• Lectin

    Pratsjuk 35+ försöker få en trea

    Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

    Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

    Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

  • Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Elvie

    skrosa: skönt att höra att fler grubblar man mer inför tredje gången! Jag tänker dels att vi är äldre och dels på de barn vi redan har och hur vi ska orka och hur vi orkar om det skulle komma en trea med större behov eller funktionshinder eller så. En oro som liksom växt för varje gång. Men viljan släpper liksom inte...

  • limegrön

    Idag har jag kännt av illamående. Trodde nog det var för tidigt? ÄL+7. Kommer ihåg detta sorts illamående från mina tidigare graviditeter, typ en "bakfyllekänsla" liksom.kommer dock inte ihåg att det kom så här tidigt.kanske bara är inbillning. Någon som känner igen detta?

  • Miaomiao

    Jag tror man kan känna av illamående på äl+7 om man är gravid. Jag är också på äl+7 nu, känner fortfarande molvärk men inget illamående. I mina tidigare graviditeter började illamåendet lite senare, tror att det drog igång när jag var i v 6. Ser fram emot att börja testa snart!

  • Lectin

    Spännande limegrön och Miaomiao! Ni måste rapportera när ni börjar testa! Jag är supernyfiken av mig.

    Här är förvirringen ännu större vid det här laget. Efter min lilla blödning häromdagen fick jag äl-flytningar och låg livmodertapp! Helt off med andra ord. Jag har jättesvårt att skilja på äl-flytningar och flytningar/rester dagen efter sex så det kan ju vara det också... Börjar kännas mer och mer som att det inte är någon idé att testa redan till helgen men vi får se. Molvärken är kvar och småslängar av illamående har jag också haft... Men det brukar jag ha ibland inför mens också så det är inget tecken för mig. 

  • Kastrull

    När har ni BIM allihopa? Ni verkar ligga någon vecka före mig. Tänkte jag skulle försöka hålla mig kall och inte testa förrän mensen verkligen är sen.....

  • Lectin

    Kastrull: Väldigt osäker den här gången men eventuellt på söndag 31/8.

    Kanske är det idé att ha en liten bim-lista som vi kan klippa med och uppdatera allteftersom? Påbörjar en. Fyll i era uppgifter också 

    BIM-lista
    Lectin: 31/8

  • Iskristall

    Hej!
    Får man hoppa in här trots det är barn nr1 som det försöks på här?!
    Jag är också 37 år och har pco. Test hos gyn har påvisat att jag har egna äl, kanske inte alltid, men de finns. Så vi försöker själva...ett tag till iallafall. De har sagt att vi ska ringa och boka tid för Pergo så fort vi är redo för det. Men det är vi (jag) inte riktigt än dock

    Jag tempar och försöker testa med äl-test. Tempen har visat på att jag skulle haft äl nu i onsdags och i dagsläget isåfall vara på dag 5 efter äl. Men jag tror själv att jag hade äl 1-2 dagar tidigare. Detta baserar jag på mina ömma bröstvårtor och äl-flytningar... den som lever får se!

  • Lectin

    Klart man får Iskristall! Välkommen! Jag håller tummarna för att ni klarar det på egen hand! Min tvåa blev till efter pergotime. Det är en helt annan femma att försöka bli gravid när man vet exakt när man har ägglossning än när man inte har en susning kan jag säga! Hur länge har ni försökt på egen hand? Du verkar ju ha finfina förutsättningar med utslag på temp och koll på äl-flytningar och andra symtom.

  • Lectin

    Fyller på lite i BIM-listan. Justera om det blivit fel.


    BIM-lista
    limegrön: 30/8
    Miaomiao: 31/8
    Lectin: 31/8

  • Miaomiao

    äl+8 idag. Molvärket är nästan borta, känner av det lite bara. När tänker ni börja testa, tjejer? Hur många dagar före BIM kan man få ett + på stickan? 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea