• Anonym (hjälp.)

    Han bara lämnade mig.

    Mitt livs kärlek bara lämnade mig igår. Vi hade inte bråkat mycket, vi bestämde förra veckan att flytta ihop och igår så hade vi bara ett vanligt tjafs och han bara stack. 

    Jag förstår ingenting. Jag vet inte vart jag ska ta vägen längre, det gör så ont och jag är så chockad.

  • Svar på tråden Han bara lämnade mig.
  • Anonym (thea)

    Allt hade varit nog svårt utan en depression men med det blir allt värre och det är ett sånt svek att vända ryggen till när man behöver nån som mest... När det är då man behöver någon som tar en i famnen och kramar en hårt

    Fick sms igår att han alltid finns där för mig.. Fast det är ju precis det han inte gör... Han valde att få utan att ens försöka

    Säger att han står fast vid beslut fast han vet dom är fel, fast han vet dom sårar alla...att han går i affekt och inte ändrar sig och avslutar med att jag vet vart han finns... Nästan så jag får intrycket att han vill jag ska klänga mig kvar och på nåt sätt "tvinga" in honom i ett förhållande igen utan att han behöva göra nåt..

  • Anonym (thea)

    Ja det är svårt antingen mår du bättre för det blir ett slags avslut eller så mår du skit och hamnar ner på botten igen kanske bättre att vänta nån vecka till

  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (thea) skrev 2014-09-25 22:19:35 följande:

    Allt hade varit nog svårt utan en depression men med det blir allt värre och det är ett sånt svek att vända ryggen till när man behöver nån som mest... När det är då man behöver någon som tar en i famnen och kramar en hårt

    Fick sms igår att han alltid finns där för mig.. Fast det är ju precis det han inte gör... Han valde att få utan att ens försöka

    Säger att han står fast vid beslut fast han vet dom är fel, fast han vet dom sårar alla...att han går i affekt och inte ändrar sig och avslutar med att jag vet vart han finns... Nästan så jag får intrycket att han vill jag ska klänga mig kvar och på nåt sätt "tvinga" in honom i ett förhållande igen utan att han behöva göra nåt..


    Ja det förstår jag verkligen, är det era gemensamma barn? Jätte märkligt att han gör så och skickar ett sådant sms efter han lämnat dig, precis som du säger, han finns ju inte alls där för dig. 

    Ja ibland känns det som att killar behöver någon form av konstig bekräftelse. Men man vill ju knappast tvinga in någon i ett förhållande. . 
  • Anonym (thea)

    Hittade ett bra citat på nätet

    The heart Says: I miss him

    The mind says: shut up

  • Anonym (thea)

    Nej vi har inte gemensamma barn och vi bor inte i samma by (var särbo) så jag behöver inte se honom speciellt ofta *tack och lov* men jag har kvar honom på instagram och Facebook har inte förmått mig kapa dom banden ännu fast jag vet jag borde

  • HäckHäxan
    Anonym (ensamstående pappa) skrev 2014-08-24 16:20:50 följande:

    Hej - förstår hur jobbigt du har det och jag förstår också hur jobbigt din pojkvän har haft det.

    Ett ex jag hade var stolt som fan över hur hård och bitter hon kunde vara - hin tyckte att jag var den enda som kunde se igenom hennes hårda yta. Hon insåg också att hon var för hård mot mig, men hon insåg inte hur mycket det skadade mig - hur åren med hennes gjorde mig trasig och hur jag inte längre litar på andra - eller egentligen har sättet hon skadade mig på gjort att jag inte längre litar på att jag är OK.

    Jag som faktiskt såg igenom hennes tuffa yta trodde att jag skulle klara av det hon gjorde - alla ord och allt annat som hon trappade upp sina verbala övergrepp med för att få mig ur balans vartefter åren gick.

    Hon skrämdes av att jag såg igenom henne. Hon använde ilska och sarkasmer, hån men aldrig hot. På slutet skrämdes jag rent fysiska av hennes agerande och jag led i många år av PTSD som nära nog gjorde att jag tog mitt liv.

    När hon inte oemotsagd kunde säga vad som helst till mig hånade hon mig för att jag var för känslig. Hon hade svårt att prata, svårt att diskutera, kunde inte lyssna - hon debatterade och hon vann alltid.

    För hur kan man över huvud taget lyckas få till ett samtal med någon som inte vill veta vad den andra känner och tänker utan som vill ha sista ordet, vill vinna och aldrig kan erkänna att de haft fel eller aldrig ber om ursäkt för någonting.

    Det var till och med mitt fel att hon plågade mig.

    Ett par reflektioner jag gör när jag läser det du skriver är att du har en väldigt hård ton i det du skriver - om du pratar med din pojkvän på samma sätt så förstår jag att han inte pallar vara med dig.

    Ett samtal består till största del av att lyssna på den andra, hur denne person känner och sedan berätta vad man själv känner. Hur gör ni då ni diskuterar, lyssnar ni och berättar?

    Utifrån din position är det som du säger, att han lämnade dig skedde plötsligt, Men jag är säker på att han på egen hand under en längre tid först haft känslan och sedan tanken på att det inte funkar.

    Hur kan det vara så olika för er två, jo om man inte lyssnar och berättar utan diskuterar och debatterar så blir det lätt så.

    Min erfarenhet är att varje gång någon vinner en diskussion så finns det minst en förlorare. Vinnare kanske var du, men förlorarna var din pojkvän och erat förhållande.

    Har man barn så finns det ännu fler förlorare varje gång någon vinner en debatt eller diskussion.

    Jag tror att du behöver jobba på din attityd gentemot din pojkvän och allt runt omkring för att ni ska kunna lyckas tillsammans.

     Jag hoppas ni löser det och att ni går stärkta ur det. Du kan ju alltid visa honom tråden här som en start på ett samtal, där ni lyssnar och berättar.

    Kram

    Anonym (ensamstående pappa) skrev 2014-08-24 16:45:40 följande:
    Du kan bara förändra dig själv och erkänna dina brister inför honom. Om han sedan litar på dig är upp till honom.

    Det är 8 år sedan jag lämnade detta ex och det var bara för att barnen for illa som jag lyckades ta steget att lämna henne. Även om vi har en föräldrarelation som inte är dålig och det finns stunder av vänskaplig värme mellan oss så har jag inte slutat hata henne då hon visar sina sämsta sidor i det spel hon nästan alltid spelar då hon har det svårt.

    Du behöver förändra dig i grunden och bli mjukare - styrka och mjukhet går hand i hand.
    Anonym (ensamstående pappa) skrev 2014-08-24 17:16:04 följande:
    Du kan ju börja med att be honom om ursäkt. Berätta just det du skriver här.

    Sen får du lämna det han vill göra till honom. Om ni börjar samtala istället för att du ska vinna så är det kanske ett första steg till en ny chans att växa tillsammans,

    Men du måste verkligen be uppriktigt om ursäkt och sedan få hjälp med det du bär inom dig för att bli en större och starkare människa.

    Så ödmjuka dig nu och 'spill your guts' om du vill komma vidare,

    Kram

    Och där rasslade det till med en sjuhelvetes massa sanningar! Beklagar att du råkade så illa ut.

    OCH precis som TS så fick jag en milt bitter smak i min mun, för det där har absolut varit jag, rakt igenom jag *suck*

    TS det går att bli bättre, jag lovar det går. Man måste erkänna för sig själv att man är rädd och att reaktionerna är ett försvar man går in i, en automatisk tanke i hjärnan, det går att programmera om det valet, men man får jobba på det hårt. 

    När man vinner, alltså när målet är att vinna, ja då förlorar alla parter helt enkelt.

    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Anonym (Anonym) skrev 2014-08-28 19:43:43 följande:
    Ja men svara på det istället ...(-;
    Alltså nu har jag läst 13 sidor och ditt jävla gnäll är lite här och var.

    Gå och sätt dig och bajsa, du måste vara proppfull med skit som måste ut. Känns som om det finns ett enormt tryck där inne som behöver förlösas. Se så gå nu till toaletten, baja ner dig och när du är klar och har tvättat baken så kanske du är mer human eller nått! 

    Drömmer
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan

    Nu har jag läst hela jävla tråden, fan en eloge till mig själv!

    TS. Det är bra att du försöker fokusera på annat och faktiskt har bra dagar ändå. Det är ett sorg arbete man går igenom. Så är det bara.

    Tänkte på det du skrivit innan om att du är hård taggig osv. Du kanske inte skall vara så hård på att inte höra av dig? OM du ändå saknar honom och någonstans vill ha honom. Om det som nämnts innan att du är medveten om att du skadat och trampat på honom, tävlat för att vinna striderna, ja då är han ganska trasig just nu.

    Vill du absolut gå vidare så skall du absolut göra det. Men då borde du också säga det till honom, att det är bra nu, att du inte fixar att vänta, att du måste stänga honom ute för du inte klarar av att leva i det här mellanlandet med saker. Var rak och ärlig, inte hård utan bara rak.

    Och du anonym ( också lämnad )

    Förstår att du inte tänker ge upp. Jag önskar jag hade tänkt så förr. Men jag var hård, envis och hade absolut rätt till varje pris, tänkte minsann inte bla bla. Det absolut dummaste jag gjort och jag har gjort en jävla massa dumma saker under min livstid, men att så enkelt ge upp någon jag älskade så mycket är det mest korkade beslut jag fattat!

    Med facit på hand så önskar jag att jag gjort på ett helt annat vis, att jag inte låtit rädsla för att bli sårad igen styra mitt liv, att jag inte hamnat i försvar osv. Jag kan aldrig ändra historien. Det enda jag kan göra är att aldrig upprepa det misstaget om jag får förmånen att älska och bli älskad igen. Önskar jag hade väntat ut saker, inte pressat och därmed stressat på det. Om saker är menade att gå åt helvete så gör dem det ändå, man behöver inte elda på det hela och hjälpa det på traven och stjälpa sig själv.

    Hoppas verkligen det går att fixa till er igen. Men om det inte gör det så är det ändå bra att kontakten fungerar, att de funkar med hans syster osv. Bra för barnet om inte annat och grattis till det också. 


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (hjälp.)
    HäckHäxan skrev 2014-09-26 00:17:44 följande:

    Nu har jag läst hela jävla tråden, fan en eloge till mig själv!

    TS. Det är bra att du försöker fokusera på annat och faktiskt har bra dagar ändå. Det är ett sorg arbete man går igenom. Så är det bara.

    Tänkte på det du skrivit innan om att du är hård taggig osv. Du kanske inte skall vara så hård på att inte höra av dig? OM du ändå saknar honom och någonstans vill ha honom. Om det som nämnts innan att du är medveten om att du skadat och trampat på honom, tävlat för att vinna striderna, ja då är han ganska trasig just nu.

    Vill du absolut gå vidare så skall du absolut göra det. Men då borde du också säga det till honom, att det är bra nu, att du inte fixar att vänta, att du måste stänga honom ute för du inte klarar av att leva i det här mellanlandet med saker. Var rak och ärlig, inte hård utan bara rak.


    Tack för värdefull input, ja en eloge till dig.

    Nej jag vet vad du menar, jag tänker i de banorna själv. Han har ju sagt att han vill att jag hör av mig, han hör av sig själv men han vill inte höra av sig för mycket till mig säger han för att han sårade mig och då tycker han inte att han har rätten att höra av sig och lämnar det till mig, ändå är det bara han som tagit initiativet till att ses de gånger vi setts (inte för sex, han har aldrig försökt ligga med mig, han är ingen sån), bara han som ringt tex.
    Jag vill höra av mig, det vill jag, för jag bryr mig och jag tror verkligen jag hellre har honom som vän i mitt liv än att förlora honom för gått. Men jag är så rädd för att kväva honom, att vara för "på" för han har ju även valt att inte vara med mig, då vill jag inte vara där och höra av mig för mycket. 
    Sen skäms jag, jag skäms som fan över hur jag betett mig och att det ledde till att han inte stod ut med mig, den tanken får mig att vilja begrava mig någonstans. Det är svårt att ta in att ens beteende fick mannen man älskade och som älskade en  tillbaka inte såg någon annan utväg än att lämna. Det är hemskt och det gör allt svårare, jag hade ju kunnat förhindra det här? Varför lyssnade jag inte? Varför fortsatte jag bete mig illa när jag inte ville? Hur kunde jag skada bland de finaste människorna som travat in i mitt liv. Fy bubblan
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (thea) skrev 2014-09-25 22:29:14 följande:

    Nej vi har inte gemensamma barn och vi bor inte i samma by (var särbo) så jag behöver inte se honom speciellt ofta *tack och lov* men jag har kvar honom på instagram och Facebook har inte förmått mig kapa dom banden ännu fast jag vet jag borde


    skönt det iaf, att det inte finns någon risk att ni ses.. ;<

    förstår de, jag har också kvar på facebook och instagram och hans instagram och facebook är fortfarande full på bilder av mig, från tiden då han var så stolt över att jag var hans och alla poster var en bild på oss eller något vi gjorde... 
Svar på tråden Han bara lämnade mig.