som sagt, det finns aldrig garantier, sen kan jag mycket väl förstå att folk reagerar, det säger jag inget om, men när man börjar döma utifrån sin egna rädsla...då reagerar Jag!


    Fast den gemensamma nämnaren för alla dessa män, är du. De kanske verkade "normala" i början, men något skiljer dem från andra män. De flesta män varken slåss eller dricker och de flesta kvinnor råkar inte ut för det heller, särskilt inte i flera relationer.

    Enstaka svin kan bero på otur eller slumpen. Men träffar man gång på gång idioter, tyder det på ett mönster, även om du DU kanske tycker att de är inbördes olika och inte kan se mönstret i dagsläget.

    Du har absolut ingen skuld i det de gjorde mot dig. Men faktum kvarstår: Du drogs till dem och de drogs till dig...
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt