• Anonym (Ilska)

    Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

    JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.

  • Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
  • Butterscotch
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-16 10:54:01 följande:
    Men vafan, nu fick min bullshit-detektor så högt utslag att den exploderade :(
  • Anonym (Orden ur munnen)
    Anonym (Passionata) skrev 2014-09-16 10:56:24 följande:
    Vem ska betala för alla människor/vården/omsorgen (allt som kostar) om ingen jobbar? För enligt sossarna ska alla ha det lika bra..vare sig du sliter arslet av dig eller ligger på sofflocket.

    Vem kommer vilja jobba om du kan få gratispengar utan att göra ett skit?
    Så himla bra skrivet.

    Håller med till 100%

    Klart att den som inte vill gärna tar gratis.

    Gratis är gott om grannen bjuder
  • Anonym (Orden ur munnen)

    Min släkt är sådana som slitit i generationer.

    Inget stämpla ut kl 16

    Ska man jobba mer så ska man hålla reda på varje cent varje rättighet.

    Funderar på hur en del tänker dom som har pengar bet skatt mkt mer än dom som inte kan eller vill.

    Vi får inget gratis utan får kämpa oss blåa för att ha det bra ekonomiskt.

    Med rött parti kanske vi ska sluta prick när klockan ringer annars blir det övertid. Vi ska ha våra fem veckors ledighet och ha lika mkt pengar som alla dom som sliter rumpan av sig

  • Anonym (solidaritet)
    Anonym (Passionata) skrev 2014-09-16 10:08:38 följande:

    Jag skulle mer säga att sosseröstare är de som tänker på sig själva - vad kan JAG få idag, vilka bidrag finns för mig, vad kan landet göra för mig, vilka av andras hårt intjänade skattepengar kan vi slösa...

    Där moderaterna tänker längre...tjäna, spara, investera..för att sen kunna slösa utan att behöva låna.
    Nej, du har fel. Vi som röstar rött tänker på de som har det tufft av olika skäl. Vi tänker också lite längre att vem som helt av oss kan bli sjuk, skadad eller arbetslös, även du.

    Jag har inte bidrag och har det gott ställt. Jag har varit arbetslös, av och till många år eftersom det inte gick att få jobb efter gymnasiet. På den tiden fick man faktiskt a-kassa efter att ha varit på praktikplats 6 månader (om jag kommer ihåg rätt) vilket innebar att jag hade låg men ändå en liten inkomst som jag näppeligen klarade mig på.

    Men det är inte kul att vara arbetslös och det är inte bara pengarna som spelar in, man tappar självförtroende och tappar energi. Jag läste upp betyg och behörighet på komvux (notera att detta idag inte är möjligt i samma utsträckning eftersom man i alliansen inte vill att människor med dåliga gymnasiebetyg ska kunna komma in på högskola?) och började till slut att studera dataingenjör på universitet, alla fick ju jobb efter den utbildningen.

    Gick ut precis efter att IT-bubblan sprack... dålig timing där men jag hade tur och fick jobb men det var flera i min klass som satsat tre år på en högskoleutbildning och sedan inte fick något jobb.

    Jag tror inte att någon egentligen vill gå hemma och dega, jag tor att de som ändå gör det har tappat hoppet och inte kan eller vågar ge sig ut på arbetsmarknaden. De hjälper man inte genom att dra undan mattan för dem utan de behöver hjälp att komma vidare i livet.
  • Mandel

    Man ska inte kalla andra människor för dumma i huvudet. Så gör man bara inte oavsett anledning.

    Däremot är jag fundersam över hur många människor som uppenbarligen har sovit sig igenom samhällskunskapslektionerna eller om deras lärare missade delen med hur ett lands ekonomi fungerar.
    Relationen mellan inkomster och utgifter, privat och offentlig sektor osv.

    Med tanke på hur belånade folk idag är så är jag ännu mera övertygad om att de totalt missade dessa lektioner.
    Hur ska folk som inte ens har koll på sin egen ekonomi kunna sätta sig in och välja det som är bäst för Sveriges ekonomi


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • UCharlotte
    Mandel skrev 2014-09-16 11:17:26 följande:

    Man ska inte kalla andra människor för dumma i huvudet. Så gör man bara inte oavsett anledning.

    Däremot är jag fundersam över hur många människor som uppenbarligen har sovit sig igenom samhällskunskapslektionerna eller om deras lärare missade delen med hur ett lands ekonomi fungerar.
    Relationen mellan inkomster och utgifter, privat och offentlig sektor osv.

    Med tanke på hur belånade folk idag är så är jag ännu mera övertygad om att de totalt missade dessa lektioner.
    Hur ska folk som inte ens har koll på sin egen ekonomi kunna sätta sig in och välja det som är bäst för Sveriges ekonomi


    Intellekt i bimbodräkt
  • Papp
    Anonym (Orden ur munnen) skrev 2014-09-16 11:04:19 följande:

    Min släkt är sådana som slitit i generationer.

    Inget stämpla ut kl 16

    Ska man jobba mer så ska man hålla reda på varje cent varje rättighet.

    Funderar på hur en del tänker dom som har pengar bet skatt mkt mer än dom som inte kan eller vill.

    Vi får inget gratis utan får kämpa oss blåa för att ha det bra ekonomiskt.

    Med rött parti kanske vi ska sluta prick när klockan ringer annars blir det övertid. Vi ska ha våra fem veckors ledighet och ha lika mkt pengar som alla dom som sliter rumpan av sig


    Låter som man mår bättre med rött parti.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Orden ur munnen) skrev 2014-09-16 11:00:00 följande:
    Så himla bra skrivet.

    Håller med till 100%

    Klart att den som inte vill gärna tar gratis.

    Gratis är gott om grannen bjuder
    Som man känner sig själv känner man andra!
  • Efraim Barkbit

    Tack TS för en underbart humoristisk trådstart!


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Rodematerna)
    ErnstHugo skrev 2014-09-16 12:31:43 följande:

    Tack TS för en underbart humoristisk trådstart!






    Klart man röstar på sossarna!
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!