• Anonym (hjälp.)

    Han bara lämnade mig.

    Mitt livs kärlek bara lämnade mig igår. Vi hade inte bråkat mycket, vi bestämde förra veckan att flytta ihop och igår så hade vi bara ett vanligt tjafs och han bara stack. 

    Jag förstår ingenting. Jag vet inte vart jag ska ta vägen längre, det gör så ont och jag är så chockad.

  • Svar på tråden Han bara lämnade mig.
  • Anonym (hjälp.)
    Daniel12 skrev 2014-10-05 10:35:04 följande:

    Ja så kan det vara, hehe.. Tänk alla som sa till  mig när jag sörjde att min sambo, som jag levt ihop med i  6 år, att "Du kan inte äga en annan människa" och "Det bästa du kan göra är att glömma henne och gå vidare, lev ditt eget liv och strunta i henne".

    Samma ska borde väl kunna gälla för alla eller?


    Jo naturligtvis. :) 

    Jag blir bara så stressad över att jag fortfarande ibland är ledsen, men så tänker jag "ok, det har gått 6 veckor, det är ok att va ledsen ibland".. Men det är stressen som är värst att jag typ känner att det inte är normalt att fortf sörja ibland och vill bara gå vidare, men verkar oförmögen att tassa iväg eftersom jag stressar mig själv. 

    Sen att han helt plötsligt vill fika med mig gör väl saker inte enklare. 
  • Anonym (också lämnad)

    Tycker det är helt ok att fortfarande vara ledsen! Ta den här tiden och sörj. Det är ok!
    Jag hörde eller läste nånstans att det tar halva tiden av hur långt förhållandet var att komma över nån.
    Att ha de som minsta mått kan ja tycka är ok :) Jag tror dock att det kommer ta betydligt längre tid för mig än halva vår tid tillsammans.
    Det har varit jätte jobbigt de senaste dagarna för mig. SUCK... men men

  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (också lämnad) skrev 2014-10-06 20:34:22 följande:

    Tycker det är helt ok att fortfarande vara ledsen! Ta den här tiden och sörj. Det är ok!
    Jag hörde eller läste nånstans att det tar halva tiden av hur långt förhållandet var att komma över nån.
    Att ha de som minsta mått kan ja tycka är ok :) Jag tror dock att det kommer ta betydligt längre tid för mig än halva vår tid tillsammans.
    Det har varit jätte jobbigt de senaste dagarna för mig. SUCK... men men


    ja men precis, lite så jag tänker också. frsöker att inte stressa mig själv. 

    åh vad jobbigt att höra att det har varit några jobbiga dagar, hoppas det vänder och blir lite ljusare snart :)
  • Daniel12
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-10-06 19:47:49 följande:
    Jo naturligtvis. :) 

    Jag blir bara så stressad över att jag fortfarande ibland är ledsen, men så tänker jag "ok, det har gått 6 veckor, det är ok att va ledsen ibland".. Men det är stressen som är värst att jag typ känner att det inte är normalt att fortf sörja ibland och vill bara gå vidare, men verkar oförmögen att tassa iväg eftersom jag stressar mig själv. 

    Sen att han helt plötsligt vill fika med mig gör väl saker inte enklare. 
    För mig tog det nästan 1 år att komma över mitt ex. Bara Gud vet hur jag led och hur jag grät månaderna efteråt. Det var fruktansvärt. Hon hade alltid sagt att det bara fanns jag för henne och att jag kunde lita på henne till 100%. Hon var den trygga och goa famn jag alltid längtat efter hela mitt liv. Hon fanns alltid där för mig och det finns nog inget par som hade så mycket kärlek och ömhet som vi hade.

    Så bara tog hon sitt pick och pack när jag låg och sov. Det var som att vakna upp till en mardröm. Jag fick höra alla floskler som brukar sägas när man har separerat, varav några jag nämnde några i tidigare inlägg. Men det verkar som att så fort det är en kvinna som har blivit lämnad så är ska det tyckas synd om. Men som man får man skylla sig själv och uppmanas att glömma och gå vidare som om inget hänt. Som om det vore så lätt att hantera känslor som hunnit byggas upp i hela 6 år.

  • Anonym (hjälp.)
    Daniel12 skrev 2014-10-06 21:02:06 följande:
    För mig tog det nästan 1 år att komma över mitt ex. Bara Gud vet hur jag led och hur jag grät månaderna efteråt. Det var fruktansvärt. Hon hade alltid sagt att det bara fanns jag för henne och att jag kunde lita på henne till 100%. Hon var den trygga och goa famn jag alltid längtat efter hela mitt liv. Hon fanns alltid där för mig och det finns nog inget par som hade så mycket kärlek och ömhet som vi hade.

    Så bara tog hon sitt pick och pack när jag låg och sov. Det var som att vakna upp till en mardröm. Jag fick höra alla floskler som brukar sägas när man har separerat, varav några jag nämnde några i tidigare inlägg. Men det verkar som att så fort det är en kvinna som har blivit lämnad så är ska det tyckas synd om. Men som man får man skylla sig själv och uppmanas att glömma och gå vidare som om inget hänt. Som om det vore så lätt att hantera känslor som hunnit byggas upp i hela 6 år.
    Gud vad hemskt. 
    Beklagar. 

    Jag upplever det inte så alls. Jätte tråkigt om ni män tycker så, jag tycker att alla har rätt att sörja. Men ja jag kan som tjej uppleva att många är hårda mot mig också, det var 6 veckor sedan och jag kan höra irritationen i vissas röster när jag hänger läpp att typ "men nu har det ändå gått ett tag, släpp det och gå vidare" ja det är verkligen det jag försöker med men vissa dagar lyckas jag sämre har jag lust att skrika men biter bara ihop. 
    Alla har haft hjärtesorg och tycker det är konstigt att många tycks glömma hur det känns när de själva är stabila och ger en hårda kommentarer tillbaka.. 

    Eller råd som att man skall ut och ligga på krogen/dejta. Det känns ju inte jätte roligt att få som råd.
  • Sanna3
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-10-05 10:30:48 följande:

    Hej på er alla!

    Hur går det för er? Hur mår ni?


    Hej!
    Du får gärna skriva till mig privat (om det går verkar ha krånglat förut att skicka meddelanden till mig) om du vill prata :) Jag går igenom en liknande sak, blev lämnad för ett par veckor sedan och vore skönt att skriva av sig och utbyta lite tankar osv. :)
  • Anonym (Anonym)

    Välj med hjärtat och avsluta med hjärtat så håller det också ...

Svar på tråden Han bara lämnade mig.